Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 32 av 32

Ämne: Kallt kallt och åter kallt

  1. #31
    Medlem kitsapgrls avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Bodde nära Tokholm på en ö en gång.
    Inlägg
    91
    Skaffa en Scooter istället om du bara ska ut ibland, de går inte fort och då blir det inte mycket till fartvind och du fryser inte. Problemet löst. "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Citat Ursprungligen postat av kitsapgrl Visa inlägg
    Skaffa en Scooter istället om du bara ska ut ibland, de går inte fort och då blir det inte mycket till fartvind och du fryser inte. Problemet löst. "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"
    Alltså...det ligger något i det där. Nu när jag bytt från MC-scooter till en custom, så kan jag direkt jämföra hur det känns.

    För de som inte vet så hade jag innan en Aprilia 500cc mc-scooter. Prestandamässigt är den mer eller mindre likvärdig min nuvarande custom faktiskt. I vissa register t.o.m. snabbare.

    Men åkcomforten...alltså...det gör rätt mycket med alla kåpor och hög vindruta. Man sitter ändå väldigt skyddad om jag jämför med min custom. Här har man insekter som attackerar en både högt och lågt, vind som försöker slita av dig byxorna och, om du inte håller dig kvar, även hela dig från hojen.
    Jag har inte kört i regn än, men jag kan tänka mig att det kommer kännas betydligt mera än vad det gjorde på min scooter.

    Det är fortfarande inget som kommer att hindra mig från att köra - det är ju trots att mitt bruksfordon, MEN...nu kan jag faktiskt förstå lite mer nu av vad vår vän Cubalibre menar...

Liknande ämnen

  1. Kallt, men det var det värt
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-03-31, 07:04
  2. Kallt men kul ändå
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-11-19, 15:19
  3. Nu är det för kallt
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-08-13, 10:34
  4. K-k-kallt på Hondan
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 19:41
  5. Det var jävligt kallt.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 13:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •