Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 32

Ämne: Kallt kallt och åter kallt

  1. #1
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355

    Kallt kallt och åter kallt

    Jag blir så less! Vi är inne i Juni månad och det är svinkallt ute! Hojen bara står vecka efter vecka utan att bli körd på :-(

    Jag vet att många utav er kör ändå, och inte verkar ha några problem att ens köra i minusgrader. Men då jag öppnar fönstret i min lägenhet och är tvungen att stänga det igen för att det blir för kallt inne så blir man inte speciellt sugen på att sätta sig på en hoj och köra.

    Värdelösa land man bor i!

  2. #2
    Ankan1
    Gäst
    Var det inte du som nyligen skulle sälja hojen pga värk och ointresse för mc åkning !?.Själv har jag kört sedan mitten på April varje gång jag ska till arbetet samt en hel del fritidskörning istället för att ta bilen.Så himla befriande att få ge järnet på hojen från kneget.Rena terapistunden.

    Att vänta på perfekt väder är meningslöst så länge man kan undvika de värsta skurarna och rätt klädd så fryser man inte heller.Tvärtom, svettas som en liden övermotionerad gris när man t ex går in i en affär på mina stop.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2012-06-05 klockan 15:10.

  3. #3
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Klä på dig ordentligt. Passa på när solen skiner! Ut och kör!

    Finns gott om rolig körning på härliga småvägar strax utanför stan, 15-20 minuter från centrum. Körde själv 30 mil i i helgen som gick. Gbg-Orust-Ljungskile-Lilla Edet och hem på småvägar under lördagen, samt en rundtur Gbg-Onsala-Kungsbacka-Lindome-Billdal på söndag em.

  4. #4
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Funderade på att sälja hojen ja.....och ev köpa mig något billigare. Sådär kul att ha en hoj som kostar 130.000:- i inköp och 11-12.000:- i försäkring, och som bara står och samlar damm ute på gården. Och ja jag vet att det finns folk som kör när det är skitväder också, men jag skulle aldrig tänka mig att sätta mig på en hoj idag. Blåser kalla vindar ute, molnigt och trist.....börjar nog regna när som helst också. Värst är det ju för händer och fötter för min del. Och jag personligen tycker att det är riktigt obehagligt att köra när det blåser ute. Sen finns det inte mycket tid för att köra heller.....vardagarna är ju helt uteslutna, sen på helgen så skall man göra allt man inte hinner med under veckodagarna....åka och handla, tvätta, städa m.m Så dom få tillfällena som finns att åka på så skall vädret även vara okej. Hade hoppats på en tur idag eftersom jag är ledig, men det sket ju sig. Får se om det kan bli något tur till helgen om det blir bättre väder. Får mer och mer ångest över att min helt nya hoj bara står :-(

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Ok...tre ord: Man eller Mus?

  6. #6
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Citat Ursprungligen postat av Reject Visa inlägg
    Ok...tre ord: Man eller Mus?
    Skillnaden mellan en man och en mus är att musen erkänner när han ska ge sig.
    Mannen vet det men är för tjurig för att erkänna....
    Våga vägra "Hen"!!

  7. #7
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Förstår inte varför man köper en ny hoj när man vet att man inte har så mycket tid att åka och bara väntar på fint väder.runt 15 grader och mulet så man slipper en sol i öga,det tycker jag är perfekt hojväder.

  8. #8
    Medlem Peos avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Märsta
    Inlägg
    79
    Till syvene och sist så är det trots allt skillnad på hojåkare och solskensknuttar

  9. #9
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    Sälj hojen och flytta till Sahara. Sluta gnäll om allt och gör något åt det istället.

  10. #10
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Fidel Luring Driver??
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

Liknande ämnen

  1. Kallt, men det var det värt
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-03-31, 07:04
  2. Kallt men kul ändå
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-11-19, 15:19
  3. Nu är det för kallt
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-08-13, 10:34
  4. K-k-kallt på Hondan
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 19:41
  5. Det var jävligt kallt.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 13:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •