Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 37

Ämne: Tack och hej!

  1. #1
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137

    Tack och hej!

    Hade planerat ett återfall efter 15år utan hoj och nästa vecka kommer skattepengarna så nu var det nära, men så fort man försöker resa sig så får man en ny pungspark av livet, bruksbilen håller på att ge upp.. Det blir en ny bruksbil istället (läs gammal skrothög) och jag ger upp tankarna på mc, det är inte meningen att en fattig sate ska ha något roligt..

    Tack och hej för mig!
    Fjädring är överskattat..

  2. #2
    Ankan1
    Gäst
    Nä, det är inte lätt att vara människa alla gånger i denna tid när mycket vill ha mer gänget i Stockholms riksdag tror att landets befolkning är till för dom och inte tvärt om.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2012-05-29 klockan 17:49.

  3. #3
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Trist!
    Hoppas det vänder för dig - snart!

  4. #4
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Vindarna har vänt och jag är tillbaka.. letar hoj igen.
    Fjädring är överskattat..

  5. #5
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Välkommen tillbaks, kanske går det att få lite bra priser nu under vintern. Ser att du bor i Umeå och Northbike verkar vara en trevlig butik, köpte en hjälm där förra året på deras vinter rea.
    Don't grow up, it's a trap!

  6. #6
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Välkommen tillbaks, kanske går det att få lite bra priser nu under vintern. Ser att du bor i Umeå och Northbike verkar vara en trevlig butik, köpte en hjälm där förra året på deras vinter rea.
    Tack! jag var faktiskt in hos Northbike och torrbröt lite häromdagen, men de hade inget som passade både min smak och plånbok.
    Nåja, jag har ju som sagt hela vintern på mig att leta, har bestämt mig för att det blir något enkelt, primitivt och busigt.
    Fjädring är överskattat..

  7. #7
    Ankan1
    Gäst
    Har en Sevenfifty -96 om du blir sugen.20 000 pix är priset.Lagom ombyggd och busig.

  8. #8
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Så gott att du repat mod och kommit igen!
    Very välkommen!

  9. #9
    Medlem swischmcs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    infödd 08, dvs förortsbo :)
    Inlägg
    74
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Nä, det är inte lätt att vara människa alla gånger i denna tid när mycket vill ha mer gänget i Stockholms riksdag tror att landets befolkning är till för dom och inte tvärt om.
    Säga vad man vill om politiker (de är i vissa fall värda vårt förakt), men nuvarande regering har trots allt sänkt inkomstskatten på lönen i.o.m skatterabatten.

    Åter till topic: lycka till med hojköpet och välkommen tillbaka till mc-livet!
    Vill du komma undan lite billigare kan det finnas fynd på tex Blocket, pruta ska du alltid göra.

  10. #10
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av swischmc Visa inlägg
    Säga vad man vill om politiker (de är i vissa fall värda vårt förakt), men nuvarande regering har trots allt sänkt inkomstskatten på lönen i.o.m skatterabatten.

    Åter till topic: lycka till med hojköpet och välkommen tillbaka till mc-livet!
    Vill du komma undan lite billigare kan det finnas fynd på tex Blocket, pruta ska du alltid göra.
    Precis, skatten på inkomst har ju sänkts några kronor medans arbetslösheten i landet bara blir högre och högre för var dag som går där det också saknas normala bostäder med normala hyror för folk att flytta till.Matpriserna är dyrast i Europa och företagen läggs ner eller drar utomlands lika snabbt som arbetslösheten stiger.Miljarder doneras av våra skattepengar till andra Europeiska länder som har kalasat upp sina egna pengar.En A-kassa som inte har höjts på mer än tio (10) år !? trots en skenande inflation även för dessa A-kasse berättigade osv.Så jag tror att de där kronorna vi med arbeten tjänar med sänkt inkomstskatt har vi fått betala igen många gånger om i ökade utgifter till allt annat som går åt skogen.

    Som sagt, vi är styrda av ett gäng högt inkompetenta individer som kommer att leda oss rakt ner i ett mörkt elände där de om de skulle förlora vid nästa val fortfarande sitter kvar och inväntar nästa chans i rampljuset oavsett parti och kompetens.Det som tyvärr lönar sig mest just nu rent ekonomiskt för många är kriminalitet för de som ständigt försöker men som aldrig kommer att få chansen till ett avlönat arbete.LOL och God Jul kära politiker, ni påminner mig om hunden här hemma som ständigt tittar i sin skål efter mer även om han redan ätit upp det som fanns kvar av sitt hundfoder.

    Åter till topic : Att pruta på en hoj under vintersäsongen är klart lämpligt beroende på att många ser sig om efter andra mc samtidigt som de vill bli av med det de redan har.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2012-11-20 klockan 16:22.

Liknande ämnen

  1. Snö tack
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-11-08, 10:33
  2. Tipsa mig om GPS tack!
    Av Mc-Bosse i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 15:03
  3. Tack, Pewa!
    Av Jonas i forum Om hojen.nu
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 18:52
  4. Tack.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-08-03, 20:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •