Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 39 av 39

Ämne: Topbox, varför?

  1. #31
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Verkar som om vederbörande är ute för att provocera. Du har nog aldrig varit på en riktig lång tur över kanske en vecka. Finns faktiskt flertal hojar som passar i en topbox. Extrema sporthojar och ett antal glidare passar inte i den. Alla offroadmodeller och touringhojar skulle nog verka löjliga om förarna packade allt i sin ryggsäck eller tankväska.
    Nej, fram för rejäl toppbox och sidoväskor plus kanske en packrulle. Fattar inte varför en del sätter utseende före funktion.
    En toppbox till vardags är ju faktiskt otroligt praktisk.
    Håller med dig olle folk ska ha något att tugga om bara.Sedan får man väl göra som man vill.Man kanske har en hoj som inte orkar med väskor.Jag kan tycka att det är fult med toppbox på vissa hojar,men praktiskt.Jag har då min toppbox på jämt.Men sedan kan man ju envisas med att åka utan väskor,det går väl det med.Det finns ju dom som har hojar med som i mina ögon är värdelösa på mycket,speciellt på långa turer.Men allt går ju.
    Senast redigerat av engström67 den 2012-05-24 klockan 18:22.

  2. #32
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Pfaff Visa inlägg
    Jag håller fullständigt med dig! I alla lägen.
    Toppbox är fult, fjantigt och en vederstyggelse. En skymf för ögat! Ska man ha med sig mer packning än vad som ryms i väskor och tankväska kan en packrulle fixa saken.

    V.S.H.T. !
    Tankväska är ju asfult och i vägen när man kör aktivt,men finns ju många som inte,kan göra det.Tur vi är olika,finns ju dom som kör med släpvagn med efter hoj,måste ju vara många (fjantiga) idioter där ute dessutom verkar det vara problem med toppbox på en guzzi
    Senast redigerat av engström67 den 2012-05-24 klockan 18:19.

  3. #33
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Aldrig ägt en toppbox,är tankväskeanhängare. Där har jag lite prylar som jag vill ha fatt i snabbt utan att lämna hojen, kikare,kamera mm. För några år sedan på en Norgetur blev jag förvånad vilken verktygsarsenal folk har skramlandes i en toppbox.
    Jan

  4. #34
    Medlem GeländeSports avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Tyskland
    Inlägg
    85
    Hellre Topbox än Botox...

    För övrigt tycker jag att det är upp till var och en att utrusta sin motorcykel med de tillbehör man finner praktiska och/eller snygga utan att någon självpåtagen stilpolis ska tala om vad som är rätt eller fel. Vi delar ju alla motorcykelintresset, eller hur?, och det ser jag som det viktiga för forumets fortlevnad.

    Har ingen topbox på någon av mina två motorcyklar, brukar köra med vattentät packrulle på pakethållaren när det behövs, men en gigantisk på min scooter. Den är stor som en finlandsfärja och rymmer allt jag behöver, och lite till. P-R-A-K-T-I-S-K med andra ord...


  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Ni som tar lite längre svängar, använder ni er av en typ av packlista, så att ni vet var prylarna ligger? Jag gör det då jag är ute med kajak, då kan det vara bra att veta var man kan finna de olika prylar man har med sig. Vad och var packar ni prylarna? Vad brukar ni ha med? Har ni t ex punkteringsspray eller lagningssats med plugg och kolsyretub? Verktyg? Glödlampor? Förr hade man alltid ståltråd, men det var då det, kanske tape och buntband gäller i dag?

  6. #36
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    När jag packar så använder jag små innerpåsar, olika färger för olika saker, kläder förvaras i svarta påsar, elektronik, dokument och liknande har jag en vattentät silverfärgad påse till. osv.... det gör att allt blir lätt att hitta, sedan försöker jag fördela vikten mellan sidoväskorna och det som jag kan komma att behöva snabbt läggs i toppboxen, ex.regnställ. förstaförband. i packrullen ligger tält sovsäck och luftmadrass, dvs det som jag vill ha fram först och lasta absolut sist.
    Lagningssats för punktering och verktyg verktyg behövs sällan tas fram på 14 sekunder så dessa saker förvaras under sadeln.

    Någon lista används inte, tyvärr. det skulle man kanske börja göra inte för att jag glömmer att ta med saker utan för att slippa ta med det som ändå inte används,( årets första resa brukar det bli för mycket som åker med).
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  7. #37
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    Så här hade vi packat förra sommaren under semestern. Dock så kuden det ibland vara lite svårt att få plats mellan väskorna...

  8. #38
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Det verkar vara ett känsligt ämne detta..

    Kan förklara lite om mig:
    Jag har aldrig behövt ha med mig packning, det längsta jag kört med mc var med en gammal Traja Sthlm. - Umeå 65mil. Jag använder mc enbart som ett busfordon/pendling, ska jag längre sträckor så följer familjen med (inkl. 2st hundar) då är mc inget alternativ.
    Behöver jag få med mig någonting så är det ryggsäck som gäller.

    Jag har provat alla körställningar och oavsett hojmodell så vill jag ha dem så avskalade som möjligt, inga väskor, inga kåpor, helst solosadel, ingenting onödigt.

    Hittade en hoj på Blocket som är "förbättrad" i min smak, hoppas man får länka till annonser här? Jag skulle nog vilja strippa den ännu mer..

    http://http://www.blocket.se/ostergotland/V4a_40518688.htm?ca=2&w=3

    Blir nästan sugen på det här loket, liite osmidig på skogsvägar kanske
    Fjädring är överskattat..

  9. #39
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av rakarör Visa inlägg
    Det verkar vara ett känsligt ämne detta..

    Kan förklara lite om mig:
    Jag har aldrig behövt ha med mig packning, det längsta jag kört med mc var med en gammal Traja Sthlm. - Umeå 65mil. Jag använder mc enbart som ett busfordon/pendling, ska jag längre sträckor så följer familjen med (inkl. 2st hundar) då är mc inget alternativ.
    Behöver jag få med mig någonting så är det ryggsäck som gäller.

    Jag har provat alla körställningar och oavsett hojmodell så vill jag ha dem så avskalade som möjligt, inga väskor, inga kåpor, helst solosadel, ingenting onödigt.

    Hittade en hoj på Blocket som är "förbättrad" i min smak, hoppas man får länka till annonser här? Jag skulle nog vilja strippa den ännu mer..

    http://http://www.blocket.se/ostergotland/V4a_40518688.htm?ca=2&w=3

    Blir nästan sugen på det här loket, liite osmidig på skogsvägar kanske
    Inte är det någon faraalla kan ju inte gilla toppboxar,inklusive mig på vissa modeller.men som sagt beror ju helt och hållet på vad man andvänder hojen till,och vad det är för hoj.cool hoj i annonsen

Liknande ämnen

  1. Säljes: Packväskor och topbox.
    Av pentti01 i forum Köp & Sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-07-20, 15:52
  2. VARFÖR ?????
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-18, 10:05
  3. Topbox/sido väskor
    Av Thunderbird i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-06-10, 20:56
  4. Topbox - skitful men värt det?
    Av lasrberglund i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-04-09, 19:13
  5. Topbox hur montera?
    Av magnusda i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-09, 15:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •