Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 37

Ämne: Tack och hej!

  1. #21
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Citat Ursprungligen postat av swischmc Visa inlägg
    Ber om ursäkt TS, det var inte meningen att starta en politisk diskussion!
    Jag hoppas att alla nu ventilerat sina åsikter så vi inte hamnar i frågor som inte hör hemma på denna sida.

    Lycka till med hojköpet! När du väl satt dig på sadeln igen kommer ett helt nytt liv att öppnas.
    Tack! Själv brukar jag försöka hålla mig ifrån politiska diskussioner på nätet..
    Just nu ser det ut som att man får vänta till våren med inköp då hojannonserna börja komma ut igen, i Umeå är det stendött på begagnatfronten nu och jag har ingen lust att hyra släp för att kuska runt halva riket och titta på hojar. Det är nog bara att avvakta och se om det dyker upp något lämpligt, jag är dessutom fortfarande lite osäker på vad jag vill ha och i vilken prisklass jag ska lägga mig, men max 40.000:-
    XT600, Sportster, Triumph av något slag, japscustom som inte är för nertyngd av gubbkrom, eller kanske bara en billig gammal standardhoj.

    Triumph Scrambler är nog mest jag, men de jag sett är för dyra..
    Fjädring är överskattat..

  2. #22
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av swischmc Visa inlägg
    Jag hoppas att alla nu ventilerat sina åsikter så vi inte hamnar i frågor som inte hör hemma på denna sida.
    Inte jag, började skriva ett långt inlägg om vad jag tycker om skinnskalledemokraterna men slängde det. Vi ska ju snacka hoj här, politik kan vi ta nån annanstans. =)
    Citat Ursprungligen postat av rakarör Visa inlägg
    XT600, Sportster, Triumph av något slag, japscustom som inte är för nertyngd av gubbkrom, eller kanske bara en billig gammal standardhoj.

    Triumph Scrambler är nog mest jag, men de jag sett är för dyra..
    Beroende på hur pigg du är på att bygga själv kan man få scramblerkänslan utan att köpa trajja. En äldre japstwin kan man hitta billigt och sen rensa på allt fult och forma till nåt trevligt. I en fjärran framtid när jag har tid att gå ut i garaget igen har jag tänkt fila på nåt sånt.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #23
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av rakarör Visa inlägg
    XT600, Sportster, Triumph av något slag, japscustom som inte är för nertyngd av gubbkrom, eller kanske bara en billig gammal standardhoj. Triumph Scrambler är nog mest jag, men de jag sett är för dyra..
    Bonneville? Hur funkar den för dig tror du? Finns flera 2001/2002 på Blocket där man begär 42-44' (= 40' med lite prut).

    Finns även en Kawa W650 för 35' i Varberg.

    Snygga hojar med skön känsla, båda två.

    Bonnien är betydligt piggare än W650. Den låter också go'are (låter som en trajja, Kawa är tystlåten). Men Kawan är himla snygg och trivsam att köra. Har visserligen bara gjort en kort tur på Kawa, men den kändes trivsam och lättkörd. Men absolut ingen racer med sina 48(?) hk.

  4. #24
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Det är ju inte deras fel utan korkade röda politiker.:
    Vad har du hållit hus dom sista 6 åren? Röda politker har inte haft så mycket att säga till om dom 6 åren!
    Men du e väl Moderat, då e ju allt sossarnas fel!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Har visserligen bara gjort en kort tur på Kawa, men den kändes trivsam och lättkörd. Men absolut ingen racer med sina 48(?) hk.
    Ööööhum!! 50 hk, faktiskt!
    Ove

  6. #26
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Vad har du hållit hus dom sista 6 åren? Röda politker har inte haft så mycket att säga till om dom 6 åren!
    Men du e väl Moderat, då e ju allt sossarnas fel!
    Röd du sa det,kanske jag ska måla min dominator röd,eller blå men var inne på vit,får väl se.men först blästring och sen målning

    Du RAKA RÖR en honda Dominator kan jag annars rekomendera,kul hoj faktiskt och billiga
    Senast redigerat av engström67 den 2012-11-22 klockan 00:34.

  7. #27
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg

    Du RAKA RÖR en honda Dominator kan jag annars rekomendera,kul hoj faktiskt och billiga
    Det kan faktiskt vara ett alternativ, hittade (en) i närområdet 10mil bort hos en handlare och jag ska liks åka åt det hållet i helgen så..

    Edit: Hittade en bild på en rätt frän Dominator.
    Senast redigerat av rakarör den 2012-11-22 klockan 07:58.
    Fjädring är överskattat..

  8. #28
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av rakarör Visa inlägg
    Det kan faktiskt vara ett alternativ, hittade (en) i närområdet 10mil bort hos en handlare och jag ska liks åka åt det hållet i helgen så..

    Edit: Hittade en bild på en rätt frän Dominator.
    Skitfrän

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Skitfrän
    Visst är den frän, men byggd på 80-talsdelar. Motorn är nog en 88:a eftersom den har både elstart och kick.Tanken är från någon xl- modell 400 eller 600.
    Fanns en naken Honda modell från början på 90-talet som såg snarlik ut. Vet någon vad den modellen hette? Den var byggd som en Dominator, men var utan kåpor och strålkastaren satt direkt på framgaffeln.
    Bygger man något liknande och får bort all onödig vikt, drevar om och får ett bättre insug, annat avgas och lite större munstycken, så blir det en jäkligt kul hoj.

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Visst är den frän, men byggd på 80-talsdelar. Motorn är nog en 88:a eftersom den har både elstart och kick.Tanken är från någon xl- modell 400 eller 600.
    Fanns en naken Honda modell från början på 90-talet som såg snarlik ut. Vet någon vad den modellen hette? Den var byggd som en Dominator, men var utan kåpor och strålkastaren satt direkt på framgaffeln.
    Bygger man något liknande och får bort all onödig vikt, drevar om och får ett bättre insug, annat avgas och lite större munstycken, så blir det en jäkligt kul hoj.
    Hittade svaret. Den hojen heter SLR.

Liknande ämnen

  1. Snö tack
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-11-08, 10:33
  2. Tipsa mig om GPS tack!
    Av Mc-Bosse i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 15:03
  3. Tack, Pewa!
    Av Jonas i forum Om hojen.nu
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 18:52
  4. Tack.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-08-03, 20:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •