Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 31

Ämne: Askersund!

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up Askersund!

    Lite hastigt påkommen träff i Askersund i morgon, lördag 28/7. Kl 11 vid serveringarna vid bron, som börjar med den där båten ni vet.

    Träffas, snacka, kanske köra en bit till något ställe för något ätbart o.s.v.. Alltså inget märkvärdigt, men det är kul att ses ibland.
    Ove

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jodå! Träffen blev av.

    Jag hade stämt möte med sysslingen Anders som skulle till Mjölby och vi körde tillsammans över Tiveden till Askersund. Lite sena är vi och vid kanten står det någon som ser bekant ut. Jojjomen - Olle som tröttnat på väntan och kört och mött oss. Vi stannar på mötesplatsn där Anders bestämmer sig för att dra vidare på sin resa på lite mindre vägar.

    Olle och jag sitter ner med en kopp kaffe när det koommer ett ungt par med något sökande i blicken. Jag går och frågar om dom tillhör Hojengänget. "Vaddå?" undrar dom. Kom bort till oss så ska vi förklara sade jag och så blev det. På så vis mötte vi Sussie och Tomas som kommer från en kommun som tydligen gränsar mot Baltikum och heter Åkersberga .

    Så blev vi sittande en bra stund tills min telefon ringer - Håkan46 och Alf befinner sig någonstans vid Vingåker? Vi väntar vidare under tilltagande blåst och molnighet. Till slut dyker de förlorade upp och det gör även regnet lite senare men då är vi nästan inomhus på Hotell Vättern.

    Ute blåser sommarregn men vi sitter inne med kyckling i curry och ris. Smakade riktigt bra och torrt var det inne. Så småningom blir några av herrarna sugna på att dra hemåt trots regn och har man sett - det slutar regna när dom fått på regnställena.

    För min del fick jag några droppar på mig, men det var ordnat med ett drag med handen över visiret + lite fartvind. Sen var det bara att hålla lite koll på himlen och styra dit det var ljust.

    Hade tänkt över Undenäs och Töreboda men där hängde ett moln så det blev Finnerödja - Gårdsjö - Hova istället.

    Nu är jag hemma igen sen ett par timmar och inget behöver hänga på tork.

    Tack Olle Å, Håkan46, Alf, Tomas och Sussie för en trevlig samvaro!
    Ove

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tack själv Ove.
    Trevlig samvaro och lite nytt från körkortsaspranternas sida. Man får nog vara rädd om lappen.
    Startade i ett jäkla regnväder som höll på nästan utan uppehåll hem till Borgvik. Får nog se till att ha regnställ med i fortsättningen, för mina Goretexkläder har nog sett sina bästa dagar.
    Ove och jag jämförde ljudet från en Triumphs tuta med våra tutor, varvid Trajans var lite smått genant ynklig.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tack själv Ove.
    Trevlig samvaro och lite nytt från körkortsaspranternas sida. Man får nog vara rädd om lappen.
    Startade i ett jäkla regnväder som höll på nästan utan uppehåll hem till Borgvik. Får nog se till att ha regnställ med i fortsättningen, för mina Goretexkläder har nog sett sina bästa dagar.
    Ove och jag jämförde ljudet från en Triumphs tuta med våra tutor, varvid Trajans var lite smått genant ynklig.
    Du körde nog iväg några minuter för tidigt för regnet slutade ganska plötsligt. Dessutom föste molnen iväg mig på en nordligare bana än vad jag tänkt och jag kom ju hem torr.

    Triumphfanfaren; "byyp"
    Ove

  5. #5
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Jag vet inte hur många gånger jag tjatat om det, men det måste finnas BILDER! =)

    (Dagens ungdom vet att om det inte finns på youtube eller på bild har det aldrig hänt, och har man aldrig skrivit en tanke på en blogg har den aldrig tänkts. Dags för oss förhistoriska kreatur att komma in i matchen)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  6. #6
    Medlem kitsapgrls avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Bodde nära Tokholm på en ö en gång.
    Inlägg
    91
    Jag vill också se bilder.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Jag vet inte hur många gånger jag tjatat om det, men det måste finnas BILDER! =)

    (Dagens ungdom vet att om det inte finns på youtube eller på bild har det aldrig hänt, och har man aldrig skrivit en tanke på en blogg har den aldrig tänkts. Dags för oss förhistoriska kreatur att komma in i matchen)
    Jammen....?.. då måste man ju släpa med sig en kamera .. på hojen?
    Ove

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Eftersom jag tillhör den mossiga generationen som inte kan något, så har jag faktiskt försökt få in bilder, men inte lyckats. Fick en förklaring , men det funkade inte.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Askersund 28 Juli
    Sussie och Thomas från Åkersberga !!
    Sissie tog några bilder. Om ni läser detta så kanske ni kan tänka er att skicka bilderna till mig på halu@live.se alt mail adressen dit du skickade infon om Pledge.

    Jag och Alf åkte hemåt i ösregn. Vad mig anbelangar så upphörde regnandet strax norr om Örebro i Frövi
    Det blev småvägar hemåt med klart väder och en del sol.

    Vi tog en "liten" omväg till Askersund därav de sena ankomsten. Närmaste väg för mig var 14,5 mil. Nu blev det istället 23,7 mil. Tack för att vi inte möttes av några sura miner när vi äntligen kom fram.
    Omvägen: se bifogad kartbild. Verkligen härliga vägar i vackra omgivningar. rekommenderas.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  10. #10
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jammen....?.. då måste man ju släpa med sig en kamera .. på hojen?
    He he jamen det är ju enkelt,tankväska eller annan väska att ha den i Jag brukar ha min systemkamera med mig i tankväskan om jag åker Men har du ingen smartphone med kamera,det trodde jag alla hade

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •