Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Glömde besiktningen.

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    84

    Glömde besiktningen.

    Med en vecka som innehöll en flytt,ett nytt jobb och en uppkörning. Allt gick bra så när fredagen och uppkörningen kom och det var dags att visa sina färdigheter så gick ju även det bra. Lycklig som få, så när allt lagt sig och man börja njuta så,,,dimper ett brev ner tillsammans med mitt nya körkort. Och med fet stil så står det Körförbud på grund av utebliven Kontrollbesiktning!! Detta hade jag helt glömt av hojen är en 08 så det var dags för den 1a besiktningen. Till saken hör att jag inte fått någon "inbjudan" från bilprovningen som dom brukar skicka ut,, men,men. Man får hoppas på att dom löser konflikten innan onsdag för då har jag en tid Ha de gott där ute på vägarna // Gunnar.

  2. #2
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    AJ AJ,, så det kan gå,, Låter som nått som skulle kunna hända mig
    Grattis till kortet o lycka till med bes.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    84
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    AJ AJ,, så det kan gå,, Låter som nått som skulle kunna hända mig
    Grattis till kortet o lycka till med bes.
    Tack ! Läste att konflikten e löst,

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Jag vet hur lätt det kan hända, speciellt om man har flera fordon, jag hade en bil som jag totalt gömde bort att besikta och när jag väl upptäckte det så hade jag 3 eller 4 dagar kvar innan den nya besiktnings perioden började (slutsiffra 3) och jag upptäckte det i mellandagarna, (period jan-maj)

    Den bilen kördes ca 6000mil/år och trots det så minns jag att den inte var trafik eller miljöfarlig när jag visade upp den i början av januari på Sbp.
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    84
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Jag vet hur lätt det kan hända, speciellt om man har flera fordon, jag hade en bil som jag totalt gömde bort att besikta och när jag väl upptäckte det så hade jag 3 eller 4 dagar kvar innan den nya besiktnings perioden började (slutsiffra 3) och jag upptäckte det i mellandagarna, (period jan-maj)

    Den bilen kördes ca 6000mil/år och trots det så minns jag att den inte var trafik eller miljöfarlig när jag visade upp den i början av januari på Sbp.
    Jag hann ju köra ett par svängar trots att det var körförbud på mc:n ! och det gick ju vägen : )) En del flyt där..hehe,,

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    101
    Gör det inte besvärligare än vad det är. Anmäl ditt intresse att få en påminnelse om besiktning här:
    http://bilprovningen.se/bp/main.nsf/...257939001C541A

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Hade en bekant som jobbat i södra Sverige och hade hojen med sig. På väg tillbaka mot Stockholm en fredag em. i höjd med Jönköping kom han helt plötsligt på att han glömt att besikta hojen.
    Körde alltså nu en hoj med körförbud. Smet in till SBP i Jönköping och som tur var kunde de förbarma sig över honom.

Liknande ämnen

  1. Bullerprov på besiktningen
    Av swedan i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-06-13, 10:48
  2. Huset som Gud glömde?
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-11, 18:10
  3. Glömde!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-28, 09:15
  4. Krönika: Touring till besiktningen
    Av pewa i forum Krönikor
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-04-27, 09:56
  5. Glömde.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 13:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •