Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 34

Ämne: KTM eller BMW (offroad-hoj)?

  1. #11
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: KTM eller BMW (offroad-hoj)?

    Fast…
    …I dag såg jag förstås en KTM köra förbi mig, den lät skaplig. Jag hann inte notera fler detaljer än ljudet på den och den var inte så värst hög heller. Kanske jag ska kika på en 640 och jämföra med BMW:n?

  2. #12
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: KTM eller BMW (offroad-hoj)?

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    Fast…
    …I dag såg jag förstås en KTM köra förbi mig, den lät skaplig. Jag hann inte notera fler detaljer än ljudet på den och den var inte så värst hög heller. Kanske jag ska kika på en 640 och jämföra med BMW:n?
    jämföra är alltid bra! just adventuren har jag inte testat men har du en ktm-handlare i närheten tycker jag det är värt ett besök!

    ser att du kikat på aprilia, blir inte den lite dyrare i underhåll? service och reservdelar tänker jag?

  3. #13
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: KTM eller BMW (offroad-hoj)?

    Jo, vissa av modellerna jag kikat på är dyrare i försäkring men då har de i och för sig större kubik som drar iväg premien, funderade därför på en KTM 640. Jag har Bilsport & MC-försäkring så en till hoj blir hälften så dyr i försäkring, jag kan kolla där vad det kan kosta ungefär.

    Om Aprilian ska stå mer på verkstaden än befinna sig under mig är den inte att tänka på...

  4. #14

    SV: KTM eller BMW (offroad-hoj)?

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    Jo, vissa av modellerna jag kikat på är dyrare i försäkring men då har de i och för sig större kubik som drar iväg premien, funderade därför på en KTM 640. Jag har Bilsport & MC-försäkring så en till hoj blir hälften så dyr i försäkring, jag kan kolla där vad det kan kosta ungefär.

    Om Aprilian ska stå mer på verkstaden än befinna sig under mig är den inte att tänka på...
    Han har bara fördomar mot Italienska hojar Vet inte hur det är med Aprilia men Ducati har sänkt sina servicekostnader rejält!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  5. #15

    SV: KTM eller BMW (offroad-hoj)?

    Hallå där!

    Nu ska du få höra vad jag har att säga, strunta i alla hojjar du lagt upp på din önskelista.. Köp min hojj istället!.. 8)
    Men om det skulle vara så att du inte vill det (vilket vore konstigt) så skulle jag vilja lägga en ganska stor röst på Ktm:en..

    Anledningen till att du ska köpa min annars är att jag ska köpa mig denna otroliga skönhet!..



    // Anders

  6. #16

    SV: KTM eller BMW (offroad-hoj)?

    Jag antar att Katarina är ute efter en grushoj som faktiskt går att köra på vanliga vägar också.. men en cross blir det lite svårt, om man vill följa lagar och sånt 8)
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  7. #17
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: KTM eller BMW (offroad-hoj)?

    He he, inte riktigt en såå avancerad offroad kör jag inte, jag vill kunna köra på asfalt också som kan ligga emellan grusvägarna. Och slippa sucka för att jag sitter på en custom när jag ser en trevlig grusväg. ;D

    Det är lite dumt att vissa placeras under kategorin ”offroad” bara för att de har lite grövre däck och något högre höjd, när de i själva verket faktiskt är mera en allround/landsvägshoj.

  8. #18

    SV: KTM eller BMW (offroad-hoj)?

    Hehe, självklart förstår jag att hon tänkt sig mer en hojj som lämpar sig även för landsvägen.. Men skulle hon ändra sig så är min till salu..
    Som jag sa tidigare så lägger jag en röst på Ktm:n..

    // Anders

  9. #19
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: KTM eller BMW (offroad-hoj)?

    Citat Ursprungligen postat av TcAnders
    Hehe, självklart förstår jag att hon tänkt sig mer en hojj som lämpar sig även för landsvägen.. Men skulle hon ändra sig så är min till salu..
    Som jag sa tidigare så lägger jag en röst på Ktm:n..

    // Anders
    Hrm, här är jag.

  10. #20
    Jåke
    Gäst

    SV: KTM eller BMW (offroad-hoj)?

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    Hrm, här är jag.


    Ja, fullständigt OT....

Liknande ämnen

  1. Offroad-bil.
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-08-08, 15:44
  2. Offroad/touring
    Av Greven i forum Offroad
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-10-10, 12:57
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 20:52
  4. Skyddsjacka för offroad
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 10:55
  5. Offroad???
    Av tomahs900 i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 19:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •