Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 34

Ämne: KTM eller BMW (offroad-hoj)?

  1. #21

    SV: KTM eller BMW (offroad-hoj)?

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    Citat Ursprungligen postat av TcAnders
    Hehe, självklart förstår jag att hon tänkt sig mer en hojj som lämpar sig även för landsvägen.. Men skulle hon ändra sig så är min till salu..
    Som jag sa tidigare så lägger jag en röst på Ktm:n..

    // Anders
    Hrm, här är jag.
    Haha, Jo jag vet.. Men ibland får jag någe ryck och skriver konstigt.. Nu skrev jag som att du INTE skulle läsa det, men det är alltså meningen att du ska läsa.. ;D

    // Anders..

  2. #22
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: KTM eller BMW (offroad-hoj)?

    He he, jodå jag läser här. ;D
    Men jag tror inte din hoj skulle trivas under mig för den skulle inte få utlopp för sina egenskaper fullt ut.

    Jag såg en svart BMW till salu nyss, lite dyr så jag kikar vidare men okej den har tankväska i alla fall. De flesta som säljs har inga väskor och jag vill kunna haka på dom och ner med fika och mackor, kamera och allt vad jag kan behöva stoppa ner ibland.

  3. #23
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: KTM eller BMW (offroad-hoj)?

    UPDATE:

    Efter provturer och funderingar hit och dit mellan en Kawasaki Versys och en BMW F650 GS har jag ÄNTLIGEN efter mycket om och men kommit fram till BMW F650 GS.
    Om man undrat vad sjutton jag sysslat med som velat fram och tillbaka så beror det på att jag redan gjort misstaget att köpa en hoj jag inte trivs med riktigt, jag vill inte uppleva samma sak en gång till, därav denna petiga process.
    Versys låg på topplistan, ett tag t o m petade den ner BMW:n ett par snäpp. Den var precis som en F650 GS i körgenskaper.

    MEN…
    Det jag hängde upp mig på var 17" framhjul och vanliga mc-däck. Jag hade genast satt på grövre mönster, om inte annat kört en säsong med originalen och sen bytt.

    Men varför krångla till det…?
    Då kan man göra det lättare för sig och köpa en med redan ett par grova sulor på – BMW:n.
    Visst, lite slöare än Kawan men jag tror nog jag skulle trivas bättre på BMW:n i alla fall i långa loppet.

    Matchen är avgjord och det blev oavgjort. Eller jag vann. Eller förlorade, vilket som. Beslutet är bra i vilket fall som helst. ;D

  4. #24

    SV: KTM eller BMW (offroad-hoj)?

    Bara att gratulera! Det är nu du kommer att ångra den tid du la på velandet när du kunde ha varit ute och letat/provkört potentiella BMW-hojar istället

    Hur är prisskillnaden mellan de två? Siktar du på nytt eller begagnat?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  5. #25
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: KTM eller BMW (offroad-hoj)?

    BMW har ju de där X-Country men där är tanken nästan hälften så stor (9,5 liter) jämfört med GS-modellen (17 liter). Jag har hört ryktas att X-modellerna ska man inte köpa, att GS är bättre men GS tillverkas inte längre. Så det blir en begagnad då. Den jag hittat är en otrolig lågmilare, är väl bara inkörd typ. Jag tror det blir den här som jag ringt på, ska bara prova den först.

  6. #26
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: KTM eller BMW (offroad-hoj)?

    Så där ja, låste den vid ett avtal så hämtar jag den i december. Gul, enstånkare, 5 växlar och 50 hkr, den får duga.
    Kändes förbaskat stabil men har bara rullat 210 mil totalt sen 2004. En tjej har ägt den före mig. Insprutningen vandrade när den blev uppvärmd men bara en kort stund. Kan bero på batteriet, den stod på laddning när jag kom för att provköra den. Och att den stått sen juli/augusti.
    Men i det hela kändes den som en ny hoj.

    Så nu har jag blivit med en gul F650 GS!

  7. #27
    Boogieman
    Gäst

    SV: KTM eller BMW (offroad-hoj)?


  8. #28
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: KTM eller BMW (offroad-hoj)?

    Tackar för länken. Ja den har fått mycket bra kritik, svärfar har en röd sådan men han är gift med sin BMW och vägrar sälja den. Jag fick leta upp en egen istället!
    Jag har övningskört mycket och långt på svärfars BMW och även lånat den efter jag fått körkortet så modellen och dess egenskaper känner jag till grundligt. Den är helt underbar, trots sitt gubbiga utseende.

    Jag hämtar den om några dar redan! ;D

    Här är jag bredvid svärfars BMW F650 GS (han har en massa extra på hojen):


  9. #29

    SV: KTM eller BMW (offroad-hoj)?

    Tycker inte alls din svärfars F650 ser gubbig ut, snarare tvärt om, lite småtuff
    Allt snack om allround-hojar har fått mig sugen att provköra lite till sommaren.. har aldrig testat någon riktig allroundare.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  10. #30
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: KTM eller BMW (offroad-hoj)?

    vad hände med ktm? tråden gick från "ktm eller bmw" till "kawasaki eller bmw"

Liknande ämnen

  1. Offroad-bil.
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-08-08, 15:44
  2. Offroad/touring
    Av Greven i forum Offroad
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-10-10, 12:57
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 20:52
  4. Skyddsjacka för offroad
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 10:55
  5. Offroad???
    Av tomahs900 i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 19:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •