Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 59

Ämne: Funderar på att sälja hojen

  1. #11
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Nu har jag inte koll på hur vädret har varit på västkusten. Men här på östsidan har det varit många fina dagar.har nog hittills hunnit med mellan 400-500mil i år så här långt utan att frysa allt för mycket.
    Visst jag pendlar till och från jobbet så det blir många körtilfällen för min del. Men att skylla på vädret tycker jag låter lite så där.... Men känner du inte för att köra så gör du inte. Det är upp till dig.
    Trist om du känner att det inte var vad du ville med hojägandet.

    Utan att tjata till det så får jagnog hålla med de tidigare deltagarna Att du ska försöka hitta en sittställning som passar dig. Hoppasdufårennytändning efter din operation och att den går bra utan några komplikationer.

    När jagar mig ner till Gbg vilket jakträtt mig under sommaren sågar jag gärna en sväng med dig som resesällskap.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Varför pratar alla om att testa en annan hojtyp? jag vill inte ha en annan hojtyp! Jag hade en ER6F förra säsongen och nu la ja 130.000 på denna hojen som är helt underbar både utseendemässigt och att köra. När det gäller att hitta någon att köra med så har jag gjort inlägg både här och på andra sidor och sökt folk ifrån Gbg-trakten, helt utan svar. Och när det gäller vägarna i närheten av Göteborg så har jag svårt att tro att det handlar om flera hundra mil. Jag tror jag har kört på dom flesta vägarna runt omkring här. Sen skall det ju vara väder för det också. Än så länge har det inte vart en enda bra dag i år. Har varit väldigt kallt än så länge, eller så blåser det för mycket eller så regnar det.
    Kan inte låta bli att lägga mig i igen. För det första finns det inget som heter dåligt väder, du är i så fall bara felaktigt klädd. Jag och många andra har kör i heldagsregn utan att bli särskilt blöta. Finns ju ett Kristallrally i Norge mitt i vintern där deltagarna ibland fått köra i 25-.
    Om man vill utrusta hojen lite grann så blir komforten mycket bättre.
    Ett inlägg i sadeln bestående av en gelpad som ryttarna använder underlättar sittkomforten otroligt.
    Handtagsvärmare är super, Själv använder jag dem upp till 10+. Att ha ett par muffar runt handtagen är också kanon. En förhöjd vindruta som skyddar mot snö och regn och blåst.
    Sedan det här andra att du inte hittar vägar tillräckligt förstår jag. Om du vill uppleva hojåkning när den är som bäst så har du nog fel hoj för det. Det är ju touringhoj eller en stor offradhoj som gäller.
    Har tidigare nämnt Honda Varadero eller Transalp. Varför inte en BMW 1200 GS. Då kan man aldrig skylla på att det inte finns vägar nog. Men då måste du lära dig att köra på grus också.
    För sök att få tag i Walle, som är aktiv i HRCS, så kan du nog få vägförslag så det räcker.
    Visst är det problem att man köpt sig en hoj som har en begränsad användnig, men.........
    Det är med hojar som med fruntimmer. Det är inte alltid de vackraste som är bäst.
    Senast redigerat av Olle Å den 2012-05-20 klockan 08:08.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Tjusningen med hojåkning tycker jag till stor del är att man är så utsatt för vädret,men en förutsättning är att man har hyfsade kläder.Ett ex,Skulle hem från Österrike i fjol och av 65 mil körde vi 50 mil i pissregn.Fy fan va gött det var när vi kom in på ett motell och fick mat samt fick torkat upp.
    Hade man kört bil i detta läget hade det nog inte varit så högt värderat att få komma in i det torra om du förstår hur jag menar.
    Att åka hoj är på gott och ont men oftast känns det lite jobbiga kul när man fått lite perspektiv på det hela.Var ute med en kompis en gång och det var totalt vindstilla då vi körde över söderåsen.Då vi kom fram så sa han-Det var en bra tur,men det var synd att det blåste.Blåste ! Sa jag,det var ju totalt stilla.Då svara han att där kom en liten vindpust när vi körde.
    Jag sa åt honom att ska du slippa en liten vindpust får du nog ta bilen nästa gång.
    Vad gäller köra hoj får man nog tyvärr räkna med att vara utsatt för vädrets makter,och är man inte beredd på detta bör man nog fundera på om man inte ska hålla sig ifrån hojåkandet.

  4. #14
    Lite hojvägar? Gotland, Öland och hela danmark plus skåne, småland och området runt Vänern Vättern ligger ju ett stenkast från Göteborg. Det kallar jag inte lite vägar. Det finns ju hur mycket som helst att se inom en begränsad yta från Göteborg.
    Jag skulle ge min högra hand för samma möjligheter att se dessa områden inom en 50 milsradie. Här uppe har vi i princip en väg åt vardera riktning från samhällena och då är det enbart skog vid sidan av vägen. För att ta mig ner till Europa har jag 160 mils transportsträcka.
    Ett tips för att ev minska smärtan är att vintertid träna på gym och stärka upp mage/rygg. Det funkade för mig så nu kan jag sitta en hel dag i sadeln utan problem.

  5. #15
    Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    På vischan
    Inlägg
    126
    Ta timeout. DU tycker inte att det är kul, då är det ju så för DIG - oavsett hur mycket "alla" här argumenterar om väder, vägar och annat. Du förlorar väl en massa pengar om du säljer hojen men du kanske ska ge dig själv och hojen sommaren i alla fall? Och låt det bli en sväng då och då när du verkligen vill och allt känns rätt. Om det efter sommaren ändå känns... pest... - sälj då och skippa det här med hojåkande ett tag. Kanske kommer lusten tillbaka, kanske gör den det inte. Oavsett är det bara så det är och det får du räkna in på erfarenhetskontot.

  6. #16
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Lite hojvägar? Gotland, Öland och hela danmark plus skåne, småland och området runt Vänern Vättern ligger ju ett stenkast från Göteborg. Det kallar jag inte lite vägar. Det finns ju hur mycket som helst att se inom en begränsad yta från Göteborg.
    Jag skulle ge min högra hand för samma möjligheter att se dessa områden inom en 50 milsradie. Här uppe har vi i princip en väg åt vardera riktning från samhällena och då är det enbart skog vid sidan av vägen. För att ta mig ner till Europa har jag 160 mils transportsträcka.
    Ett tips för att ev minska smärtan är att vintertid träna på gym och stärka upp mage/rygg. Det funkade för mig så nu kan jag sitta en hel dag i sadeln utan problem.

    Är du go eller? Varken Gotland, Öland, Danmark eller Småland ligger i närheten av Göteborg. Skulle ju ta mig en vecka att ta mig till Öland t.e.x Nej jag håller mig hemmavid. Har aldrig åkt iväg med bilen heller mer än 10mil som mest. Jag skulle nog inte våga åka mer än max 10 mil åt ett håll, annars är jag rädd att jag inte kommer hem samma dag. Var unte en sväng idag....blev väl 5-6 mil totalt med 4 stopp (Tanka, äta, tvätta hojen och vila) 3.5 timma ungefär, och jag är helt färdig nu!

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av mirrisen Visa inlägg
    Ta timeout. DU tycker inte att det är kul, då är det ju så för DIG - oavsett hur mycket "alla" här argumenterar om väder, vägar och annat. Du förlorar väl en massa pengar om du säljer hojen men du kanske ska ge dig själv och hojen sommaren i alla fall? Och låt det bli en sväng då och då när du verkligen vill och allt känns rätt. Om det efter sommaren ändå känns... pest... - sälj då och skippa det här med hojåkande ett tag. Kanske kommer lusten tillbaka, kanske gör den det inte. Oavsett är det bara så det är och det får du räkna in på erfarenhetskontot.
    ...... +1

  8. #18
    Medlem classe8s avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    52
    Vet en del som tagit MC-kort efter att ha drömt om detta i väldigt många år, för att sedan upptäcka att hojåkandet inte riktigt levde upp till förväntningarna. Även jag hann drömma om MC-kort länge innan jag fick möjlighet att förverkliga drömmen. Men inte heller för mig levde hojåkandet riktigt upp till förväntningarna, detta beror nog till stor del på att drömmen växer sig starkare o större ju längre man väntar för att till slut bli något så fantastisk att förväntningarna blir allt för stora.
    detta ledde i mitt fall till att även jag ibland tvivlade på om detta med att köra hoj var något för mig. Men om man skruvar ner förväntningarna något och börjar fundera på vad det va som lockade från början så inser man att det är ju bra mycket bättre att få köra hoj när lusten faller på än att inte ha möjlighet att göra det.
    Jag tycker inte du skall känna dig tvingad att köra ett visst antal mil per år för att vara nöjd. Kör så ofta och långt som du känner för.
    Min hoj är alldeles för dyr i förhållande till hur mycket jag kör (finns säkert många som tycker man är dum i huvudet som har en hoj som mest står) men när jag väl får lust att gå ut o starta upp den o njuta av ljudet och utseendet för att sedan slänga mig ut på en tur utan bry sig om den blir 1mil eller råkar bli 20 mil då är MC-livet riktigt skönt.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Är du go eller? Varken Gotland, Öland, Danmark eller Småland ligger i närheten av Göteborg. Skulle ju ta mig en vecka att ta mig till Öland t.e.x Nej jag håller mig hemmavid. Har aldrig åkt iväg med bilen heller mer än 10mil som mest. Jag skulle nog inte våga åka mer än max 10 mil åt ett håll, annars är jag rädd att jag inte kommer hem samma dag. Var unte en sväng idag....blev väl 5-6 mil totalt med 4 stopp (Tanka, äta, tvätta hojen och vila) 3.5 timma ungefär, och jag är helt färdig nu!
    Ja är det så "illa" då är det nog lika bra att sälja hojen...vill du ha lite Rock´n roll någon dag kan du hyra en hoj på Ahlqvist eller bara köpa ett åkpass på Liseberg

    På fredag efter jobbet tog jag hojen från Göteborg, åkte lite småvägar och tog det lugnt, landade i Helsingborg, lördag morgon drog jag vidare färja, småvägar, över storabält, och ner till Tyskland, idag söndag så lunkade jag vidare 30 mil små fina tyska vägar upp till Rostock, och jost nu sitter jag på färjan till trelleborg och skriver detta vart dagen slutar vet jag inte, tältet är med så det är inte så noga, men jag lär vara tillbaka i göteborg fram åt fredag iaf.

    Och du säger att det inte finns några vägar runt Göteborg ?
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    20
    Jag förstår inte problemet. Om man inte tycker om att köra hoj är det väl bara att göra sig av med den. Även om man förlorar pengar på att sälja så är det väl bättre det, än att ha en massa pengar bundet i en hoj som man inte vill köra. Det är väl bara att inse att alla tycker inte att det är lika fantastiskt att köra hoj som vi tycker.
    Sälj den och köp nåt annat kul i stället.
    Lycka till med ryggen och nästa intresse.

Liknande ämnen

  1. Varför så trögt att sälja en Shadow?
    Av Helgoson i forum Custom
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-07-04, 16:19
  2. Hjälp, ska sälja ett fordon för första gången!
    Av Reject i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-18, 12:08
  3. Sälja hoj, luring?
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-03-19, 03:45
  4. Prisklass lättast att sälja
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 06:51
  5. Funderar.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 11:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •