Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Väldigt slö hoj och kallt avgasrör, gsx750f

  1. #1
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174

    Question Väldigt slö hoj och kallt avgasrör, gsx750f

    Tjena!

    skulle precis ta min första tur i livet men kom inte längre än 100m innan ja tvingades vända.

    kan bara köra på 1an för på 2an hackar den och dör nästan, kunde inte köra upp för en kort backe på 1an för då dog den. toppar ca 30 och kan bara köra på 1an.

    har 2 avgasrör, ett på varje sida, och bara det vänstra blir varmt, bytte plats på tändhattarna men ingen skillnad...

    så är det :P



    jag har raka rör med ett tunt lager stoppning på insidan av röret för att iaf dämpa ljudet en aning, tror inte det är något problem för det kommer rätt så bra med rök ur det vänstra röret som fungerar.

    det kan väl vara något med elen för dom 2 högra cylindrarna eller så är det något med soppan till dom.. men jag vill veta vad ni tror!

    SNÄLLA HJÄLP JAG MÅSTE UT PÅ VÄGEN!!! :P

  2. #2
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Jag tror att två av cylindrarna inte får soppa därav att det högra grenröret inte blir varmt, hade det problemet på min sportducce för några år sen. Det visade sig vara databoxen som var paj, har dock ingen erfarenhet av radfyror.
    KTM 950SM

  3. #3
    Tändspole är det första som slår mig. En tändspole per två av dina cylindrar om den är 4cyl.
    Senast redigerat av johan.lindgren den 2012-06-21 klockan 19:28.

  4. #4
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Hej
    Tror att dom två yttersta cylindrarna och dom två i mitten går tillsammans men det är inget jag vet säkert,följ tändkablarna och se till vilken spole de går till.Jag skulle föreslå att du kollar hur bensinen går mellan förgasarna så det inte är stopp där,det felet har jag haft.

  5. #5
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174
    Citat Ursprungligen postat av akems Visa inlägg
    Hej
    Tror att dom två yttersta cylindrarna och dom två i mitten går tillsammans men det är inget jag vet säkert,följ tändkablarna och se till vilken spole de går till.Jag skulle föreslå att du kollar hur bensinen går mellan förgasarna så det inte är stopp där,det felet har jag haft.
    Nu funkar hojen och går men den är fortfarande slö. Den stannade 2 gånger på en 3km sträcka men startade sen fint igen.

    Polaren körde bakom mig i min fird sierra från 89 och han körde lätt ikapp mig när jag försökte gasa lite så det är något fel med hojen, jag kom bara upp i ca 60 på en lång väg där jag hade kunnat komma upp i mycket högre hastigheter.

    Hojen accelererar dåligt.


    Jag vet inte hur mycket drag det är i en suzuki gsx 750f men det känns som att det ska vara mer än vad jag får ut ur den just nu.. Vad tror ni kan vara felet??

  6. #6
    Ankan1
    Gäst
    Man kan väl säga som så att det skulle vara så pass bra drag i din GSX750F så att den dragit ifrån tre av dessa Fordar.

    1. Hur ser gnistan ut ?.

    2. Hur ser stiften ut ?.

    3. Rengjort förgasarna ?.

  7. #7
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Man kan väl säga som så att det skulle vara så pass bra drag i din GSX750F så att den dragit ifrån tre av dessa Fordar.

    1. Hur ser gnistan ut ?.

    2. Hur ser stiften ut ?.

    3. Rengjort förgasarna ?.
    Gnistan ser okej ut och stiften var också okej. Hela förgasaren är rengjord.

    Hojen har stått i kanske ett år så det kanske är det också? Det känndes som att den gick bättre och bättre..

  8. #8
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av livewire Visa inlägg
    Gnistan ser okej ut och stiften var också okej. Hela förgasaren är rengjord.

    Hojen har stått i kanske ett år så det kanske är det också? Det känndes som att den gick bättre och bättre..
    Det var ju bra.I med lite RedLine SI1 i tanken och kör en längre sträcka med hojen och se om den ger med sig eftersom du påstod att den verkade gå bättre ju längre du körde.

  9. #9
    Medlem livewires avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    174
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Det var ju bra.I med lite RedLine SI1 i tanken och kör en längre sträcka med hojen och se om den ger med sig eftersom du påstod att den verkade gå bättre ju längre du körde.
    redline si1? ska testa det, tack!

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Uppenbart så får ju hojjen inte soppa, en gammal fiesta drar men ju med en 125:a

    Kolla å rengör bensintank å kran! Funkar tankluftningen testa med öppet tanklock.

    Förgasarna var rengjorda men rengör igen om det inte tar.
    Är stiften nya? Byt till nya annars.

Liknande ämnen

  1. Nu är det för kallt
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-08-13, 10:34
  2. Just nu blev jag väldigt sugen på:
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2016-05-05, 00:48
  3. Väldigt snedslitna däck!
    Av swischmc i forum Mekhörnan
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2013-06-07, 09:19
  4. Svar: 74
    Senaste inlägg: 2013-05-01, 13:57
  5. Kallt kallt och åter kallt
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2012-07-06, 11:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •