Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Bli bättre mc-förare

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av rogga Visa inlägg
    Varför finns de ingen gilla knapp på detta forum ? engström67 har 100% rätt
    Jag vill också tacka för alla svar.

    Att köra hoj består av två delar - låt oss kalla den ena för "riskmedvetenhet" eller "erfarenhet" i brist på bättre ord, och alla svar pekar på vikten av detta. Den andra är själva hanterandet av fordonet.

    Och jag håller med till 150% , riskmedvetenhet och erfarenhet är otroligt viktigt!

    Men, det som jag bad om hjälp med i den här tråden var den andra delen av motorcyklandet, den rent tekniska delen att kunna hantera fordonet.

    Vad finns det man kan göra varje dag eller varje vecka för att bli skickligare på att köra hoj? Vad finns det för små övningar man kan göra som inte kräver att stora förberedelser?
    Senast redigerat av bacon4ever den 2012-05-31 klockan 12:45.

  2. #12
    Det är kanske inte god praxis att svara på sina egna inlägg, men jag tar mig friheten att göra så i alla fall.

    Jag har precis varit iväg och kört knix-kurs för första gången och jäklar i min lilla låda var det var bra, och roligt. Jag bokade in två knix-kurser till i sommar med en gång jag kom hem.

    Jag lärde mig otroligt mycket på bara en dag, många saker som jag egentligen visste om, men aldrig riktigt fått att fungera fullt ut när jag har kört själv. Kombinationen av bra instruktörer, omedelbar feedback och en gokartbana att träna var toppenbra.

    Det bästa är att väldigt mycket av det man fick lära sig om spårval, motstyrning och gaskontroll går att öva på varje gång man är ute och kör.

    Iväg och kör knix med er, för böfveln!

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Tibro
    Inlägg
    11
    Kan man köra Knix med en Triumph Rocket?

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av magna_swede Visa inlägg
    Kan man köra Knix med en Triumph Rocket?
    Det var med alla sorters motorcyklar på den knix-körningen jag var på, custom, offroad, sporthojar, touringlok och klassiker.

    I min grupp på knixen så var det en HD som var med och jag tror nog att han var den som hade störst förbättring av av sin sväng-teknik av alla som var med på kursen.

    Det går säkert jättebra att köra med en rocket. Jag provkörde en sådan när Johans MC hade provkörningsdag och vad jag vill minnas så var den väldigt lättsvängd (för att vara en custom hoj ) när man väl hade fått rull på den.

Liknande ämnen

  1. Mc-förare OSYNLIGA??
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2013-08-01, 14:32
  2. Respektlösa mc-förare
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-05, 11:50
  3. Det blir bättre och bättre det här!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 07:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •