Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: bra hoj för långa?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    uppland
    Inlägg
    2

    bra hoj för långa?

    tänker ta mc-kort till nästa säsong, så är inte ens nybörjare.
    kollar runt lite på vad hojar kostar. ja gillar touring/custom-japanare från sent 70-tal o tidigt 80-tal utan kåpor o grejer, även tex. triumph bonneville. billiga o snygga enligt mig
    nu till min fråga. om man är dryga 190 cm, som jag är. finn det några modeller/märken som passa bättre då? stor kubik = bättre passform för långa?
    har kollar runt lite när man kör bil, o de ser ju inte helt coolt ut me större förare som har små hojar.
    någon lång person här inne som prövat runt lite olika av det jag letar efter?

  2. #2
    Ankan1
    Gäst
    Då passar jag på när dom andra på forumet ligger och sover vid denna tiden och kommer med konstiga förslag som oljedroppande Engelska hojar, Italienska mardrömmar, Japanska Skramlaha, Sursuki och Kwadasaki.
    Du ska du ju naturligtvis ha en Honda så att du slipper ligga och skruva i garaget när dom andra kör rundor.LOL.

    Nedanstående fanns till försäljning på Blocket vid denna tidpunkt.Det är naturligtvis äldre hojar så skicket och den vård de fått under årens lopp är viktigt och säger mer än ett kanske lågt miltal på dessa mc.Titta, lyssna och studera hojen noga innan köpet.Kan du inget så försök hitta någon som kan ta en titt på objektet innan köpet.Ingen vill komma hem med grisen i säcken och upptäcka att den inte ens startar dagen efter detta köp.

    Honda CB 750 C 1981 :



    Honda VF 750 C 1982 :



    Eller en riktig -80 tals racer / klassiker, Honda CB 900 F Boldor 1983 :



    Är själv 1.98 på en Sevenfifty och har bägge benen rätt så rakt ner vid stillastående.Så din längd på 1.90 ska du nog inte hänga upp dig för mycket på inför ditt mc val.Bättre att vara för lång än för kort och inte nå ner.Ser bara tossigt ut.Lycka till den dagen du verkligen bestämt dig.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2012-06-18 klockan 00:35.

  3. #3
    Medlem larss avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    108
    Nej nej nej Ankan bara kvackar en massa skit
    Du ska såklart ha en liten wild star
    Ärligt talat så åk runt och provsitt olika hojar ordentligt och lyssna INTE på märkesidioterna ( utom mig förstås) utan välj den du tycker känns mest rätt,
    Oavsett val så kommer du ändå att byta hoj för du har valt fel pga färgen på däcket inget krut i kedjan slö framgaffel eller något liknande
    Dont worry be happy8)

  4. #4
    Ankan1's sista förslag där tycker jag vore ett bra val! 83'an har riktigt läcker lack!

  5. #5
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Jag är 191 och kör yamaha xtz 750. Alldeles lagom för att man ska kunna stå med hela fotsulan i backen vid rödljus.
    Har vänner som är ca 180 och som berättar hur de balanserar på tå med Xtzan.

    Körställningen är mycket bekväm för långa personer.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    uppland
    Inlägg
    2
    ok, tack för alla svaren!
    både honda o yamaha verkar se rätt schyssta ut i den ålder på hoj ja letar efter.
    ska bli nice nästa säsong när det väl gäller att välja. men kollar lite redan nu för o veta vilken budget som behövs.

Liknande ämnen

  1. Hur långa dagsetapper?
    Av TheCrow i forum Träffar & Körningar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-03-21, 22:09
  2. Den långa resan
    Av tommy.bonte i forum MC-kort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-17, 19:45
  3. MC-ställ för långa personer?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-11-23, 21:17
  4. Långa köer till MC-kortet
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 14:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •