Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Frågor kring hojresa till "Stelviopasset"?

  1. #11
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    En "dyrköpt" erfarenhet delar jag gärna med mig av: Vänta inte för länge med att svänga av från stora vägen och leta övernattning! Då kan det vara ganska fullt om det är under säsong och en del tanter (Zimmer Frei) plockar dessutom ned flaggan om det inte kommit någon gäst innan skymningen.
    Jisses så många kvällar jag letat nattlogi med alltmer förbannad passagerare bara för att jag börjat för sent... ;-)

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    En "dyrköpt" erfarenhet delar jag gärna med mig av: Vänta inte för länge med att svänga av från stora vägen och leta övernattning! Då kan det vara ganska fullt om det är under säsong och en del tanter (Zimmer Frei) plockar dessutom ned flaggan om det inte kommit någon gäst innan skymningen.
    Jisses så många kvällar jag letat nattlogi med alltmer förbannad passagerare bara för att jag börjat för sent... ;-)
    Ha ha...Jo,det gäller att tänka på passageraren också,inte minst för husfridens skull
    Man är ju två om att ha trevligt på mc semestern och då ska ju båda ha trevligt också.
    Detta är ju något för trådskaparen att tänka på då dom ska resa så långt.
    Tar man bara hänsyn till varandra blir det oftast lyckat
    Senast redigerat av Bighoj den 2012-04-11 klockan 18:01.

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Ha ha...Jo,det gäller att tänka på passageraren också,inte minst för husfridens skull
    Man är ju två om att ha trevligt på mc semestern och då ska ju båda ha trevligt också.
    Detta är ju något för trådskaparen att tänka på då dom ska resa så lång.
    Tar man bara hänsyn till varandra blir det oftast lyckat
    Just därför ser jag dagsetapper på högst 60 mil som rimliga. Kör man ensam är det ju lättare att bränna på både 80 och hundra mil. Min fru och jag har kommit överens om att då vi ska till alperna flyger hon ner och jag plockar upp henne där.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Just därför ser jag dagsetapper på högst 60 mil som rimliga. Kör man ensam är det ju lättare att bränna på både 80 och hundra mil. Min fru och jag har kommit överens om att då vi ska till alperna flyger hon ner och jag plockar upp henne där.
    Perfekt,då hinner du bränna av några alppass innan hon kommer med planet
    En fråga till Reckless:Hur är det tänkt att ni ska ta er till Tyskland ?

  5. #15
    Medlem AT-gubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vallentuna norr Stockholm
    Inlägg
    174
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    En fråga till Reckless:Hur är det tänkt att ni ska ta er till Tyskland ?
    En bra fråga! Har själv med nöje tagit båten ett antal gånger från Nynäshamn till Gdansk i Polen, men så bor jag bara 8 mil från Nynäshamn. Bor man mera i södra delen blir bilden en annan. Att köra från Gdansk och vidare ner till bergen blir lite närmare känns det som och dessutom slipper man den tyska autoban. Gdansk, kanske Prag (god pilsner) och vidare syd-öst ut tar lite tid men man ska inte ha brådis.

    Mitt råd till Reckless är att ta den tid som behövs och njuta av färden, komma ner till bergen och leta sig fram mellan passen, alltså inte bara av Stelvio. Kanske nästa år?

  6. #16
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Här finns lite tips för den som ska ut och resa med hoj!
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #17
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Här finns lite tips för den som ska ut och resa med hoj!
    VARNING!! När jag klickade på din länk fick mitt virusprogram spatt och stoppade en trojan! Känner du ägaren till sidan? Kontakta dem??

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    VARNING!! När jag klickade på din länk fick mitt virusprogram spatt och stoppade en trojan! Känner du ägaren till sidan? Kontakta dem??
    Inga problem varken hemma (med Trend Micro) eller på jobbet. Stooort företag med det mesta i virus-varnings-väg och egen Stjälpdesk.
    Kan vara ditt virusprogram som inte är riktigt go i huvudet.

  9. #19
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Visst kan det vara så.

    ESET NOD32 gillade i vart fall inte ett par av filerna utan placerade dem i karantän och skickade dem sedan till "huvudkontoret" för analys. Om NOD 32 har fått frispel, eller om sidan blivit infekterad kan jag inte bedöma. Virus är liksom inte min grej...

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-07-02, 12:34
  2. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 14:05
  3. Nu får det vara nog! Öppet "brev" till Pewa.
    Av Darkman i forum Om hojen.nu
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-20, 22:52
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 08:55
  5. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 16:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •