Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Snabbare leverans från tyskland än sverige??

  1. #1
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236

    Snabbare leverans från tyskland än sverige??

    Beställde ett centralstöd till hojen min hos en lokal handlare. Killen bakom disken var totalt ointresserad av att sälja och jag måste berätta att de faktiskt säljer centralstöd eftersom de säljer SW-moteh. Skulle ta en vecka sa handlaren. Väntade 4 vecker och ringde och frågade vars stödet var. "Har du inte fått ett sms så har det inte kommit" fick jag till svar. Killen blev sur när jag avbeställde stödet med motiveringen att 4 vecker är för lång leveranstid. Beställde från tyskland ist. skulle skickas inom 2 arbetsdagar sa dom.

    Ska väl ändå inte gå snabbare från tyskland än här hemma i sverige??
    Våga vägra "Hen"!!

  2. #2
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Det finns väldigt många säljare som inte begriper att dom jobbar med ett serviceyrke!
    Jobbar själv som inköpare på ett litet båtvarv så jag träffar på dessa muppar dagligen!!!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av lasrberglund Visa inlägg
    Beställde ett centralstöd till hojen min hos en lokal handlare. Killen bakom disken var totalt ointresserad av att sälja och jag måste berätta att de faktiskt säljer centralstöd eftersom de säljer SW-moteh. Skulle ta en vecka sa handlaren. Väntade 4 vecker och ringde och frågade vars stödet var. "Har du inte fått ett sms så har det inte kommit" fick jag till svar. Killen blev sur när jag avbeställde stödet med motiveringen att 4 vecker är för lång leveranstid. Beställde från tyskland ist. skulle skickas inom 2 arbetsdagar sa dom.

    Ska väl ändå inte gå snabbare från tyskland än här hemma i sverige??
    Finns idag ingen anledning att först ta sig till en handlare, beställa en vara, vänta på att handlaren ska beställa från generalagenten som i sin tur ev beställer från tillverkaren och sedan hämta varan som både handlare och generalagent ska tjäna på. Mycket enklare att googla lite hemma vid köksbordet och knappa in kreditkortsnumret och sedan vänta två till fem dagar på att varan blir hemkörd till dörren. Att det sedan i princip alltid är billigare att beställa från utlandet är ju bara bra.
    Vi har fri handel inom EU men detta har de svenska generalagenterna ännu inte insett som fortfarande försöker muta in Sverige som deras eget område. Lite mer "gråimport" från de seriösa handlarna vore alltså inte fel, i alla fall om de själva vill överleva och ha en chans att konkurrera med näthandeln. Tyvärr så tror jag att det i framtiden endast är stora mc varuhus som precis som Elgiganten och Mediamarkt själva importerar sina varor utan mellanhänder som kommer att överleva. Trist men sant...

  4. #4
    Bloggare Ia_s avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    35
    Beställde min jacka från tyskland. En veckas leveranstid och drygt 2000 kr billigare än i svensk butik, inklusive frakten.
    Så länge skillnaderna är såpass stora kommer jag definitivt beställa från tyskland.
    Skulle det däremot skilja några hundringar kan jag absolut sponsra lokala handlare då de annars riskerar att försvinna helt.
    Leverans utifrån och från ett seriöst ställe tar väl i dagsläget egentligen inte längre tid än att beställa inrikes?

  5. #5
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Prisskillnaden är inte värsta problemet tycker jag. ointresserade försäljare som helst skulle vara längst ner i nåt arkiv utan fönster är mycket irriterande. Alla kan ha en dålig dag, men när man ringer och kollar senare och det är samma sak så blir man less. Är man bara i vägen??
    Våga vägra "Hen"!!

  6. #6
    Bloggare Ia_s avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    35
    Fördelen med att beställa på internet; man slipper ha kontakt med griniga personer!

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Ia_ Visa inlägg
    Fördelen med att beställa på internet; man slipper ha kontakt med griniga personer!
    Jobbigt om man ska ha kläder o hjälm bara, svårt att prova om inga "fysiska" butiker finns kvar.. Men visst, brukar beställa delar från wemoto i england, och senast ett avgassystem, och innan dess massvis med smått o gått, även om det är något som inte finns i lager är grejorna i regel hemma veckan efter beställning - har aldrig slagit fel än iaf!

  8. #8
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Hur länge är skäligt att vänta då?
    Centralstödet jag avbeställde från den lokala handlaren gav jag 4 veckor, men jag avbeställde det framförallt pga ointresserad försäljare.
    Har beställt väskor från annat svenskt företag. De var betydligt trevligare, men ska man vänta längre än 5 veckor på leveransen??

    Tyskarna skickade prylarna på 3 dagar..
    Våga vägra "Hen"!!

  9. #9
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Enligt Q&A på konsumentverkets hemsida så ska du ha varan 30 dagar från beställning.
    Har du några dagar kvar tills det har gått 30 dagar och om du tror att det tar ännu längre tid kan du beställa från någon annan stans och nyttja ångerrättan när det som du beställt från Sverige returnerar du den inom 14 dagar så är allt frid och fröjd....

  10. #10
    Personligen anser jag ju att om försäljaren är passiv och helt ointresserad av att sälja och man allmänt får ett negativt intryck av butiken så skulle jag ju defenitivt inte sponsra dom med några köp!!

Liknande ämnen

  1. Importera ny motorcykel från Tyskland?
    Av Mantrid i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-05-10, 14:33
  2. Transport av Mc från Tyskland
    Av kkj i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2015-05-10, 20:31
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-01-06, 19:20
  4. Köpa mc delar från Tyskland
    Av Mavve65 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 11:10
  5. Köpa Mc-Kläder Från Tyskland
    Av fremas i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 11:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •