Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Fler än en hoj?

  1. #1
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361

    Fler än en hoj?

    Tänkte ställa frågan hur många av er som har fler än en hoj? Vilket är skälet till att just du har fler och vad har du? Är den extra kostnaden rimlig och kanske försumbar i proportion till den hobby vi alla brinner för?

    Själv har jag ställt mig frågan till att ha en lite dyrare touring för semesterresor och långturer med mycket packning och eventuellt resesällskap bakom mig och en något billigare custom för korta och medelkorta turer till stan för en mjukglass i solskenet eller ner på byn för att handla mjölk, finåka på helt enkelt.
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  2. #2
    Medlem GeländeSports avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Tyskland
    Inlägg
    85
    Jag har (bara) tre motorcyklar, eller egentligen två motorcyklar och en scooter. Skälen till det? Tja, en av dom har jag av nostalgiska skäl valt att behålla genom åren och kommer nog aldrig att göra mig av med. Dom andra två kompletterar väl varandra i viss mån och försäkringsmässigt kostar det inte så värst mycket mer eftersom jag för de två extrahojarna bara betalar en bråkdel av vad huvudförsäkringen (genom IF) för den största motorcykeln kostar.

    Periodvis har jag också haft en motorcykel stående vid mitt sommarboende så att den finns där om jag (och familjen) tar bilen dit, vilket varit praktiskt. Hade jag haft tillgång till ett stort och eget garage skulle jag nog ha ännu fler motorcyklar...

  3. #3
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    Har 2 fungerande o en rostig som väntar på att piffas upp.
    Har Pannan för längre turer med packning o passagerare och bobbern för att den är så jävla rolig att köra o det drar blickarna till sig. 4000 om året för båda är väl inte så farligt summa att punga ut med för att ha roligt...

  4. #4
    Medlem Manges avatar
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    5
    CB 1300 funkar både som glidarhoj, glassrundehoj, banhoj och turhoj.Skulle dock vilja ha en skogsaverkare också men det har jag inte ekonomi eller tid med såå....jag har ju den ultimata hojen då

  5. #5

    Smile

    har 2 å en halv har en husqvarna mod 227 120cc 1950 en monark m77 jb 150cc 1952 å äger en halv bsa golden flash 650cc med sidovagn från 1954 brorsan äger andra halvan. den kör jag med när frun vill följa med. å så har jag en husqvarna mod 30 120cc från 1953 som inte är komplett liggandes i hyllorna i garaget

  6. #6
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Vi har 5 st i garaget, en dragstar 650 classic -07 som jag kör med när det ska vara två hjul en cb 650 -81 med sidovagn när frrugan ska med.
    Sen finns det även en likadan cb 650 -80 som ska göras vid en vacker dag..
    Frugans Dragstar 1100 classic -07 som hon hade när hon körde och en Kawasaki 125 Eliminator -06 som den minste grabben har när vi övningskör.

    Frugans 1100:a är till försäljning då hon inte kan längre men annars är ju inte kostnaden så hög då det är en typ av hobby och livsnjutning som kan kosta betydligt mycket mer om man väljer utlandsresor t.ex.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

Liknande ämnen

  1. Nån fler som kör veteranare?
    Av pewa i forum Veteran
    Svar: 87
    Senaste inlägg: 2015-07-09, 11:41
  2. Fler och fler Triumph
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2011-10-02, 21:21
  3. Fler smilies
    Av Mc-Bosse i forum Om hojen.nu
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-09-24, 05:16
  4. Hur får man fler tjejer att åka hoj?
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 17:41
  5. Solskensdagarna är fler
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 08:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •