Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 45

Ämne: Om man inte klarar pressen vid uppkörning :(

  1. #31
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av pumpe3 Visa inlägg
    Även om själva konbanan (lågfart) är orealistisk så tycker jag att den ger en en god kontroll av hojen som gör att man känner sig säkrare i mer naturliga miljöer (bara baxa in hojen i tight parkering på hojfiket ex trist att tappa hojen där)

    Skickat från min HTC Sensation XL with Beats Audio X315e via Tapatalk 2
    Ja, det vore mycket trist

  2. #32

    Unhappy en till som tragglar

    Håller också på att kämpa med hojkortet och har kört upp en gång och kuggat.
    Har lärt mig med tiden att det tyvärr inte finns några bortförklaringar.Det ÄR svårt (tycker i alla fall jag ) med banorna.Det känns som man har tragglat dom 1000 tals gånger och det finns inga genvägar.Dom måste funka på uppkörningen.

    Var helt lugn på uppkörningsdagen och nästan inställd på att varför ska jag klara det första gången när så många kuggar (fel inställning !).Min körskolelärare var av en helt annan inställning och var säker på att det skulle gå vägen.
    Nu var det så att jag tyvärr fick rätt och förutom att det var jobbigt att bli kuggad (jobbigare än vad jag hade trott) så var det jävligt jobbigt att körskolläraren blev besviken och faktiskt sur.Känns inte så kul att gå dit på måndag ,han tyckte dessutom att jag inte behövde fler lektioner ,jag kunde ju redan köra det var bara klantigt att missa !

    Surt är det också att det var nästan 2 månaders väntetid till nästa uppkörning.

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    8
    Hej Kerstin!

    Får jag fråga vad du kuggade på? Och fruktansvärt att få vänta så länge på ny tid!
    Keep up the good work!!!!!

    /Kristina

  4. #34
    Värmde upp med banorna innan uppkörningen och tyckte att de faktiskt satt riktigt bra.Och det är det som är jobbigt.Vissa gånger sitter dom som en smäck och andra inte.Kan tillägga att jag ibland är ganska stel pga diskbråck i nacken.
    Jag fick först kolla bromslysena på säkerhetskontrollen och det var ju lätt.Sen fick jag konbanan utan stopp.Fick starta från "rätt" håll och kände mig rätt säker.Välte näst sista konen och fick ta om banan och då gick det bra.
    DÅ blev jag nervös och gjorde en riktig dundertabbe.
    Åkte upp för att köra undanmanövern och tag med mig en kon.Fick köra om och tog med mig en kon en andra gång.
    Efteråt när jag har analyserat vad jag gjorde så tror jag att jag höll för hög hastighet,jag blev så nervös så att jag glömde kolla hastighetsmätaren.Nästa gång kommer jag INTE att glömma det.

    Jag var ju också rätt säker på att det var kört så jag konstaterade det själv när inspektören kom.Han sa att ja tyvärr så är det ju så,men om jag ville åka och bromsa så kunde jag göra det ändå. Vid det laget var jag så förbannad på mig själv och tyckte det var helt meningslöst att åka och göra bromsproven när man ändå var kuggad.Ville bara därifrån.
    Av det här kan jag och fler dra några lärdomar.Man får flera chanser,glöm inte att kolla hastigheten och ge aldrig upp och fråga om du har missat.Min körskollärare påstod att så länge dom inte har sagt att man har missat så har man en chans och den missade jag när jag inte bromsade.Vet inte om det är sant,men nästa gång så är det jag som bara kör och håller käften.
    Lycka till och hoppas att du fick några tips.
    Senast redigerat av KerstinV den 2012-08-10 klockan 18:20.

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    8
    Tack för svar!! Ja, det är ett gissel det där....ibland sitter det som en smäck och nästa gång går det åt skogen.....jag är likadan, önskar jag kunde var mer jämn, vet att det kommer med mer övning.

    Håller alla tummar för dig!!

  6. #36
    Ja,det är "bara" att öva och öva.Fast det är ju inte helt lätt det heller.Övningkör med min man som inte alls vill köra ofta.Han har blivit lite bekväm i sitt hojåkande.Det är för kallt,för regnigt han har annat att göra mm,mm.Känns inte så kul att tjata.
    Och det är ju inte helt billigt att köra på körskolan.
    Men jag ger INTE upp.

    Håller tummarna för dig med !!

  7. #37
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av KerstinV Visa inlägg
    Håller också på att kämpa med hojkortet och har kört upp en gång och kuggat.
    Har lärt mig med tiden att det tyvärr inte finns några bortförklaringar.Det ÄR svårt (tycker i alla fall jag ) med banorna.Det känns som man har tragglat dom 1000 tals gånger och det finns inga genvägar.Dom måste funka på uppkörningen.

    Var helt lugn på uppkörningsdagen och nästan inställd på att varför ska jag klara det första gången när så många kuggar (fel inställning !).Min körskolelärare var av en helt annan inställning och var säker på att det skulle gå vägen.
    Nu var det så att jag tyvärr fick rätt och förutom att det var jobbigt att bli kuggad (jobbigare än vad jag hade trott) så var det jävligt jobbigt att körskolläraren blev besviken och faktiskt sur.Känns inte så kul att gå dit på måndag ,han tyckte dessutom att jag inte behövde fler lektioner ,jag kunde ju redan köra det var bara klantigt att missa !

    Surt är det också att det var nästan 2 månaders väntetid till nästa uppkörning.
    Jag lider med dig för att du ska behöva vänta så länge på uppkörning!

  8. #38
    Det blev en låååång väntan. Men det var det värt. Fixade körkortet i veckan. Svårt att beskriva känslan mer än ren och skär lycka ��

  9. #39
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av KerstinV Visa inlägg
    Det blev en låååång väntan. Men det var det värt. Fixade körkortet i veckan. Svårt att beskriva känslan mer än ren och skär lycka ��
    Stort grattis Kerstin!

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av KerstinV Visa inlägg
    Det blev en låååång väntan. Men det var det värt. Fixade körkortet i veckan. Svårt att beskriva känslan mer än ren och skär lycka ��
    Ett stort grattis till dig. Hoppas du njuter ordentligt av din tid på MC Och självklart alltid tänker på säkerheten i första hand!

Liknande ämnen

  1. Många hojar klarar besiktningen
    Av pewa i forum Nyheter
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-03-12, 09:07
  2. Nervös, klarar jag det detta året?
    Av Mohlin i forum MC-kort
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-04-08, 09:49
  3. han inte köra motorcykeln kuggad uppkörning
    Av leveland95 i forum MC-kort
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-08-20, 20:27
  4. Touring som klarar grus
    Av magnusda i forum Touring
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2012-07-29, 20:12
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-03, 10:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •