Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Behöver tips & råd!

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    10
    Håller med som någon ovanstående sagt ! Lägg ner mkt tid på att privat öva det som görs på körgården, dvs krypkörning runt konor, balans och bara bli bekväm bakom styret.
    Känns skittrist att behöva traggla med sånt på mc-skolan och dessutom bli luggad på hyfsat med slantar.
    Lycka till !

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    10
    Jaha, bra att man läser igenom inläggen ordentligt.
    Ser att du fått lappen, så grattis

  3. #23
    Till våren. När det då är dags att köra lite hoj igen. Kan det va kul och veta vad man har för möjligheter till att köra roliga fina hojar. Jag har som målsättning att spara ihop 40 000, och sen eventuellt låna resten. Jag har också hört mig omkring och fått några förslag på bra motorcyklar. Där försäkringskostnaden inte är hutlös hos särskilda försäkringsbolag. Nu skulle jag vilja ha erat förslag, på andra touring hojar som faktiskt också kan vara coola och roliga att köra.

    Här är de cyklar jag gillar utifrån att det ska vara en cykel med hyfsat bra driv, ABS och schysst utseende. Begagnad. Årsmodell har jag inte riktigt koll på, men jag har hittat motsvarigheter på Blocket där jag satt priset inom parentes.

    Kawasaki ER-N6 (40 000)
    Honda Hornet (60 000)
    BMW F800 (60 000)
    Triumph StreetTriple (60 000)

    Väntar på många bra förslag! Mvh Tommy

  4. #24

  5. #25
    Tack för posten Jan-Olov!

    Ser ut att vara en skön cykel i fint skick. Tyvärr är det lite för lite av sport-utseende på den tycker jag. Kanske vore det nåt som skulle passa mig om det inte var så mycket kåpor och lådor.

    Mvh Tommy

  6. #26
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av tommy.bonte Visa inlägg
    Till våren. När det då är dags att köra lite hoj igen. Kan det va kul och veta vad man har för möjligheter till att köra roliga fina hojar. Jag har som målsättning att spara ihop 40 000, och sen eventuellt låna resten. Jag har också hört mig omkring och fått några förslag på bra motorcyklar. Där försäkringskostnaden inte är hutlös hos särskilda försäkringsbolag. Nu skulle jag vilja ha erat förslag, på andra touring hojar som faktiskt också kan vara coola och roliga att köra.

    Här är de cyklar jag gillar utifrån att det ska vara en cykel med hyfsat bra driv, ABS och schysst utseende. Begagnad. Årsmodell har jag inte riktigt koll på, men jag har hittat motsvarigheter på Blocket där jag satt priset inom parentes.

    Kawasaki ER-N6 (40 000)
    Honda Hornet (60 000)
    BMW F800 (60 000)
    Triumph StreetTriple (60 000)

    Väntar på många bra förslag! Mvh Tommy
    Räknar inte in någon av de fyra som en ren touring hoj.De tillhör i så fall mer nakenhojssegmentet bland sport touring hojar.Triumph Street Tripple är ju så långt ifrån touring man kan komma.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Types_of_motorcycles
    Senast redigerat av Ankan1 den 2012-11-06 klockan 13:20.

  7. #27
    Här är två förslag på sporttouring... Vill du ha mindre mil på hojarna är det bara att leta på Blocket.

    http://www.blocket.se/goteborg/Honda...htm?ca=1_7&w=3
    http://www.blocket.se/landskrona/Yam...htm?ca=1_7&w=3

  8. #28
    Okej. Då skulle jag vilja ändra min uttalande om "touring". Till naken sportmodell. Dock tyckte jag Hondan du hade på förslag där Robbe såg riktigt trevlig ut.

    Ankan. Vi får nog lyfta telefonen du och jag för att säga det till alla annonsörer som satt ut dessa hojar under "touring" på Blocket att de missat Wikipedia länken . Kan ju i och för säg tycka att det ska finnas en kategori till på blocket för denna typ av MC.

  9. #29
    Medlem pumpe3s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    142
    ER6'an är väl en förnuftig hoj men i min värld lite trist, känns liten och klen? Har dock aldrig kört en.
    Horneten hade jag själv en som första hoj -06'a så gamla modellen (gick inte att få med ABS), jäkligt sjyst hoj med hyffsad effekt och stabil och rolig att köra, men dyr i försäkring på mig (+30 Sthlm).
    F800 körde jag på skolan och tyckte det var en riktigt skoj hoj, kändes trygg och stabil och lät jäkligt skönt, BMW är ju alltid BMW.
    ST3 har jag inte heller provkört, men fått för mig att den är dyr i försäkring, kör SP3 själv och är tok nöjd med den mycket karaktär och mycket bus.
    En annan hoj är ju Fz6/Xj6 som jag tycker ligger vettigt i pris och klart trevliga hojjar, kanske Gladius? Bandit 600?

  10. #30
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Street triple kommer inte med ABS förrän nu 2013 om inte jag minns fel!
    Kör en ST3 själv, helt okej effekt duger gott till Touring. Va själv i Tyskland i somras och gasa på Autoban!
    Provkör själv, här får du bara konstiga råd om hojar folk aldrig har kört!!!
    Dyr försäkring skriver han ovanför här? Det beror helt och hållet på ålder och bostadsort, jag betalar inte mer än 2800:- hel/hel men så e jag 55+
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

Liknande ämnen

  1. Behöver tips om offroad-hoj
    Av swedan i forum Offroad
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2015-07-31, 22:10
  2. Nybörjare behöver tips
    Av Nobody81 i forum Street
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2013-11-15, 10:45
  3. Behöver expertråd!
    Av Trogfattad i forum Mekhörnan
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-10-16, 22:00
  4. MC val, behöver hjälp
    Av Tommy i forum Touring
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2012-04-04, 13:58
  5. Behöver jag säga mer?
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 09:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •