Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Kymco xciting

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1

    Kymco xciting

    Hej!
    Jag lämnade in min kymco xciting 500 cc för 3 gången till en verkstad som är återförsäljare för märket. Nu har den stått på verkstaden i 10 veckor och prpblemet gäller svårighet att starta när den är kall. Man får gasa 10 ggr innsn man trycker on startknappen för att den skall starta.
    Under denna tid som hojen varit på verkstan så har mekarna hittat på olika saker varför den ej är klar,. När jag dubbelkollat med generalagenten så märker jag att dom ljugit hela tiden.
    Denna verkstan kan inte heller lösa detta problem , och när jag ringer japanska märkesverkstäder så skrattR dom och säger att detta får vi höra varje dag. Och tyvärr kan du inget göra för vi vägrar jobba med dessa märken.
    Är det så att min kymco är av mycket sämre kvalitet än bmw och japaarna ?
    Eller är det mekanikerna som är så åliga nuförtiden ?
    Och nu har det gått 10 veckor och dom har inte löst ett skit.
    Vad gör man någon med bra ideer.??
    Kan säga att detta var mun 11 hoj och nästa gång blir det Tyskt eller Japanskt

  2. #2
    Mc-Bosse
    Gäst
    Det är det stora problemet med ovanliga mc-modeller som inte är vanliga i Sverige. Man måste nästan kunna själv och söka info på nätet på det engelska språket. Det är ju märkligt att de inte säger att de inte kan och ger dig hojen tillbaka istället för att hålla på som de gör.

    Bara så här rakt ut i luften låter det som om elchocken inte slår till. Om nu din modell har en sådan. Eu-mopeder har elchocke som stänger av en el-slinga och av motorvärmen allt eftersom allt blir varmt. Den är alltså öppen när allt är kallt för att släppa på mer bränsle och stänger av värmen.

  3. #3
    Mc-Bosse
    Gäst
    Din hoj finns visst både i förgasarversion och insprutningsversion.

    Citerar sista inlägget på http://maxi-scoots.com/scoot/index.php?topic=708.0 som svar på TS undran.

    "dear ~tasia~ ,

    i bought a new xcitingR 500 last September and detected that, when the engine is cold, it's very hard to start. I need to turn on and off the power switch 5-6 times so that the engine starts normaly. When it is hot the engine starts at first without any problem.
    My dealer has been talking with kymco portugal in order to get some information about other cases, as all the bike seems to be ok.
    Today came an answer from kymco portugal: There is an electric part that needs to be replaced. Its a general issue with the xciting 500!!!
    Actually i'm waiting for that part to arive (1 or 2 weeks) so i'm not able to tell you if it is enought to fix the problem.
    Ifyou want i can give you my dealer contact so that your deal can talk with them and clarify any question.

    best regards"
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2012-05-09 klockan 03:32.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Synd att det ska strula på verkstäder. Din scooter är annars min favorit och nån gång i framtiden kanske jag köper just en sån. Som landsvägshoj tycker jag nämligen att scooter är bäst.
    Ove

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Kom att tänka på Klaus här på forumet. Finns ju i Stockholm och har ju förmåga att få till det som ingen annan kan, kanske du skulle fråga honom.

    Förtroendet för märkesverkstäder är hos mig väldigt lågt. Servicemän och reparatörer - fnys! Reservdelsbytare egentligen.

    Har haft tur och hittat, eller snarare ramlatpå killar som både kan felsöka och reparera bilar och hojar utan att det blir onödigt dyrt. Dom talar dessutom om vad som ska göras och tycker dom att det börja dra iväg så har dom alternativa förslag.

    till några av de små verkstäder jag träffat på genom åren.
    Ove

  6. #6
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kom att tänka på Klaus här på forumet. Finns ju i Stockholm och har ju förmåga att få till det som ingen annan kan, kanske du skulle fråga honom.

    Förtroendet för märkesverkstäder är hos mig väldigt lågt. Servicemän och reparatörer - fnys! Reservdelsbytare egentligen.

    Har haft tur och hittat, eller snarare ramlatpå killar som både kan felsöka och reparera bilar och hojar utan att det blir onödigt dyrt. Dom talar dessutom om vad som ska göras och tycker dom att det börja dra iväg så har dom alternativa förslag.

    till några av de små verkstäder jag träffat på genom åren.
    Nåja, även i denna branch fins undantag. Märkesverkstäder som satsar på långsiktlighet å är rädda om sina kunder.
    Jan

Liknande ämnen

  1. Kymco zing 125 går dåligt
    Av Allan K i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-08-12, 20:33
  2. Kymco Zing 125 oljud
    Av Allan K i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-08-09, 14:40
  3. Delar till Kymco zing 125cc
    Av Benjamin K i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-04-09, 17:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •