Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 59

Ämne: Funderar på att sälja hojen

  1. #41
    Ankan1
    Gäst
    Har man inte drabbats av någon form av sjukdom och innehar en normal fysik så förefaller det ibland som om dagens I-lands problem vid mc körning var ... jag måste klä av och på mig, det är farligt, bilen är ju så mycket bekvämare.Börjar låta som den som köpte förklistrade frimärken för då slapp man slicka på dom.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2012-05-22 klockan 00:57.

  2. #42
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Dagens I-lands problem vid mc körning ... jag måste klä av och på mig, det är farligt, bilen är ju så mycket bekvämare.Börjar låta som den som köpte förklistrade frimärken för då slapp man slicka på dom.
    Men det är ju jobbigt med kläderna och bilen utan tak är bekvämare!


  3. #43
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    För mig tog det 1:30 från det jag stod i kalsonger och t-shirt tills jag hade klätt på mig hela utrustningen. Längre tid krävdes inte för att klä på mig skyddsbyxor, knäskydd, skyddsjacka, kevlarjeans och jacka och stövlar. Känns inte så ansträngande för min del...
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #44
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jag tror det hade vart en helt annan upplevelse att ha någon att köra med också. Tror det skulle bli mycket roligare då än att åka samma vägar helt själv om och om igen.
    Tidigare har det varit "onsdagsturer" från Hondabutiken, har för mig de har samlats vid 18:00 eller så. Kan ju vara en bra start att få åka med några andra, få sällskap vid fikat och så. Med lite tur kanske det går att hitta nån/några som vill ta andra turer.

    Är lite osäker om de turerna körs i år, men kolla med Honda, de borde ju veta.

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Mitt tips.
    Gå med i SMC då kan du på hemsidan se var och när träffar och körningar äger rum. Distriktsvis
    Att träffa andra hojåkare och snacka, byta åsikter och tips kan vara en väg in i Mc-åkningen för dig.
    Kolla även på Sporhoj.com där brukar man kalla samman till körning med kort varsel. Så är det och har varit här i Västmanland.

    Titta in på
    http://www.svmc.se/Distrikt/vastrago...ffar_veckovis/
    Senast redigerat av Håkan46 den 2012-05-22 klockan 22:32.

  6. #46
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    1400mil föresten....hur lyckas man med det? det blir 60mil i veckan, varje vecka i 6 månader. Jag kör knappt 60mil i månaden med bilen...

    Jag tog ju mitt mc-kort förra året i början av Maj, och då körde jag runt 250mil den säsongen. Gissar väl på att det blir halva den sträckan iår kanske, om ens det.
    Kom själv hem från en liten tripp på nära 200mil i södra delen av landet.Varit i både skåne och halland,underbara vägar,man njuter hela tiden.Har en kompis som bor i kinna ett stenkast från Göteborg,underbara vägar runt omkring där och hela vägen ner,finns inget liknande här uppe i Dalarna.Stack hem idag på fm 50mil hem,bara njöt.Helt klart så är det viktigt att man har en hoj som man trivs på,och att man tycker det är kul att köra.

  7. #47
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Många med mig dopar sig för möjligheten att kunna sticka ut på en runda. Kanske något för dig Cuba? Min fungerande handled är utsliten, så jag är tvungen att ha Iprenmannen som passagerare numera.
    Vrålar ofta högt i hjälmen, men av lust o glädje. Inte klokt egentligen. Tur att man överröstas av hojen.
    I mitt fall inte motorn utan skramlet.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  8. #48
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Många med mig dopar sig för möjligheten att kunna sticka ut på en runda. Kanske något för dig Cuba? Min fungerande handled är utsliten, så jag är tvungen att ha Iprenmannen som passagerare numera.
    Vrålar ofta högt i hjälmen, men av lust o glädje. Inte klokt egentligen. Tur att man överröstas av hojen.
    I mitt fall inte motorn utan skramlet.
    Jag har faktiskt stoppat i mig värktabletter varje gång innan jag har åkt ut för att köra, tror dock inte det gör någon större nytta. Jag har aldrig känt av att värktabletter biter på mig. När jag tänker efter så är det rätt sjukt egentligen.....jag är 34 och känner mig som 70 i kroppen. Har alltid haft problem med min rygg, knän och axlar framförallt, och nu även höfterna.

    Är det ingen annan som får ont i högerhanden föresten? det känner jag av nästan med en gång.....och efter ett tag så försöker jag gasa upp och rulla en stund så att jag kan vila handen..

  9. #49
    Ankan1
    Gäst
    Har lite svårt att förstå varför du skaffade denna hoj med dom problem du nu har om du äter värktabletter varje gång du ska köra på enbart 25 körda mil, vilket inte alls är bra.Skaffa dig ett annat intresse "Cubalibre" innan du förstör kroppen helt med så mycket värk.Kan ju inte vara vidare lämpligt att sitta på en hoj då.Ha det gott.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2012-05-23 klockan 06:08.

  10. #50
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jag har faktiskt stoppat i mig värktabletter varje gång innan jag har åkt ut för att köra, tror dock inte det gör någon större nytta. Jag har aldrig känt av att värktabletter biter på mig. När jag tänker efter så är det rätt sjukt egentligen.....jag är 34 och känner mig som 70 i kroppen. Har alltid haft problem med min rygg, knän och axlar framförallt, och nu även höfterna.

    Är det ingen annan som får ont i högerhanden föresten? det känner jag av nästan med en gång.....och efter ett tag så försöker jag gasa upp och rulla en stund så att jag kan vila handen..
    Jag tror i allafall att du skall försöka prova en hoj typ Varadero eller Transalp. Du kan då laborera med olika styrinställningar och även olika höjd på sadeln. När det gäller högerhanden så finns det ju sk. " semestergas att ta till " då man kör ute på landsvägen. Biltema har en plastgrej att sätta på gashandtaget, så man slipper att använda fingrarna om rullen.

Liknande ämnen

  1. Varför så trögt att sälja en Shadow?
    Av Helgoson i forum Custom
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-07-04, 16:19
  2. Hjälp, ska sälja ett fordon för första gången!
    Av Reject i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-18, 12:08
  3. Sälja hoj, luring?
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-03-19, 03:45
  4. Prisklass lättast att sälja
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 06:51
  5. Funderar.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 11:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •