Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: går varmare på ena cylindern

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    småland
    Inlägg
    1

    går varmare på ena cylindern

    hej har fixat min första hoj nu, det är en kawasaki z400 ltd 82 och här är mitt problem, den startar alltid utan problem men märkte att den bara gick på en cylinder, så köpte mig nya tändstift å nya tändkablar och nu går den bra mycket bättre men.... vid gaspådrag så känns det som den vänstra cylindern hoppar in å laddar på vid ca 3 tusen varv och den högra blir bra mycket varmare, känns liksom som en fördröjning... (så alltså på tomgång går inte den vänstra cylindern men den kommer igång vid ca 3 tusen varv....) vad är felet ????

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av oskarljunggren Visa inlägg
    hej har fixat min första hoj nu, det är en kawasaki z400 ltd 82 och här är mitt problem, den startar alltid utan problem men märkte att den bara gick på en cylinder, så köpte mig nya tändstift å nya tändkablar och nu går den bra mycket bättre men.... vid gaspådrag så känns det som den vänstra cylindern hoppar in å laddar på vid ca 3 tusen varv och den högra blir bra mycket varmare, känns liksom som en fördröjning... (så alltså på tomgång går inte den vänstra cylindern men den kommer igång vid ca 3 tusen varv....) vad är felet ????
    Förgasarna, skit eller bara dåligt avstämda...

    Välkommen på forumet...
    Ove

  3. #3
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Håller med Ove; stor sannolikhet för igensatta "lågfartskretsar" (tomgångsmunstycke och -kanaler) eller felaktig synkronisering/tomgångsjustering.
    Har du "vakuumförgasare"? I så fall är det även tänkbart med ett punkterat mebran.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Ett råd till alla är att häll en flaska STP rengörning för förgasare eller insprutning i tanken, så brukar gamla beläggningar och ev vatten försvinna.
    Det är något man kan börja med innan man river hela hojen.
    Visst kan det vara skit i förgasaren eller i något filter.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Ett råd till alla är att häll en flaska STP rengörning för förgasare eller insprutning i tanken, så brukar gamla beläggningar och ev vatten försvinna.
    Det är något man kan börja med innan man river hela hojen.
    Visst kan det vara skit i förgasaren eller i något filter.
    Varför tänkte jag inte på STP, har ju provat själv. Hojen har väl antagligen gått bra innan den ställts över minst vintern. Då funkar det bra och oskruvat är ju faktiskt bäst.
    Ove

Liknande ämnen

  1. suzuki gsx 750 es blir varmare på cylinder 3-4
    Av magnus90 i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-08-05, 16:49
  2. Knäckt skruv i cylindern.
    Av Olof Rylander i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2016-04-05, 13:58
  3. Varmare…& ljusare!
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2014-02-26, 23:02
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-14, 00:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •