Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Nybliven hojägare och ny på forumet!

  1. #1
    Medlem nauskas avatar
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    72

    Nybliven hojägare och ny på forumet!

    Hej!

    Ny här på forumet och nybliven hoj-ägare. Det enda som fattas är att jag blir nybliven MC-kortsinnehavare, så är allt lugnt!

    Jag köpte en Yamaha XJ600S Diversion i lördags, och väntar nu på att mina handledare för privat övningskörning ska bli godkända och att jag ska få en tid hos trafikskolan. Sen börjar det roliga!

    Målet är att få kortet innan hösten, så man kan göra några egna repor med hojen innan det är dags att ställa undan den.

  2. #2
    Ankan1
    Gäst
    日本のモーターバイクは最も速いバイクである。歓迎。

  3. #3
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Får passa på att önska dig välkommen.
    Lycka till med övningskörningen.
    Kör försiktigt och använd huvudet.

  4. #4
    Medlem nauskas avatar
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    72
    Ankan1, det där var jag tvungen att ta Google Translate till hjälp för! Men så är det säkert

  5. #5
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Välkommen hit o Lycka till!

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av nauska Visa inlägg
    Hej!

    Ny här på forumet och nybliven hoj-ägare. Det enda som fattas är att jag blir nybliven MC-kortsinnehavare, så är allt lugnt!

    Jag köpte en Yamaha XJ600S Diversion i lördags, och väntar nu på att mina handledare för privat övningskörning ska bli godkända och att jag ska få en tid hos trafikskolan. Sen börjar det roliga!

    Målet är att få kortet innan hösten, så man kan göra några egna repor med hojen innan det är dags att ställa undan den.
    Trevligt med nya skribenter. Grattis till en vekligt kul hoj. Kan tipsa dig att den också går utmärkt att köra grusväg med. Om du har lite mönster på däcken förstås.
    Den hojen jag hade var lugn och fin upp till ca 5000 u/min, men sedan.........

  7. #7
    Medlem nauskas avatar
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    72
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Trevligt med nya skribenter. Grattis till en vekligt kul hoj. Kan tipsa dig att den också går utmärkt att köra grusväg med. Om du har lite mönster på däcken förstås.
    Den hojen jag hade var lugn och fin upp till ca 5000 u/min, men sedan.........
    Jag ska försöka skriva lite, men det gäller ju att jag har något vettigt att skriva (eller så skriver man ändå ).

    På tal om däck... (Det är väl tillåtet att gå off topic i sin egna tråd?) Hojen kommer antagligen behöva ett nytt bakdäck senast till nästa säsong. Var hittar man billiga däck? Och vilka är bra? Blir det "höst-pris" på däck?

  8. #8
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378

    På tal om däck... (Det är väl tillåtet att gå off topic i sin egna tråd?) Hojen kommer antagligen behöva ett nytt bakdäck senast till nästa säsong. Var hittar man billiga däck? Och vilka är bra? Blir det "höst-pris" på däck?
    http://www.dackonline.se/Motorcykeldack.html De har alltid däck till bra pris.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Avgörande för ditt däckval är ju var och hur du kommer att köra.
    Om du tror du kommer att åka även lite grusväg, så satsa på xvis Sirac . Det är ett allrounddäck som går bra även på blöt asfalt och duger fint på grus. Annars så finns det ett annat däck som heter Anakee och har ett jäkla bett på asfalten också.
    Finns nog lika många åsikter om däck som det finns förare

  10. #10
    Medlem nauskas avatar
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    72
    Tack Olle! Det blir mest asfalt, iaf nu i början. Sen när jag lärt mig köra så får vi väl se

Liknande ämnen

  1. Nybliven hojägare :)
    Av Mymlan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2013-05-26, 19:43
  2. Nybliven ägare till BMW R-25/3 -54
    Av FCM i forum Veteran
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-25, 18:04
  3. Ny på forumet
    Av Jourtjänst i forum Ny på forumet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-06-18, 20:47
  4. Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 22:11
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 17:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •