Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Väldigt slö hoj och kallt avgasrör, gsx750f

  1. #11
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174
    idag slog jag i lite redline SI1 och provade, har även justerat gasen.

    hojen fick stå på tomgång en stund och sedan körde jag lite, känns som att det går lite bättre nu men det kanske bara är något jag fått för mig..

    nu när jag startar den så ger den ifrån sig avgassmällar som jag tycker mig höra från det högra avgasröret, det kommer betydligt mindre avgaser från det högra röret också. kör jag in till vägkanten och sen drar iväg igen så kan det komma nån smäll också.

    hojen drar iväg som den ska men har ingen ork efter att jag vridit om handtaget till 50%, efter det så är det som att jag inte vred om alls.



    jag tror att den inte går på alla cylindrarna / har dålig tändning eller får dålig blandning i dom 2 högra cylindrarna.

    jag får kolla gnistan en gång till och kanske ta mig en till titt på förgasarna men om ni har någon ide om vad det kan va så skriv..


    jag är djupt tacksam för all hjälp jag får här på forumet, TACK!
    Senast redigerat av livewire den 2012-06-25 klockan 21:30.

  2. #12
    Om du har orginal ljud dämparna så prova o sätt på dom
    Har du synkat förgasarna?

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Klart det är förgasarna....du skriver "de två högra cylindrarna" vilket ger oss slutsatsen att tändningen funkar ok då det är två separata tändspolar som uppenbart funkar på de två andra cylindrarna som de levererar gnista till.

    Kan ju iofs vara knas ventilspel också, ta ett komptest så vet du, eller lyft på ventilkåpan.

    Sprayer å tillsatser funkar jävligt dåligt, det är bara folks våta drömmar om en enkel fix som säljer den här typen av produkter.

    Så en gång till; rengör hela bränslekedjan, kolla så membranen är i god kondition och att vaacumkolvarna glider lätt i loppen "dom ska klonka ner när man släpper" är nålar/munstycken slitna kan det vara ide att byta.

    /Borken

Liknande ämnen

  1. Nu är det för kallt
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-08-13, 10:34
  2. Just nu blev jag väldigt sugen på:
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2016-05-05, 00:48
  3. Väldigt snedslitna däck!
    Av swischmc i forum Mekhörnan
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2013-06-07, 09:19
  4. Svar: 74
    Senaste inlägg: 2013-05-01, 13:57
  5. Kallt kallt och åter kallt
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2012-07-06, 11:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •