Visa resultat för omröstning: Ska vi ha kvar denna "Göteborg, dags- eller kvällstur" ?

Antal röster
1. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • JA! Jag meddelar mina turplaner så andra kan hänga med!

    1 100,00%
  • NEJ! Jag åker helst själv eller mycket oplanerat.

    0 0%
Sidan 6 av 8 FörstaFörsta ... 45678 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 78

Ämne: Göteborg, dags- eller kvällstur

  1. #51
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av oban Visa inlägg
    GoPro HD HERO2 har jag införskaffat mig, motorsports edition. Är samma kamera bara tillbehören som skiljer mellan versionerna.
    Klart nöjd med både bildkvalitet och fästmöjligheter än så länge, har bara provat en 3-4 turer. Spelar in på SD-kort
    Jag med - i dag, så nu gäller det att lära sig den. Går bra att fästa på cykeln. Tar nog en fotorunda i morgon.

  2. #52
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Har någon en tanke på att åka till stor flyguppvisning i Linköping 3/6 då militärflyget fyller 100 år?
    Kanske en MC-kortege på låg höjd från västkusten?
    Kolla: http://www.forsvarsmakten.se/sv/Aktu...-flygdag-2012/

    - Åkte kl.04 från götet på lördag och hem söndag.
    - Det blev lite dugg vid starten av hemresan ca 2 mil, sedan toppenväder, ja lite blåsigt förstås.
    Massor av flyg blev det...
    Senast redigerat av wbr den 2012-06-05 klockan 00:04.

  3. #53
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    I morgon lördag blir det en repa till Fjällbacka.

    - Det blev en fin tur. I Fjällbacka tog jag båt ut till Väderöarna och där en annan båt till Väderöbods fyrplats, som dagen till ära av "Föreningen Väderöbod" förevisade, guidade och fixade fika. Väl tillbaka på Väderöarnas Storön fick man en mycket god fisksoppa, mums. Varför allt detta? Jo det var "Väderödagen". Uppe i lotsutkiken på Storö kunde jag köra ett QSO (samtal) med min lilla handapparat (E90) till en kille i Lysekil, också han hade en liten handapparat.
    En lyckad dag att för första gången få komma ut till Väderöbods fyrplats där min farmors pappa en gång arbetade 1870-74 som fyrbiträde. Vilket liv att leva och arbeta på denna klippa, Sveriges blåsigaste plats, med så dåliga tilläggsplatser att då det blåste kraftigt kom man varken dit eller därifrån.
    Senast redigerat av wbr den 2012-06-10 klockan 07:56.

  4. #54
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Hondas jubileum på Stora Holm på lördag måste besökas så klart.
    Bara vädret kan ställa till det, inte hindra ett besök men kanske korta av det om det blir snö och minusgrader.

  5. #55
    Medlem epa23s avatar
    Reg.datum
    feb 2012
    Ort
    Göteborg (V. Frölunda)
    Inlägg
    58
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    Hondas jubileum på Stora Holm på lördag måste besökas så klart.
    Bara vädret kan ställa till det, inte hindra ett besök men kanske korta av det om det blir snö och minusgrader.
    Jo, jag funderar på att åka dit också.. Om det inte regnar..

    Jag klarade kortet idag och var ute körde en sväng på ca 2 timmar efter jobbet nu i eftermiddags..


  6. #56
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av epa23 Visa inlägg
    Jo, jag funderar på att åka dit också.. Om det inte regnar..

    Jag klarade kortet idag och var ute körde en sväng på ca 2 timmar efter jobbet nu i eftermiddags..

    Grattis! Kör försiktigt.
    Ove

  7. #57
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Ett väl genomfört Rally på ca 10 mil med för mig många nya trevliga vägar och inte att glömma det fina fina prisbordet....
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  8. #58
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Tror att BMW-klubben är generösa med att bjuda med andra hojar på sina turer. Det är i vart fall vad jag har hört. Låter lite kul faktiskt. Man kanske skulle ge dem chansen att höra ljudet av en triple? Får fundera på detta!

    Nackdelen är kanske att boxerfolket brukar vara så entusiastiska över sina maskiner att man blir trött att lyssna på deras lovord efter ett tag... Eller så är det bara mina boxerkompisar som är ovanligt tjötiga?
    Senast redigerat av TMax500 den 2012-09-21 klockan 09:28.

  9. #59
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Körningen inställd pga att dåligt väder väntas....

    http://bmwklubben.se/viewtopic.php?f=79&t=15332
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  10. #60
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Copy / Paste.......

    2012-10-20 - Blandad hösttur D10 12-10-20
    Touring | Skapad 2012-04-03 av Mats S | Tråd(1)
    Blandad tur? Detta syftar på underlaget (och kanske vädret?). Hur som helst, turen passar för den förare, oavsett hoj, som vill prova på blandat underlag, från asfalt till svensk grusväg. Det blir inga skogsstigar, sandgropar eller surhål men däremot en hel del prima grusväg. Är du bekväm med sådana vägar är du välkommen oavsett hojtyp eller däck. Vi kommer att hålla lagom fart = vad hastighetsskyltarna säger. Bir vi tillräckligt många så gruppindelar vi för att få bra flyt i körningen.

    Det blir en heldagsutflykt på 20-25 mil med tänkt start och mål i Skene. Hela resan sker i dagsljus men är du långväga kan det vara mörkt när du kör dit och hem. Ta ned fika och lunch, vi planerar inte att äta i naturen. Det blir tillfälle att tanka under resans gång för den som har liten tank.

    Rutten rekas helgen innan, därefter lägger vi ut detaljinfo om samling etc.



    Välkommen!

    http://bmwklubben.se/view.php?id=52&...page&aid=16004

    http://www2.svmc.se/smcboken/traffar...ragotaland/304
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

Liknande ämnen

  1. Hälig kvällstur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-26, 22:30
  2. Härlig kvällstur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-20, 21:25
  3. Kvällstur Nynäshamn 3/8
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-08-07, 03:23
  4. Kvällstur Sthlm 6/7
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-07-07, 22:27
  5. Kvällstur på film
    Av Gnistvändaren i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-09, 11:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •