Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Litet tält

  1. #11
    Medlem klantbos avatar
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    19
    Köpte tvåmans tältet på Biltema, det var bara 4-5dm brett och väldigt tunt. Vart lite trångt med packningen i tältet och det står förmodligen inte mot värre regnskurar, men lite regn pallade det iaf.

  2. #12
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Köpte ett från handelsboden,4 bikers 3man verkar kanon och går snabbt att resa,får se om det håller

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Köpte ett från handelsboden,4 bikers 3man verkar kanon och går snabbt att resa,får se om det håller
    Länge trånat efter ett sånt och....köpte ett tillslut. Nu efter att använt den cirka 5-6 nätter så kan jag konstatera:
    Som tält? Jo,bra
    Som snabbtält? Nej, definitivt inte!
    - krångliga pinnar att vika ut
    - medföljande pinnen som ska träs in är svår att få in och svår att ta ut
    - medföljande påsen för liten

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Jag har också köpt ett sånt,
    Men jag ser inget problem med dom inbyggda pinnarna, dom är så smidiga som man bara kan önska, men den lösa lilla stång jä--ln som ska in eller ännu värre ut ur tältet sabbar konceptet SNABB rätt så rejält.

    Tältpåsen höll inte alls den nivån som man kan begära så den är utbytt mot en packrulle med "riktiga" remmar runt. men på det stora hela är jag riktigt nöjd med det efter att satt upp och tagit ned det ca 15 ggr. (men bara sovit 11 nätter i det) måste ju öva innan man åker iväg. det går f.ö att sova i det utan den där lösa pinnen monterad, men bara om man är riktigt trött och det inte regnar ....

    vill man däremot ha ett riktigt snabbt tält så är det deras 2 manna man ska titta på, då har man ingen lös pinne som ska träs i.
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  5. #15
    Medlem klantbos avatar
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    19
    Jag har även ett 4bikers 3manna men det är ju så jäkla stort och brett Det får följa med när man är minst två som åker och kan fördela packningen..

    Inte snabbt? Det är ju bara lyfta upp det med en hand och klämma på knappen samtidigt
    Samma när det ska ihop, tryck på knappen vik in pinnarna och ner i påsen utan problem..

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av klantbo Visa inlägg
    Jag har även ett 4bikers 3manna men det är ju så jäkla stort och brett Det får följa med när man är minst två som åker och kan fördela packningen..

    Inte snabbt? Det är ju bara lyfta upp det med en hand och klämma på knappen samtidigt
    Samma när det ska ihop, tryck på knappen vik in pinnarna och ner i påsen utan problem..
    Jo, lämpar väl sig för söndagsåkare i fint väder

  7. #17
    Medlem klantbos avatar
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    19
    Hihi

    Den funka faktiskt riktigt bra i övrigt, gott om plats och en del sköna fickor. Natten jag spendera i det så ösregnade det hela natten och det höll tätt.

    Mitt lilla biltematält som jag spendera en vecka i hade nog inte fixat det, som tur var så jaga jag fint väder hela veckan så huvudsaken av tiden spenderades på hojen.

    4bikers 3manna


    Trångt och mysig i biltemas

  8. #18
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av klantbo Visa inlägg
    Jag har även ett 4bikers 3manna men det är ju så jäkla stort och brett Det får följa med när man är minst två som åker och kan fördela packningen..

    Inte snabbt? Det är ju bara lyfta upp det med en hand och klämma på knappen samtidigt
    Samma när det ska ihop, tryck på knappen vik in pinnarna och ner i påsen utan problem..
    Håller med dig,tar ju lite plats,men inget problem att få i påsen och 20-30sek att sätta upp och packa ner.Bästa tältet hitills.Perfekt när det går så fort om det regnar och man vill in snabbt eller mycket mygg.

  9. #19
    Medlem klantbos avatar
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    19
    Ja det är guld värt att slippa pilla med pinnar och annat jox i regnet. Problemet jag har när det är så stort, eller rättare sagt problemet jag hade i år var att där min packrulle och tält är fastspänt sitter även mitt tanklock(under passagerarsadeln på nc700x) Så det blir rätt tjatigt att packa på och av varje gång jag ska tanka. Men till nästa år kommer jag investera i ett par sidoväskor.

  10. #20
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av klantbo Visa inlägg
    Ja det är guld värt att slippa pilla med pinnar och annat jox i regnet. Problemet jag har när det är så stort, eller rättare sagt problemet jag hade i år var att där min packrulle och tält är fastspänt sitter även mitt tanklock(under passagerarsadeln på nc700x) Så det blir rätt tjatigt att packa på och av varje gång jag ska tanka. Men till nästa år kommer jag investera i ett par sidoväskor.
    Ja det kan jag förstå,men du får väl inte i tältet i väskorna,men sådana väskor som jag har så kan man packa på dom på längden. SW-MOTECH Köpt vid Lingvalls

Liknande ämnen

  1. råd om val av Tält
    Av Seth i forum Touring
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2014-07-21, 14:06
  2. Tält
    Av rolfmm i forum Off topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-11-18, 09:26
  3. Litet däckslitage
    Av Mc-Bosse i forum Mekhörnan
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-07-05, 11:46
  4. tält
    Av honda500 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-02-29, 12:56
  5. Litet uppehåll i går
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 07:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •