Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Forumdöd??

  1. #11
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Peronligen ser jag FB som ett steg på väg mot ett bättre system. Idag förstörs många forum av troll och anonyma användare. Den som är först med forum där man inte kan vara anonym kommer att hitta många nya användare tror jag. FB är en bit åt det hållet.

    Rent allmänt har jag svårt för att det ska gnällas på FB av folk som inte är där... Det är ju som att jag skulle gnälla på random forum där jag inte är medlem i eller besöker.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Svea rike
    Inlägg
    19
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Rent allmänt har jag svårt för att det ska gnällas på FB av folk som inte är där...
    Du har svårt för att någon inte gillar något som du gillar? Bara det är anledning nog för mig att hålla mig borta från Facebook. Nej men allvarligt, behöver inte använda Facebook för att se att det inte är något för mig.

  3. #13
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Nä det må väl va hänt att det inte är nått för dig, det är okej. Men att tjura över att folk använder FB istället för forum är ju lite som grumpy old men liksom.

    Och för övrigt har jag inte problem med att folk inte gillar sånt som jag gillar, jag har problem med folk som inte gillar saker de själva inte har provat på. Ungefär som heterosar som ogillar homosar.

    Det mest tydliga exemplet jag stöter på i min vardag är folk som skäller på kvällstidningar och häver ur sig det mesta om deras innehåll. Fast dom läser ju inte kvällstidningarna, säger dom, så man undrar ju hur dom vet allt som är dåligt med kvällstidningar... Och skulle det va så att de trots allt läser dom undrar man ju varför ifall de är så dåliga. FB är vad man gör det till.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Svea rike
    Inlägg
    19
    Finns mer produktiva saker att göra än att bli irriterad över allt.

    Sedan angående...

    Jag har problem med folk som inte gillar saker de själva inte har provat på. Ungefär som heterosar som ogillar homosar.
    Något av det löjligaste jag läst på länge.

    Jag har inte kört in i ett träd i 200 km/h. Behöver dock inte prova för att veta att jag inte kommer att gilla det.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Nä det må väl va hänt att det inte är nått för dig, det är okej. Men att tjura över att folk använder FB istället för forum är ju lite som grumpy old men liksom.

    Och för övrigt har jag inte problem med att folk inte gillar sånt som jag gillar, jag har problem med folk som inte gillar saker de själva inte har provat på. Ungefär som heterosar som ogillar homosar.

    Det mest tydliga exemplet jag stöter på i min vardag är folk som skäller på kvällstidningar och häver ur sig det mesta om deras innehåll. Fast dom läser ju inte kvällstidningarna, säger dom, så man undrar ju hur dom vet allt som är dåligt med kvällstidningar... Och skulle det va så att de trots allt läser dom undrar man ju varför ifall de är så dåliga. FB är vad man gör det till.
    Jag är HELT övertygad att jag inte skulle gilla att vara homo, även om jag inte har något emot dem personligen

    Bah, det gnälls på mycket..
    Var och en gillar det de gillar, jag föredrar själv detta forumet när det gäller hojar, utöver det har jag även facebook, men jag skulle nog lugnt klara mig utan det..

    Sen är jag inte helt övertygad att facebook bara är en "fluga", för även om kanske jag skulle klara mig utan det så råkar det ju vara så att de omsätter astronomiska mängder pengar.

    Tycker det känns gemytligt och välkomnande på ett annat plan på forum som detta, lite som att kliva in på en gammel krog och tjöta skit med polarna
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  6. #16
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Citat Ursprungligen postat av Kakel_anders Visa inlägg
    Jag är HELT övertygad att jag inte skulle gilla att vara homo, även om jag inte har något emot dem personligen

    ...
    Nä men det är ju det som är skillnaden också, att man inte har nått emot det bara för att man själv inte har fastnat för det.

    /F

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •