Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 30

Ämne: Behöver tips & råd!

  1. #11
    Medlem Sevils avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    15
    Undrar vem du kör med på Mårtenssons? Jag tog kortet där,..det jag tyckte var trist var att jag inte fick information om ALLA kostnader, så när jag skulle tillbaka efter uppkörningen och betala så fick jag en extra smäll på 2500kr för kostnad av bana(konbanan)..hmmm.. där var vi nästan varje körtillfälle och ingen hade sagt att det kostade extra.. i det stora hela är ju summan en liten men man vill ju gärna få infon INNAN!

    Jag föredrog att köra med den ena framför den andra.. av olika anledningar,..jag vill inte peka ut någon här så vill du veta mer så kan du PMa, om du har funderingar alltså. En är lite mer pedagogisk tycker jag och den andra förutsätter att man ska kunna det mesta och gjorde man fel så kändes det som att man blev svartmålad..samt att han drog ut på allt innan risktvåan,..jag fick tjata mig till risktvåan för jag kände att det var det jag behövde för att känna mig tryggare i trafik, att kunna svänga hojen tryggt osv.. och visst blev allt MYCKET lättare efter.. förstod inte vad läraren väntade på.. pengar kanske?! Bytte instruktör efter det och då flöt allt på snabbt till uppkörning.

    Du ska absolut inte känna dig stressad eller dum för att detta med koppling och gas inte sitter, det är meningen att du ska lära dig ju och det tar olika lång tid för alla. Jag spenderade mina 3 första lektioner med att göra åttor och koppla, gasa, stanna, komma iväg lugnt och sansat med kontroll( detta var dock på annan skola) Men säg till hur du känner, de är trots allt bra på Mårtenssons men man får ibland vara tydlig och säga rakt ut vad man tycker! Det är du som betalar för dina lektioner!

    lycka till!

  2. #12
    Det ligger jäkligt mycket bra poster i tråden och d tackar jag som sjutton för

    Kopplingen får jag nog flyt på så småningom, nog om d. Mina lärare på körskolan är utomordentliga, d är jag övertygad om. Det är nog jag som lider lite brist på tålamod o självkänsla.

    Jag ska ansöka efter lärare på blocket, skitbra tips!

    Prioritera säkerheten, låter vettigt o bra. Kostnaden kommer så klart ha inverkan men ny hjälm, skinnställ o ordentliga boots som sitter "åt men inte hårt" blir det.

    Ha d gött allesamman o tack dför skitbra tips! Jag lär återkomma till tråden efter några lektioner för att uppdatera om mina vurpor och planer. MVH Tömmiböj

  3. #13
    Slutbudget: 37430:-

    23 körlektioner
    Risketta
    Risktvåa
    Teoriprov
    3 uppkörningar
    banavgifter
    Körkortstillverkning

    Planerad budget: 32000:-

    Min summering är att de på Mårtensson är bra med möjlighet till att förbättra sig runt området extern information!
    + Driv & engagemang
    + Snabba svar om lediga tider
    + Trevlig personal och bra lärare som kritiserar din körning och inte dig som person
    + Bra motorcyklar
    + Riskettan. Prisvärd efter så bra och tydlig information.

    - Dålig system för att uppdatera och kontrollera i vilket skede inlärningen är
    - Långa väntetider vid reception och i telefonkö
    - Nåt som jag verkligen inte tycker om är när lärare frågar: "Vart är vi på väg nu?". Det är inte relevant. Jag ska veta det. Om jag då kör i fel riktning eller fil ska läraren klart och tydligt säga: "Du kör fel, du ska ligga till vänster här, eftersom ...". Det ligger ingen nytta i att fokusera sig på helt fel saker när man redan är i en sån situation då man tänker på varje rörelse man gör.
    - Information om priser. Det finns hundratals broschyrer och lappar att hämta inne på Mårtensson, men ingen klar och tydlig information på vare sig hemsida eller vid första körningen.

    Nu har jag körkort, och fatta om det är helt jävla underbart! Har aldrig i hela mitt liv hatat vintern så mycket som nu. Snart kan det väl ändå vara vår!!

    Mvh Tommy

  4. #14
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Grattis till körkortet!

  5. #15
    Ankan1
    Gäst
    Har du betalt 37430:- för ditt körkort.Då förtjänar du dagens SUPERGRATTIS pris.Våren kommer snart ... HÅLL UT.


  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    37430 Pesetas ?

    Grattis,
    även ett stort Grattis till körskolan du gått på ..... Nästan 40Lök...på en (1)elev !
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    37430 Pesetas ?

    Grattis,
    även ett stort Grattis till körskolan du gått på ..... Nästan 40Lök...på en (1)elev !
    Jättegrattis.

    En annan får nog börja fundera lite på körningen så man inte mister lappen. Skulle nog ha svårt att ta om en ny.
    Verkar nästan som om körskolorna suger på sin karamell så länge som möjligt. Fått den uppfattningen att körlärarna inte lär ut på effektivt sätt, så det tar några lektioner extra.
    Ett tips innan våren. Försök köpa en gammal 125:a och lägg på dubbdäck och kör hela vintern, så kan du ge dig fanken på att du kan hantera en hoj när våren kommer, för har man stått på huvet i en snödriva flera gånger så lär man sig.
    Senast redigerat av Olle Å den 2012-10-29 klockan 18:50.

  8. #18
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Grattis! Och våren är snart här!

  9. #19
    Tack hörni! Och ni ska veta att hålla en budget under 30 000 är rysligt svårt när man som jag kommer till ett län där man inte känner en kotte, knappt vet var man är när man kör en bit in på E6:an och inte har möjlighet att övningsköra med någon på fritiden.

    En sak jag borde gjort, skulle ha varit att säga nej till den första uppkörningen. Jag var inte redo, och det tror jag mina lärare förstod också. Allt blev så jävla bittert och jag blev 1500 + 1700 kr fattigare.

    Inspektörerna i Sverige hyser jag dock stor respekt för. Det är en helhetsbedömning och dom verkar ha all kunskap och ödmjukhet, jag anser, man behöver för att vara en riktigt bra inspektör.

  10. #20
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av tommy.bonte Visa inlägg
    Slutbudget: 37430:-

    23 körlektioner
    Risketta
    Risktvåa
    Teoriprov
    3 uppkörningar
    banavgifter
    Körkortstillverkning

    Planerad budget: 32000:-

    Min summering är att de på Mårtensson är bra med möjlighet till att förbättra sig runt området extern information!
    + Driv & engagemang
    + Snabba svar om lediga tider
    + Trevlig personal och bra lärare som kritiserar din körning och inte dig som person
    + Bra motorcyklar
    + Riskettan. Prisvärd efter så bra och tydlig information.

    - Dålig system för att uppdatera och kontrollera i vilket skede inlärningen är
    - Långa väntetider vid reception och i telefonkö
    - Nåt som jag verkligen inte tycker om är när lärare frågar: "Vart är vi på väg nu?". Det är inte relevant. Jag ska veta det. Om jag då kör i fel riktning eller fil ska läraren klart och tydligt säga: "Du kör fel, du ska ligga till vänster här, eftersom ...". Det ligger ingen nytta i att fokusera sig på helt fel saker när man redan är i en sån situation då man tänker på varje rörelse man gör.
    - Information om priser. Det finns hundratals broschyrer och lappar att hämta inne på Mårtensson, men ingen klar och tydlig information på vare sig hemsida eller vid första körningen.

    Nu har jag körkort, och fatta om det är helt jävla underbart! Har aldrig i hela mitt liv hatat vintern så mycket som nu. Snart kan det väl ändå vara vår!!

    Mvh Tommy
    Herregud, 37 tusen för mc kort.Det har då blivit dyrt måste jag säga mot de 1800 kr mitt kostade -83 . två körlektioner och lite teori sedan var det klart.Tiderna förändras och det blir tuffare och tuffare att ta mc kort och det behövs.Men grattis till kortet

Liknande ämnen

  1. Behöver tips om offroad-hoj
    Av swedan i forum Offroad
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2015-07-31, 22:10
  2. Nybörjare behöver tips
    Av Nobody81 i forum Street
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2013-11-15, 10:45
  3. Behöver expertråd!
    Av Trogfattad i forum Mekhörnan
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-10-16, 22:00
  4. MC val, behöver hjälp
    Av Tommy i forum Touring
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2012-04-04, 13:58
  5. Behöver jag säga mer?
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 09:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •