Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: Kallt kallt och åter kallt

  1. #21
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Gawriel Visa inlägg
    Vet inte vilken Göteborg du bor i med i min så har det varit bra väder, så pass varmt att man har kunnat åka i t-shirt
    Dom två senaste dagarna ja. I övrigt har det ju legat på 13-14 grader. Hart varit flera dagar där man har frusit med tjock tröja och jacka på sig. Och jag hoppas att ditt "har" skulle vart ett "hade" För man måste ju vara bra dum i huvudet om man åker motorcykel i bara t-shirt!

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Finns ju en del friskusar. Såg en kille förra sommaren på en gammal risig HD. Det regnade kraftigt och hans klädsel var, shorts, t-shirt, träskor och en arméhjälm.

  3. #23
    om man inte kör motorcykel här uppe om det är kallare än 13-14 grader varmt så då blir det inte mycket åkande i år nu är det 15 grader. 13-14 grader är ju varmt. har kört i minus 37 med en husqvarna 258a å nog gick det bra. finns bara viljan går det mesta bra

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av veteranmc Visa inlägg
    om man inte kör motorcykel här uppe om det är kallare än 13-14 grader varmt så då blir det inte mycket åkande i år nu är det 15 grader. 13-14 grader är ju varmt. har kört i minus 37 med en husqvarna 258a å nog gick det bra. finns bara viljan går det mesta bra
    Fy fanken. Jag körde till jobbet för några år sedan och då var det 22-. Det räckte för min del. Fick då problem med is på insidan hjälmen. Skulle haft samma utrustning som scooterförarna har, så hade det nog varit bättre.

  5. #25
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Och jag har kört några gånger då det har vart under 10 plusgrader. Och då har jag knappt haft någon känsel kvar i fötter och händer när jag kommit tillbaka, och har haft svårt att ta mig av hojen. Men visst.....det finns säkert varmare stövlar, och värmehandtag och en massa varma kläder att ta på sig. Jag tycker dock själv att det är tillräckligt obekvämt med den utrustningen man redan har. Och visst fan är det som mest behagligt och mest roligt att köra då det är fint väder ute! Utan kyla, regn och vind! Många verkar ju ha ett mycket större intresse än jag att åka hoj, men jag kan inte förstå varför man skulle vilja ge sig ut och köra i kyla och regn. Jag har tvingats köra en gång i regn, och det vill jag aldrig gör igen. Blött och äckligt! Både jag och hoj blir skiten. Dålig sikt, "hala" vägar!

  6. #26
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Och jag har kört några gånger då det har vart under 10 plusgrader. Och då har jag knappt haft någon känsel kvar i fötter och händer när jag kommit tillbaka, och har haft svårt att ta mig av hojen. Men visst.....det finns säkert varmare stövlar, och värmehandtag och en massa varma kläder att ta på sig. Jag tycker dock själv att det är tillräckligt obekvämt med den utrustningen man redan har. Och visst fan är det som mest behagligt och mest roligt att köra då det är fint väder ute! Utan kyla, regn och vind! Många verkar ju ha ett mycket större intresse än jag att åka hoj, men jag kan inte förstå varför man skulle vilja ge sig ut och köra i kyla och regn. Jag har tvingats köra en gång i regn, och det vill jag aldrig gör igen. Blött och äckligt! Både jag och hoj blir skiten. Dålig sikt, "hala" vägar!
    Du skall inte köra hoj som bara gnäller över hur besvärligt det är att behöva klä sej varmt eller regntätt!
    Sälj hojen omedelbart så vi slipper läsa om hur synn det är om dej som "tvingas" köra hoj!!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  7. #27
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Det finns nog fler än mig som tycker att hojåkning hör till sommar och fina dagar, och som inte blir sugen på att köra hoj då man fryser bara man går utanför dörren. Men jag kanske har fel. Och man kanske måste tycka om att sätta sig på en hoj och frysa halvt ihjäl för att få äga en motorcykel överhuvudtaget...

  8. #28
    Ankan1
    Gäst
    Du har kommit lite snett på det i livet ang mc körning och bör förmodligen skaffa dig ett helt annat intresse.Det lär nog bli svårt att hitta andra negativa tankar på dessa mc forum om just mc körning när medlemmarna ofta är rena entusiaster som inte bara nöjer sig med mc åkning utan även vill dela med sig i text.Dessa personer är sällan imponerade av någon som köper ny hoj och sedan påtalar hur jobbigt livet är som mc ägare.

    Det är långt från nedersta Skåne till Göteborg men jag har god lust att en (enligt mig bra dag) åka upp och se hur du sitter och kör på din hoj och vad det är som du uppfattar som stressande och dåligt med din mc körning i trafiken bortsett från väder och vind.

    Ta hand om dig och ha en bra dag, och kör försiktigt.

  9. #29
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Jag har förmodligen inte lika stort intresse som många andra här. Vet inte ens om jag skulle kalla det för intresse eller hobby. Det kan vara kul att ut och gas lite ibland bara, och då vill jag att det skall vara så bekvämt som möjligt. Tycker inte det är så konstigt.

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jag har förmodligen inte lika stort intresse som många andra här. Vet inte ens om jag skulle kalla det för intresse eller hobby. Det kan vara kul att ut och gas lite ibland bara, och då vill jag att det skall vara så bekvämt som möjligt. Tycker inte det är så konstigt.
    Bara att konstatera att vi är varandras motpoler beträffande varför vi kör hoj. Jag tycker om att köra hoj och struntar i vädret. Körde en sväng på ca 20 mil idag i ömsom sol och regn. Fint med att det regnade för då blev grusvägarna jättemysiga. Skitiga kanske, men vad gör det.
    Det är ju hur som helst helt meningslöst att klaga på vädret för det kan du inte göra något åt, men däremot din utrustning och ev. den hoj du har.

Liknande ämnen

  1. Kallt, men det var det värt
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-03-31, 07:04
  2. Kallt men kul ändå
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-11-19, 15:19
  3. Nu är det för kallt
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-08-13, 10:34
  4. K-k-kallt på Hondan
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 19:41
  5. Det var jävligt kallt.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 13:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •