Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Däcksfråga (mönster)

  1. #11
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Nu sitter det michelin pilot 3 trail fram och bak,skall bli kul att testa.Mina anakee åkte i containern efter 700mil.Klart jag ska ha landsvägsdäck när jag åker mest asfalt.
    Kört 400 mil på pilot 3or nu. Käns goa på asfalten,förvånande sidostabila på grus
    Jan

  2. #12
    Ankan1
    Gäst
    Är väl ingen expert på det här med däck mer än att jag vet att jag har olika fabrikat på hojen fram och bak.Märker inget negativt med detta när både kurvtagning och körning i hög fart i både väta och torrt väglag gått helt utmärkt.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jag är lite kluven i frågan. Kör ju både grus och asfalt med Honda Transalp. Kommer att ha Sirac i fram för det fäster någorlunda på gruset och är bra på asfalt. Anakee i bak är väl inte någon höjdare i bak på grus, men har ett jäkla fäste på asfalt. Vid för häftigt pådrag ur en tvär kurva tvärsläpper det inte utan sladdar mjukt. Det gäller då vid rejäla nerlägg då fotpinnen är i backen.

  4. #14
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag är lite kluven i frågan. Kör ju både grus och asfalt med Honda Transalp. Kommer att ha Sirac i fram för det fäster någorlunda på gruset och är bra på asfalt. Anakee i bak är väl inte någon höjdare i bak på grus, men har ett jäkla fäste på asfalt. Vid för häftigt pådrag ur en tvär kurva tvärsläpper det inte utan sladdar mjukt. Det gäller då vid rejäla nerlägg då fotpinnen är i backen.
    Hoppas anakee håller på transalpen
    Jan

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Kör Anakee 2 bak och fram på v-stromen i år och är helnöjd än så länge 200+mil än så länge , orginal TrailWing höll ca 1100mil, jag börjar redan på se antydan till slitage på bakhjulet, återkommer när det är slut... men fästet är bra vått som torrt.
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  6. #16
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hoppas anakee håller på transalpen
    Håller nog bra på en lätt och klen hojdet är ju ett bra däck men eftersom det är ganska värdelöst på grus så förstår jag inte varför man ska ha dom.Är ju snygga mönster och det är ju viktigtSkall jag göra någon längre grustouring resa då lägger jag på nå grövre.Nya pirelli scorpion rally funkar tydligen riktigt bra på nya Tiger 1200 enl.Elving Solli när jag pratade med honom.Nu köper jag ju inte däck för att få ut så många mil som möjligt utan däck som inte blir deformerade även med rätt lufttryck,blir ju oljud i dom.
    Senast redigerat av engström67 den 2012-05-12 klockan 20:10.

  7. #17
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Kör Anakee 2 bak och fram på v-stromen i år och är helnöjd än så länge 200+mil än så länge , orginal TrailWing höll ca 1100mil, jag börjar redan på se antydan till slitage på bakhjulet, återkommer när det är slut... men fästet är bra vått som torrt.
    Inte hört någon som klagat på fästet på asfalt
    Jan

  8. #18
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Inte hört någon som klagat på fästet på asfalt
    nej greppet är ju suveränt på asfalt.

  9. #19
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Men allt det här med olika däck och slitage,mil osv beror ju på om man åker eller kör hoj

  10. #20
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Question

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Men allt det här med olika däck och slitage,mil osv beror ju på om man åker eller kör hoj
    Naturligtvis. Men stommen i däcket betyder nog mer än man tror. Äventyrshojar med bra fjädring å högt vridmoment sätter däcken på prov
    Jan

Liknande ämnen

  1. Ducati Monster 750 går orent
    Av Pellesnurr i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-08-23, 20:33
  2. Däck med mönster av äldre typ?
    Av pentti01 i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-08-14, 11:58
  3. Ducati monster 695 - 2007
    Av Prutten i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-01, 19:54
  4. Ducati Monster malande ljud?
    Av Borken i forum Mekhörnan
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 12:34
  5. Nya Ducati Monster
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 11:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •