Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 59

Ämne: Funderar på att sälja hojen

  1. #21
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Idag var det riktigt trevligt med en liten tur. Över 20 grader ute och för första gången iår slapp jag frysa på hojen. Jag försökte dock komma på någon väg där jag inte hade kört förut, för det blir som sagt lite tråkigt att köra samma vägar hela tiden....men jag tror jag har varit och kört överallt här i Göteborg och dess ytterkanter. Jag har inget intresse alls av att ge mig iväg några längre sträckor, och jag tror inte att majoriteten har det heller. Tror dom flesta kör hemmavid. Att sticka iväg längre sträckor handlar nog inte så mycket om själva hojåkandet utan då är man väl mer äventyrslysten. Vet dock inte hur ni klarar av det.....för även om jag inte hade haft en dålig höft och inte fått ont i ändan så gör det till slut ont i händer och armar, ben och rygg. Kör man någon customhoj eller så så kanske det är annat dock.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Idag var det riktigt trevligt med en liten tur. Över 20 grader ute och för första gången iår slapp jag frysa på hojen. Jag försökte dock komma på någon väg där jag inte hade kört förut, för det blir som sagt lite tråkigt att köra samma vägar hela tiden....men jag tror jag har varit och kört överallt här i Göteborg och dess ytterkanter. Jag har inget intresse alls av att ge mig iväg några längre sträckor, och jag tror inte att majoriteten har det heller. Tror dom flesta kör hemmavid. Att sticka iväg längre sträckor handlar nog inte så mycket om själva hojåkandet utan då är man väl mer äventyrslysten. Vet dock inte hur ni klarar av det.....för även om jag inte hade haft en dålig höft och inte fått ont i ändan så gör det till slut ont i händer och armar, ben och rygg. Kör man någon customhoj eller så så kanske det är annat dock.
    Jag tycker uppriktigt att det är trist att du har problem med dina höfter,men när jag läser dina inlägg så undrar jag VAD som fick dig att ta mc kort.
    Med alla dom onda kroppsdelar du har hade inte jag ens tänkt tanken att sätta mig på en hoj.
    Dock tror jag att man får välja hoj efter vad kroppen tycker och säger,eller modda den cykel man har i de fall det går.
    Jag tror också att dina besvär kan bero till viss del på ovana.

  3. #23
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Jag tycker uppriktigt att det är trist att du har problem med dina höfter,men när jag läser dina inlägg så undrar jag VAD som fick dig att ta mc kort.
    Med alla dom onda kroppsdelar du har hade inte jag ens tänkt tanken att sätta mig på en hoj.
    Dock tror jag att man får välja hoj efter vad kroppen tycker och säger,eller modda den cykel man har i de fall det går.
    Jag tror också att dina besvär kan bero till viss del på ovana.
    Jag känner inte av någonting ifrån varken höft eller ända i vanliga fall, utan det är endast då jag kör hojen tyvärr. Vet inte riktigt vad det beror på....men det är väl det att man sitter lite bredbent och med benen högt upp i jämförelse till vad man gör när man sitter hemma på en stol, i soffan eller i bilen. Började känna av detta först förra våren då jag började övningsköra......hoppades på att jag var ovan bara och att det skulle gå över allt eftersom....men det gjorde det ju inte. Var och röntga, träffa en ortoped, och fick reda på att kulan på lederna i höften inte är helt rund, och det då skaver i och gör att det blir ont. Tycker dock det är konstigt att jag aldrig känner av det mer än när jag sitter på hojen.

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jag känner inte av någonting ifrån varken höft eller ända i vanliga fall, utan det är endast då jag kör hojen tyvärr. Vet inte riktigt vad det beror på....men det är väl det att man sitter lite bredbent och med benen högt upp i jämförelse till vad man gör när man sitter hemma på en stol, i soffan eller i bilen. Började känna av detta först förra våren då jag började övningsköra......hoppades på att jag var ovan bara och att det skulle gå över allt eftersom....men det gjorde det ju inte. Var och röntga, träffa en ortoped, och fick reda på att kulan på lederna i höften inte är helt rund, och det då skaver i och gör att det blir ont. Tycker dock det är konstigt att jag aldrig känner av det mer än när jag sitter på hojen.
    Du är nog trött på att höra detta igen,men jag skulle provkört en annan typ av hoj,en hoj du sitter mer rakt upp på samt får en annan vinkel på benen.
    Jag kör själv Goldwing men fick ont som fan i vänster arm/axel.Monterade styrhöjare som även gjorde att styret kom 2-3 cm närmare.Har kört 65 mil i sträck utan att få ont alls efter att jag fixade styret.
    Det kan alltså vara ytterst lite som gör att mc åkningen blir till en pina istället för njutning,kan tyckas märkligt men sant.

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Är du go eller? Varken Gotland, Öland, Danmark eller Småland ligger i närheten av Göteborg. Skulle ju ta mig en vecka att ta mig till Öland t.e.x Nej jag håller mig hemmavid. Har aldrig åkt iväg med bilen heller mer än 10mil som mest. Jag skulle nog inte våga åka mer än max 10 mil åt ett håll, annars är jag rädd att jag inte kommer hem samma dag. Var unte en sväng idag....blev väl 5-6 mil totalt med 4 stopp (Tanka, äta, tvätta hojen och vila) 3.5 timma ungefär, och jag är helt färdig nu!
    Då förstår jag att det blir trist med mc. Den första glädjen att bara köra har gått över för mig också för flera år sedan och speciellt på samma vägar i närområdet. Tjusningen nu är att sätta upp ett resmål och ta mig dit på lite mindre vägar. Kör inte mer än en gång i veckan under säsong men kör då sträckor på i snitt 40-50 mil och betydligt längre om jag tar en tur till Norge.
    Trist att du inte kan njuta av körningen pga smärta. Inte roligt vet jag av egen erfarenhet.

  6. #26
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Du är nog trött på att höra detta igen,men jag skulle provkört en annan typ av hoj,en hoj du sitter mer rakt upp på samt får en annan vinkel på benen.
    Jag kör själv Goldwing men fick ont som fan i vänster arm/axel.Monterade styrhöjare som även gjorde att styret kom 2-3 cm närmare.Har kört 65 mil i sträck utan att få ont alls efter att jag fixade styret.
    Det kan alltså vara ytterst lite som gör att mc åkningen blir till en pina istället för njutning,kan tyckas märkligt men sant.
    Goldwing är ju en bil mer eller mindre ;-) Hade jag nog också kunnat kört betydligt längre sträckor på.

    Och hojen jag har är ju ingen sporthoj, det är en Touringhoj.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jag känner inte av någonting ifrån varken höft eller ända i vanliga fall, utan det är endast då jag kör hojen tyvärr. Vet inte riktigt vad det beror på....men det är väl det att man sitter lite bredbent och med benen högt upp i jämförelse till vad man gör när man sitter hemma på en stol, i soffan eller i bilen. Började känna av detta först förra våren då jag började övningsköra......hoppades på att jag var ovan bara och att det skulle gå över allt eftersom....men det gjorde det ju inte. Var och röntga, träffa en ortoped, och fick reda på att kulan på lederna i höften inte är helt rund, och det då skaver i och gör att det blir ont. Tycker dock det är konstigt att jag aldrig känner av det mer än när jag sitter på hojen.
    Jag hade ungefär samma problem med höfterna då jag körde en mindre Suzuki 400 och även Yamaha xj. På en offroadhoj , Transalp kan jag köra i princip hur länge som helst. Man får kanske även laborera lite med styret för att få den optimala sittställningen

  8. #28
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Du har en touringhoj men vägrar köra längre än 10 mil, tycker hojåkning är besvärligt och smärtsamt och förstår inte meningen med det. Timeout var ordet. Försök igen när du har några drömmar, nån vision om nåt du vill utföra. För mig är hojåkning berikande och jag vill hela tiden testa nya saker, köra långt, köra fort, köra åt fanders, men även om jag bara tar hojen till jobbet känns dagen lite trevligare än om jag satt mig i en fläsktransport.

    Jag testade snowboard som många är helt sålda på, för mig var det som du beskriver hojåkning: Varför? Aj. Snark. Förstod aldrig nöjet och la ner projektet lika fort som jag börjat. Surt om man köpt utrustning för stora slantar men ibland väljer man fel här i livet.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Du har en touringhoj men vägrar köra längre än 10 mil, tycker hojåkning är besvärligt och smärtsamt och förstår inte meningen med det. Timeout var ordet. Försök igen när du har några drömmar, nån vision om nåt du vill utföra. För mig är hojåkning berikande och jag vill hela tiden testa nya saker, köra långt, köra fort, köra åt fanders, men även om jag bara tar hojen till jobbet känns dagen lite trevligare än om jag satt mig i en fläsktransport.

    Jag testade snowboard som många är helt sålda på, för mig var det som du beskriver hojåkning: Varför? Aj. Snark. Förstod aldrig nöjet och la ner projektet lika fort som jag börjat. Surt om man köpt utrustning för stora slantar men ibland väljer man fel här i livet.
    Kloka ord... Håller med...

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Kawasaki Z1000SX är mer en sport-, än touringhoj. (Min uppfattning).
    Kawasaki kallar den för "Sporttouring". Du skulle förmodligen trivas bättre på en mer utpräglad Touringmodell alt. Adventurehoj. Försök att få tillfälle att prova något alternativ.

Liknande ämnen

  1. Varför så trögt att sälja en Shadow?
    Av Helgoson i forum Custom
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-07-04, 16:19
  2. Hjälp, ska sälja ett fordon för första gången!
    Av Reject i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-18, 12:08
  3. Sälja hoj, luring?
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-03-19, 03:45
  4. Prisklass lättast att sälja
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 06:51
  5. Funderar.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 11:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •