Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 59 av 59

Ämne: Funderar på att sälja hojen

  1. #51
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jag har faktiskt stoppat i mig värktabletter varje gång innan jag har åkt ut för att köra, tror dock inte det gör någon större nytta. Jag har aldrig känt av att värktabletter biter på mig. När jag tänker efter så är det rätt sjukt egentligen.....jag är 34 och känner mig som 70 i kroppen. Har alltid haft problem med min rygg, knän och axlar framförallt, och nu även höfterna.

    Är det ingen annan som får ont i högerhanden föresten? det känner jag av nästan med en gång.....och efter ett tag så försöker jag gasa upp och rulla en stund så att jag kan vila handen..
    Jag började åka för fyra år sedan. Hade samma problem som du.
    Förmodligen sitter du och spänner kroppen under körning, det gäller att slappna av under körning, speciellt armarna skall vara avslappnade och nästan ligga löst på styret.
    Kontakta SMC på din ort och prova Knix-körningarna. Då får du träffa instruktörer som du kan få bra tips av.

    P.S. Det låter på dig som om du är i allmänt dålig kondition, då är det träning som behövs, helst träning på gym, träning för rygg och axlar.

  2. #52
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Ja jag är nog i riktigt dålig form, har aldrig tränat något i hela mitt liv, och tänker inte göra det heller. Det är jobbigt och gör ont....haha! Och ja jag spänner mig fortfarande när jag är ute och kör.....kommer på det titt som tätt och försöker då slappna av mer. Jag funderade på det där med gelinlägg i sadeln.....undra vem som kan fixa det så att det blir bra? skall söka lite på nätet och se om jag hittar något...

  3. #53
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Ja jag är nog i riktigt dålig form, har aldrig tränat något i hela mitt liv, och tänker inte göra det heller. Det är jobbigt och gör ont....haha! Och ja jag spänner mig fortfarande när jag är ute och kör.....kommer på det titt som tätt och försöker då slappna av mer. Jag funderade på det där med gelinlägg i sadeln.....undra vem som kan fixa det så att det blir bra? skall söka lite på nätet och se om jag hittar något...
    Hör av dig till mig så kan du få tips om du inte hittar något på natet

  4. #54
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hör av dig till mig så kan du få tips om du inte hittar något på natet
    Tipsa på bara! :-) Vore ju dock skönt att slippa skicka iväg den. Känner du till något ställe i närheten av Göteborg?

  5. #55
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Ja jag är nog i riktigt dålig form, har aldrig tränat något i hela mitt liv, och tänker inte göra det heller. Det är jobbigt och gör ont....haha! Och ja jag spänner mig fortfarande när jag är ute och kör.....kommer på det titt som tätt och försöker då slappna av mer. Jag funderade på det där med gelinlägg i sadeln.....undra vem som kan fixa det så att det blir bra? skall söka lite på nätet och se om jag hittar något...
    Nu börjar det låta lite bättre från Cubalibre.Vad har hänt,nu börjar du ju försöka hitta lösningar på problemen.
    Att stärka upp muskulaturen (Hur tråkigt de kanske än må vara) kan göra att det funkar betydligt bättre i ditt mc körande,och inte minst i hur du allmänt mår.
    Tillsammans med lite modifieringar och ev en hoj med bättre körställning och du får plötsligt ut mycket mer utav det fina med mc körning.

  6. #56
    Jag vet inte om det är det bästa sättet att börja posta inlägg här genom att börja med en kanske brutalt ärlig kommentar, men jag började läsa tråden och när jag var klar så var jag bara trött.

    Helt klart så ska du kränga hojen, Cubalibre, och skaffa dig en bil. Eller gå tillbaks till den. Jag förstår inte ens varför du skriver om detta, uppriktigt sagt, du hatar ju hojåkning och allt vad det innebär. Sälj hojen och frigör pengarna och gör nåt du gillar, för guds skull.

    Rent bortsett från att din kropp håller på att falla sönder och du är för lat (eller för okunnig, jag vet uppriktigt sagt inte vilket) för att ens försöka fixa den genom att göra det enda som hjälper - träna - så köpte du en hojtyp som inte har maximerat komforten utan kompromissat mellan komfort och prestandakörning.

    När nån föreslår en hoj med maximerad komfort som du skulle kunna köra utan att ha ont som t.ex. en Gold Wing (och att ha ont suger mycket av, kanske till och med det mesta, nöjet ur åkningen) så säger du nåt om att det är en bil på två hjul... ja men helt klart så kan du ju inte köra nån annan hoj än nånting som är mycket komfortabelt och välstoppat utan att ha ont, det är ju en begränsning du inte kan ignorera om du ska ha en sportslig att njuta av det. Om jag fick ont som attan direkt jag satte mig på hojen så skulle jag ju inte göra det.

    Ont i högerhanden? Ja det är det många som får, och dom köper då t.ex. en "throttle rocker" eller liknande så dom slipper greppa handtaget så hårt hela tiden på längre trippar.

    Ont i röven? Gel-sadel (det finns flera tillverkare som gör customsäten) eller en Airhawk luftkudde kan hjälpa men vissa hojar blir inte komfortabla ändå, dom är gjorda för att vara maximalt körbara och då får man offra det massiva Gold Wing-sätet.

    Det finns folk som tycker det är härligt att köra fast det är kallt. Det finns folk som arbetar på hojens ergonomi tills den funkar (eller byter till nåt som funkar). Det finns kläder att köpa för att motverka kylan. Det finns teknologi också (eluppvärmda kläder, handtag osv).

    Men eftersom du helt klart inte är intresserad av hojåkning så förstår jag inte varför du skulle ta den ökade personliga risken och den upplevda smärtan och försöka. Det är inte för alla, och det verkar helt klart inte vara för dig.

  7. #57
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Ja jag är nog i riktigt dålig form, har aldrig tränat något i hela mitt liv, och tänker inte göra det heller. Det är jobbigt och gör ont....haha! Och ja jag spänner mig fortfarande när jag är ute och kör.....kommer på det titt som tätt och försöker då slappna av mer.
    Ett tipps här i kronoberg så kan man själv anmäla sig till sjukgymnastik, jag har varit flera omgångar och fått hjälp med knä rygg och nacke och det blir nog fler gånger. Anmäl dig och få hjälp att ha ont är för jävligt, men det finns hjälp även att kunna hantera smärtan, du får inte ge upp på förhand för då blir det inte bättre. Det där med att du spänner dig det har vi nog alla känt av men det är bara körrutin som hjälper.
    Jan-Olov

  8. #58
    Köp en veteranare att ha i garaget, 1600.- helförsäkring helår är väll inte så farligt ?

    Köpte min frsta hoj i mitten på mars, är uppei snart 200 mil och älskar det ! ( dock startar den inte längre ligger uppe en tråd om någon vill hjälpa )

  9. #59
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Frost Visa inlägg
    Jag vet inte om det är det bästa sättet att börja posta inlägg här genom att börja med en kanske brutalt ärlig kommentar, men jag började läsa tråden och när jag var klar så var jag bara trött.

    Helt klart så ska du kränga hojen, Cubalibre, och skaffa dig en bil. Eller gå tillbaks till den. Jag förstår inte ens varför du skriver om detta, uppriktigt sagt, du hatar ju hojåkning och allt vad det innebär. Sälj hojen och frigör pengarna och gör nåt du gillar, för guds skull.

    Rent bortsett från att din kropp håller på att falla sönder och du är för lat (eller för okunnig, jag vet uppriktigt sagt inte vilket) för att ens försöka fixa den genom att göra det enda som hjälper - träna - så köpte du en hojtyp som inte har maximerat komforten utan kompromissat mellan komfort och prestandakörning.

    När nån föreslår en hoj med maximerad komfort som du skulle kunna köra utan att ha ont som t.ex. en Gold Wing (och att ha ont suger mycket av, kanske till och med det mesta, nöjet ur åkningen) så säger du nåt om att det är en bil på två hjul... ja men helt klart så kan du ju inte köra nån annan hoj än nånting som är mycket komfortabelt och välstoppat utan att ha ont, det är ju en begränsning du inte kan ignorera om du ska ha en sportslig att njuta av det. Om jag fick ont som attan direkt jag satte mig på hojen så skulle jag ju inte göra det.

    Ont i högerhanden? Ja det är det många som får, och dom köper då t.ex. en "throttle rocker" eller liknande så dom slipper greppa handtaget så hårt hela tiden på längre trippar.

    Ont i röven? Gel-sadel (det finns flera tillverkare som gör customsäten) eller en Airhawk luftkudde kan hjälpa men vissa hojar blir inte komfortabla ändå, dom är gjorda för att vara maximalt körbara och då får man offra det massiva Gold Wing-sätet.

    Det finns folk som tycker det är härligt att köra fast det är kallt. Det finns folk som arbetar på hojens ergonomi tills den funkar (eller byter till nåt som funkar). Det finns kläder att köpa för att motverka kylan. Det finns teknologi också (eluppvärmda kläder, handtag osv).

    Men eftersom du helt klart inte är intresserad av hojåkning så förstår jag inte varför du skulle ta den ökade personliga risken och den upplevda smärtan och försöka. Det är inte för alla, och det verkar helt klart inte vara för dig.

    Haha! Hatar jag hojåkning? är jag inte intresserad? Då hade jag nog inte lagt ut massa pengar på att ta kortet och köpa hoj. Skall jag vara riktigt ärlig så hade jag en USEL dag då jag postade detta inlägget. Fick det att låta värre än vad det är....även om jag fortfarande kan känna att det är lite trist att åka själv, och mycket samma vägar hela tiden. Men visst tycker jag att det är kul att köra! Annars hade det ju inte vart snack om saken! Och att jag får ont skall jag ju givetvis försöka ordna. Det är mina höfter som är värst, och det krävs operation. Är dock rädd för att det kan bli ännu värre efter att dom har vart inne och grävt där. Nej nu när värmen äntligen är här, så ser jag faktisk fram emot att ut och köra. Sen att det inte blir några 20,30,40,50 mil gör inte så mycket.

Liknande ämnen

  1. Varför så trögt att sälja en Shadow?
    Av Helgoson i forum Custom
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-07-04, 16:19
  2. Hjälp, ska sälja ett fordon för första gången!
    Av Reject i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-18, 12:08
  3. Sälja hoj, luring?
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-03-19, 03:45
  4. Prisklass lättast att sälja
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 06:51
  5. Funderar.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 11:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •