Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Kallt kallt och åter kallt

  1. #11
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jag blir så less! Vi är inne i Juni månad och det är svinkallt ute! Hojen bara står vecka efter vecka utan att bli körd på :-(

    Jag vet att många utav er kör ändå, och inte verkar ha några problem att ens köra i minusgrader. Men då jag öppnar fönstret i min lägenhet och är tvungen att stänga det igen för att det blir för kallt inne så blir man inte speciellt sugen på att sätta sig på en hoj och köra.

    Värdelösa land man bor i!
    Ha ha, vistt är det skönt att få gnälla av sig ibland. Sen mår man (förhoppningsvis) lite bättre.
    Verkar som du bor i Göteborg. Var det inte Motvind som sjöng "Göteborg du kan vara jävligt kall och rå, men Göteborg vi älskar dig ändå" Ärligt talat tror jag vädret är lite bättre på östkusten. De flesta lågtryck kommer ju från England med västliga vindar.
    Men ni har ju närmare till kontinenten. Mitt råd: ta Stena Line till Danmark, där regnar det aldrig

  2. #12
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Nu har hojen stått i 6 veckor......såg igår att det skulle bli strålande väder idag, vilket det också är! HAde sett fram emot en liten tur....men då vaknar man givetvis med en fruktansvärd förkylning. Ont i hela kroppen, tung i huvudet och allt där till. Det är snart 3 månader sedan jag hämtade min hoj, och jag har kört max 40 mil tror jag. Undra om det blir 100 mils service denna eller nästa säsong.... :-(

  3. #13
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Ok, försommaren har inte varit strålande. Men man kan köra ändå. Har kört 500-600 mil redan i år, fördelat på tre hojar.

    Så det går att köra även på västkusten om man lägger manken till. 220 mil i helgen senast, Gbg-Siljan-Sälen-Trysil-Gbg. Visst, det regnade tidvis rätt mycket. Men det finns ju regnställ.

    Nu skriver jag inte det här för att det skall bli någon tävling "vem-är-ballast och vem-kör-längst" utan för att exemplifiera att det går om man vill. Även i svenskt klimat.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Ja, väntar man på garantier om vackert väder så kommer man inte långt i Sverige

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Ja, sluttjatat om dåligt sommarväder hoppas jag. Om man vill åka hoj i Sverige när man vill, så är det bara att se till att ha bra goretexkläder, täta stövlat ,ett par handtagsmuffar och en ganska hög vindruta. Då klarar man sig även i snöstorm.

  6. #16
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Off Topic: förresten Olle, så var vi i Borgvik i söndags. Fint! Helt ok fika i hamnen och bra körning i vackra omgivningar.

    Efter Borgvik och Nysäter for vi E18 ("transportsträcka") till Sillerud där vi vek av mot Bengtsfors. Vilken väg det är! Visserligen är det risig asfalt, men ändå. Hade de lagt ny beläggning där hade man fått en värdig utmananare till Brudfjällsvägen...

    *fast lite on topic var det ju - det visar att man kan bränna bakdäck även när vädret är skakigt*

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Off Topic: förresten Olle, så var vi i Borgvik i söndags. Fint! Helt ok fika i hamnen och bra körning i vackra omgivningar.

    Efter Borgvik och Nysäter for vi E18 ("transportsträcka") till Sillerud där vi vek av mot Bengtsfors. Vilken väg det är! Visserligen är det risig asfalt, men ändå. Hade de lagt ny beläggning där hade man fått en värdig utmananare till Brudfjällsvägen...

    *fast lite on topic var det ju - det visar att man kan bränna bakdäck även när vädret är skakigt*
    Visst är den vägen fin. Men då skulle du ha tagit en parallellväg från Sillerud ner till Bengtsfors. Den vägen är en av mina favoriter. Dels för naturen den går igenom och då de fina vyerna. Det är ju en grusväg, men i mycket bra skick. tar man bara det ganska lugnt, så kan den köras med nästan vilken hoj som helst.

  8. #18
    Bloggare Ia_s avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    35
    Har också kommit ut och kört ganska mycket, delvis i regn.
    Men min motivation är att jag anser att jag måste köra, eftersom det är övningskörning som gäller för min del. Har införskaffat ett seriöst regnställ!

    Tror att det kan vara en helt annan grej att köra om man har någon slags mål, allt ifrån ett fika ställe till ett museum eller en mc butik tex.
    Då blir inte resan i sig "meningslös" (häng mig inte för mitt ordval där ) utan man får ut två saker av dagen, åkandet och stoppet.

  9. #19
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    Vet inte vilken Göteborg du bor i med i min så har det varit bra väder, så pass varmt att man har kunnat åka i t-shirt

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Väldigt mycket beror på var och ens inställning. En del tar ju inte ut hojen om det kan bli regn till skillnad mot den HDåkare jag träffade i Sillerudsskogarna på nyregnade jätteskitiga grusvägar.
    Han tyckte det var skitkul. Även jag.

Liknande ämnen

  1. Kallt, men det var det värt
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-03-31, 07:04
  2. Kallt men kul ändå
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-11-19, 15:19
  3. Nu är det för kallt
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-08-13, 10:34
  4. K-k-kallt på Hondan
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 19:41
  5. Det var jävligt kallt.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 13:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •