Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: HD Sportster - Som första Hoj??

  1. #11
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Jag fick tillfälle att provköra en relativt ny Sportster 883 för ca. 8-10år sedan och jag blev förvånad över hur smidig och lättkörd den var, den kändes väldigt behändig att hantera.
    Den var helt original och jag förstår varför de flesta byter luftburk och avgassystem på dem, det kändes som att någon sparkat in en potatis i avgasröret, rejält igenkorkad alltså.

    -slö!

    +smidig & lättkörd!

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Harry Sprakarna har ju bra kvalite idag, åtminstone mycket bättre än vad många tror. Dock långt från japangrejjorna. Finns väl heller ingen lättare hoj att mekka med heller(dock kräver den väl lite udda dimensioner på verktyg ibland)

    Om man nu är i hjärtat insnöad på en hoj så ska man köpa den. Gör man inte det, så kommer det bara att tära i bakhuvudet för all framtid.
    Sen gissar jag att du efter en sommar eller två byter bort den, men får då säga....jaja, jag har nu provat och ha en sån iallafall!

    Håll dig bara till dom nyare modellerna från 2000-talet med balansaxlar. Vet inte om 883:an har balansaxlar idag.....nån?

    OlleÅ: det är lugnt. Du har ju gjort 1022 inlägg och varenda ett inlägg har du ju inte retat med.....räknade, det var 996

    (obs! bara skoj Olle)
    Fan tack för alla grymma svar! känns ju som man är en med MC folket! =)
    Jag har lyssnat på era argument och de låter alla bra. Jag kan också hålla med om att man kanske egentligen bör börja med något lätt&sportigt för bli bättre förare. Men jag har ju så klart för avsikt att fortsätta öva, jag har sådan karaktär att alltid sträva efter bli bättre och är sällan nöjd...på ont och gott.

    Därav känns det som jag lyssnar mest till de som menar att man bör skaffa sig den hoj man har riktakt in sig på.

    Är har någon som ägt en Sportster 883? 2001-2006? Hur upplever ni dom?

  3. #13
    Inte ägt någon men provkört flertal
    Absolut inga fel i dom + att dom är lätta o fixa så dom ångar på bra
    Samma motor i 1200 så det finns en upp sjö med trim
    Du ska köpa en hoj du vill ha inte vad andra säger för då blir upplevelsen som man vill
    Jag har 2 hojar men customen är absolut bäst för offroaden har jag bara till köra skiten ur mej o enligt mej ska en sport hoj vara på en bana annars är det bara töntigt med våra hastighetsregler

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    skåne
    Inlägg
    1

    883-05:a ägare :)

    Hej!
    Jag köpte en XLC Sportster 883 2005:a när jag klarade mitt kort för ca 3 år sen, jag hade redan bestämt mig för att jag skulle ha en HD och då tyckte jag att Sportstern passade mig perfekt som "första hoj" både prismässigt, storlek (170cm) och i motor styrka.
    Jag kan absolut rekomendera dig att köpa en om du vill ha en, det finns mycket olika tillbehör till den som gör att du kan sätta din touch på den.
    Jag har precis idag tvättat och vaxat min 883:a så nu är jag redo för våren..

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Trelleborg, Skåne
    Inlägg
    22
    Alla mina vänner kör sportster. Bortser man från tröga reglage och vibrationer, så har jag fått uppfattningen att den är lättmanövrerad jämfört med många andra customhojar. Du sitter ju relativt högt med fötterna under dig snarare än framför. Är det HD du vill ha så ska du klart köpa det. Verkar buslätt att hitta prylar till dem också.
    Dessutom går de att göra hur råa som helst med lite bobberstuk.

Liknande ämnen

  1. skumt el fel hd sportster
    Av Mackeman i forum Mekhörnan
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2016-03-19, 06:40
  2. Olja i Sportster -97
    Av Bjorling i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 02:24
  3. Cool Sportster
    Av Mats Liifv i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-30, 22:24
  4. storlek på sportster?
    Av Brutus i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 18:04
  5. HD sportster 883/1200
    Av turbo i forum Custom
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 21:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •