Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 39

Ämne: Topbox, varför?

  1. #11
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    praktiskt helt enkelt

  2. #12
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    Har ingen topbox och skulle aldrig montera en. Däremot så förstår jag absolut fördelarna med dom och hade jag inte tyckt att det förstör cykelns utseende så mycket så hade jag kanske övervägt. Jag har en givi tankväska som brukar användas när inte ryggsäck räcker och en Jofama mjuk packväska som jag använder när det är långkörning eller behov av mycket packning..
    Har aldrig gillat ryggsäck tills jag lånade hem en Boblbe-e från jobbet och den tycker jag är toppen...

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Varför topbox? Jo, för det är jädrans besvärligt att vara utan!
    Ove

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av rakarör Visa inlägg
    Jag har alltid undrat varför så många monterar topbox, varför?

    Topbox är det fulaste jag vet, det ser förjävligt ut och de är ivägen när man ska svinga benet över sadeln, så varför är det då så många som har det? Touringnissarna försöker ju få med sig hela hemmanet ut på vägen så där kan jag ha liite förståelse, men ni andra som varken har kåpor el. packväskor, enbart topbox?

    Är den enbart till för att låsa in hjälmen i?

    Som ni förstår så hatar jag topboxar och jag undrar ärligt, varför vill så många ha det?
    Håller med på vissa hojar ser det förjävligt ut,men andvänder man hojen,och ska på långa resor så kan det ju vara bra att ha

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av rakarör Visa inlägg
    Jag har alltid undrat varför så många monterar topbox, varför?

    Topbox är det fulaste jag vet, det ser förjävligt ut och de är ivägen när man ska svinga benet över sadeln, så varför är det då så många som har det? Touringnissarna försöker ju få med sig hela hemmanet ut på vägen så där kan jag ha liite förståelse, men ni andra som varken har kåpor el. packväskor, enbart topbox?

    Är den enbart till för att låsa in hjälmen i?

    Som ni förstår så hatar jag topboxar och jag undrar ärligt, varför vill så många ha det?

    Jag håller fullständigt med dig! I alla lägen.
    Toppbox är fult, fjantigt och en vederstyggelse. En skymf för ögat! Ska man ha med sig mer packning än vad som ryms i väskor och tankväska kan en packrulle fixa saken.

    V.S.H.T. !

  6. #16
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Klart toppboxen ska vara på. Var ska jag annars ställa kaffekoppen o bullen när jag fikar om inte på den????
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  7. #17
    Det kvittar väl att det är fult, viktigast är funktionen. Det är alltid lite småprylar som skall vara med, och den är jädrans praktisk att ha prylar i. Sidoväskorna är bara i vägen men inte toppboxen.
    Jan-Olov

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Det kvittar väl att det är fult, viktigast är funktionen. Det är alltid lite småprylar som skall vara med, och den är jädrans praktisk att ha prylar i. Sidoväskorna är bara i vägen men inte toppboxen.
    Instämmer. Om man tycker att topboxen är ful kan man ju vända ryggen åt den. Sen vad andra tycker är snyggt eller fult är ju faktiskt inte mina problem. Är hojen helt utan lastförmåga måste man ta bilen för minsta ärende och då försvinner många tillfällen till MC-körning.
    Ove

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Pfaff Visa inlägg
    Jag håller fullständigt med dig! I alla lägen.
    Toppbox är fult, fjantigt och en vederstyggelse. En skymf för ögat! Ska man ha med sig mer packning än vad som ryms i väskor och tankväska kan en packrulle fixa saken.

    V.S.H.T. !
    Verkar som om vederbörande är ute för att provocera. Du har nog aldrig varit på en riktig lång tur över kanske en vecka. Finns faktiskt flertal hojar som passar i en topbox. Extrema sporthojar och ett antal glidare passar inte i den. Alla offroadmodeller och touringhojar skulle nog verka löjliga om förarna packade allt i sin ryggsäck eller tankväska.
    Nej, fram för rejäl toppbox och sidoväskor plus kanske en packrulle. Fattar inte varför en del sätter utseende före funktion.
    En toppbox till vardags är ju faktiskt otroligt praktisk.

  10. #20
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Jag får tacka för alla svar, tycker det har varit lite dött på detta forum men nu verkar folk ha vaknat till.
    Det verkar vara med topbox som med foppatofflor och mjukisbyxor, det praktiska och bekvämligheten övertrumfar estetiken.

    Nä, nu ska jag sluta kasta sten i glashus och ta en kaffe istället, klart slut från en orakad slusk i praktiska kläder fulla av hunddräggel.
    Fjädring är överskattat..

Liknande ämnen

  1. Säljes: Packväskor och topbox.
    Av pentti01 i forum Köp & Sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-07-20, 15:52
  2. VARFÖR ?????
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-18, 10:05
  3. Topbox/sido väskor
    Av Thunderbird i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-06-10, 20:56
  4. Topbox - skitful men värt det?
    Av lasrberglund i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-04-09, 19:13
  5. Topbox hur montera?
    Av magnusda i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-09, 15:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •