Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Däcksfråga (mönster)

  1. #21
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag är lite kluven i frågan. Kör ju både grus och asfalt med Honda Transalp. Kommer att ha Sirac i fram för det fäster någorlunda på gruset och är bra på asfalt. Anakee i bak är väl inte någon höjdare i bak på grus, men har ett jäkla fäste på asfalt. Vid för häftigt pådrag ur en tvär kurva tvärsläpper det inte utan sladdar mjukt. Det gäller då vid rejäla nerlägg då fotpinnen är i backen.
    Det händer då och då att grusåkare propagerar för att ha asfaltsdäck bak och ett rejält grusdäck fram för att öka buskänslan och få lite släpp på bakdäcket vid grusåka. Inget som jag har provat då jag kör med tkc 80 både fram och bak. Bra fäste på torr asfalt, bra fäste på torrt och blött grus men faktiskt ganska dåligt på blöt asfalt. Man kanske inte kan få allt :/ Dock har jag andra däcksproblem än fäste.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Jag lovade att återkomma... så nu är jag här,

    Bakdäcket byttes ut efter 1700mil. det hade då lagats 3 ggr pga spik i däcket (pluggat med biltemas geggakorvar) men började bli slitet.
    jag la på ett lågprisdäck (nankang), då den ändå skulle säljas,(ska sägas att det inte alls gav samma grepp) tyvärr tog detta lågprisdäck slut efter dryga 400 mil, så nu lägger jag på ett nytt anakee2 (H) bak , framdäcket har alltså rullat 2100mil nu och det ser ut att räcka sommaren ut iaf.
    Och jag har en ganska offensiv körstil trots allt, och kräver rätt mycket av mina däck.
    Jag vet inte hur man lägger in bilder här men däcken är väl dokumenterade...

    Inget snack om saken Michelin anakee 2 ger mig trygghet och trots allt bra däcks ekonomi.
    Mitt val av leverantör är däckonline.se och jag lägger på dom själv...om det har någon betydelse.

    / Stefan
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  3. #23
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Naturligtvis. Men stommen i däcket betyder nog mer än man tror. Äventyrshojar med bra fjädring å högt vridmoment sätter däcken på prov
    Helt klart är stommen viktig.Metzeler Tourance är ju stålradial=mycket stabilare än michelin.Och det märks och känns.Bästa däcket så långt för mig och min hoj

Liknande ämnen

  1. Ducati Monster 750 går orent
    Av Pellesnurr i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-08-23, 20:33
  2. Däck med mönster av äldre typ?
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-08-14, 11:58
  3. Ducati monster 695 - 2007
    Av Prutten i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-01, 19:54
  4. Ducati Monster malande ljud?
    Av Borken i forum Mekhörnan
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 12:34
  5. Nya Ducati Monster
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 11:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •