Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 37

Ämne: Tack och hej!

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Bra skrivet Ankan. Håller med dig helt och hållet angående inkompetenta politiker.
    Jag börjar känna oro, stor oro. Jag vill tillägga, angående jobb som försvinner så skall dessutom migrationen till Sverige öka kraftigt. Idag har åtta venska storbanker fått sänkt kreditbetyg.
    Jag blir sååå trött på medias "hårdbevakning av Sverigedemokraterna. Börjar det inte att kännas som att demokratins principer håller på att lösas upp i kanterna. Statsstödda och rättvisa SVT....!!
    Är SD månne "halmstrået" för dom som ännu inte givit upp helt?

    Ursäkta OT. Kunde inte låta bli (säkerhetsventil)
    Senast redigerat av Håkan46 den 2012-11-20 klockan 23:34.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Till Håkan:
    Håller med dig och Ankan. P.S. Hinner vi åka en sväng innan snö kommer?

  3. #13
    [QUOTE
    Är SD månne "halmstrået" för dom som ännu inte givit upp helt?[/QUOTE]

    SD är till för dem som saknar empati och endast ser till sig själv och är ogina mot sina medmäniskor som inte har det så bra dom vi själva. SD har inget berättigande i ett upplyst samhälle.
    Senast redigerat av Jan-Olov den 2012-11-21 klockan 07:20.
    Jan-Olov

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    [QUOTE
    Är SD månne "halmstrået" för dom som ännu inte givit upp helt?
    SD är till för dem som saknar empati och endast ser till sig själv och är ogina mot sina medmäniskor som inte har det så bra dom vi själva. SD har inget berättigande i ett upplyst samhälle.[/QUOTE]

    Åk till Borlänge så får du se varför SD får fler och fler röster

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Jag är själv utlänning och har sett den svenska invandring politik från alldeles för nära håll (dvs. flykting förlagningar m.m.) Jag vet vilka "behövande människor" kommer till Sverige. Tyvärr måste jag säga att Ni svenskar är alldeles för snälla (läs naiva) och det kommer att ta lång tid innan ni fattar det.
    P.S.
    Idag driver jag ett företag - anställer svenska medarbetare, röstar på SD och ändå hamnar jag ganska ofta i samma påse med många "bidragstagande analfabeter"

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    Till Håkan:
    Håller med dig och Ankan. P.S. Hinner vi åka en sväng innan snö kommer?
    Tyvärr inte.
    Jag har ställt in hojen. Tvättad och vaxad. Jag räknade inte med dessa temperaturer som vi har nu i slutet på november.
    //Håkan

  7. #17
    Hondamannen
    Gäst
    Får jag fråga vilket land du kommer ifrån?

    QUOTE=jtr;70694]Jag är själv utlänning och har sett den svenska invandring politik från alldeles för nära håll (dvs. flykting förlagningar m.m.) Jag vet vilka "behövande människor" kommer till Sverige. Tyvärr måste jag säga att Ni svenskar är alldeles för snälla (läs naiva) och det kommer att ta lång tid innan ni fattar det.
    P.S.
    Idag driver jag ett företag - anställer svenska medarbetare, röstar på SD och ändå hamnar jag ganska ofta i samma påse med många "bidragstagande analfabeter"[/QUOTE]

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Till Hondamannen:
    Jag är från Tjeckien.
    Föresten - jag fick höra så sent som idag (för 5. min sedan) vid frukost kaffe på verkstad - "Förbaskade utlänningar - de kostar bara massa pengar och gör ingenting". Hoppas (jag vet) att mina grabbarna menade inte mig men ändå känns det konstig. Jag är ju också utlänning.

  9. #19
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av jtr Visa inlägg
    Till Hondamannen:
    Jag är från Tjeckien.
    Föresten - jag fick höra så sent som idag (för 5. min sedan) vid frukost kaffe på verkstad - "Förbaskade utlänningar - de kostar bara massa pengar och gör ingenting". Hoppas (jag vet) att mina grabbarna menade inte mig men ändå känns det konstig. Jag är ju också utlänning.
    Ja det är synd att alla blir dragna över samma kant.Många utlänningar här i kommun jobbar och dom är duktiga att jobba.Men sedan är det ju alla somalier här där tex mammor med typ 3 barn kvitterar ut 21000 skattefritt varje månad fri läkarvård,tandvård och som inte gör någon nytta,det sticker inte i ögonen på folk eller.Det är ju inte deras fel utan korkade röda politiker.Nu ska det ju komma 1000till till denna stora kommun

  10. #20
    Medlem swischmcs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    infödd 08, dvs förortsbo :)
    Inlägg
    74
    Ber om ursäkt TS, det var inte meningen att starta en politisk diskussion!
    Jag hoppas att alla nu ventilerat sina åsikter så vi inte hamnar i frågor som inte hör hemma på denna sida.

    Lycka till med hojköpet! När du väl satt dig på sadeln igen kommer ett helt nytt liv att öppnas.

Liknande ämnen

  1. Snö tack
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-11-08, 10:33
  2. Tipsa mig om GPS tack!
    Av Mc-Bosse i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 15:03
  3. Tack, Pewa!
    Av Jonas i forum Om hojen.nu
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 18:52
  4. Tack.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-08-03, 20:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •