Visa resultat för omröstning: Ska vi ha kvar denna "Göteborg, dags- eller kvällstur" ?

Antal röster
1. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • JA! Jag meddelar mina turplaner så andra kan hänga med!

    1 100,00%
  • NEJ! Jag åker helst själv eller mycket oplanerat.

    0 0%
Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 78

Ämne: Göteborg, dags- eller kvällstur

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    I dag Tisdag åker jag en sväng, vet inte vart. Vid 14-tiden byter jag framdäck på en verkstad i Göteborg, sedan blir det en kortare sväng för att känna att det blev rätt med nytt däck.
    Skönt med nytt däck, nu kan man besiktiga utan problem. Körde i dag en sväng inne i Gbg, sällan jag är där. Nu blir det busväder igen så nu får man hålla på med något annat några dar, kanske spika fågelholkar, byta olja på gräsklipparen Skriver lite onödigt som kanske inte intresserar någon, men det är mest för att lära mig hur man kan använda denna sida, hav tålamod

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    Skriver lite onödigt som kanske inte intresserar någon, men det är mest för att lära mig hur man kan använda denna sida, hav tålamod
    Då blir det en ny 60+ tråd.

    Annars är du också välkommen in på den tråden för att lufta dina tankar om LIVET och sånt.
    Ove

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Strax åker jag en sväng till Hönö för att kolla på fågel.

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    Skönt med nytt däck, nu kan man besiktiga utan problem. Körde i dag en sväng inne i Gbg, sällan jag är där. Nu blir det busväder igen så nu får man hålla på med något annat några dar, kanske spika fågelholkar, byta olja på gräsklipparen Skriver lite onödigt som kanske inte intresserar någon, men det är mest för att lära mig hur man kan använda denna sida, hav tålamod
    Prata om busväder du. Här uppe har vi snöstorm!!!

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Ut på en långpromenad med fru och hundar i dag. Snöväder när vi stack iväg, slapp dock regn men fick solsken på hemvägen.
    Har förstått av alla som bor i Norr att det inte kan vara lätt med hojåkande som intresse där.

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    Strax åker jag en sväng till Hönö för att kolla på fågel.
    - Det blev inga sensationer, bara de vanliga vita örnarna (måvar) och deras kompisar. Det blåser lite kallt byigt och regnet hänger i luften, så det är garagejobb som gäller.
    - Jag lider med er som bor längre norr ut som fortfarande har snö, det är jag tacksam för att jag slipper, har åkt MC nästan 250 mil redan i år.
    Senast redigerat av wbr den 2012-04-18 klockan 15:41.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    I dag är det SMCs "grundkurs" på Volvos parkering som gäller.

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Har bokat in mig till SMCs knixkurs i Kristinehamn för att få tillbaka känslan igen då fotpinnarna skrapar i backen. Krävs lite extra då en offroadere har pinnarna ganska högt.
    Synd bara att det inte är flera med customhojar som törs prova på.
    Tycker inte att man kan bara köra med tanken " att det händer inte mig "

  9. #29
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tycker inte att man kan bara köra med tanken " att det händer inte mig "
    Så är det väl inte,man kör ju med insidan av skallen,det händer inte mig är det sista jag tänker på.Och skrapa fotpinnarna i backenvad ska det vara bra för.På allmän väg så lär det ju knappast vara aktuellt,i tanke på varierat underlag och körning med insidanDet finns något som heter rutin med

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Så är det väl inte,man kör ju med insidan av skallen,det händer inte mig är det sista jag tänker på.Och skrapa fotpinnarna i backenvad ska det vara bra för.På allmän väg så lär det ju knappast vara aktuellt,i tanke på varierat underlag och körning med insidanDet finns något som heter rutin med
    Vet att du använder insidan, men jag har faktiskt fått användning av att kunna lägga ner så fotpinnen skrapade i rejält pga. en bilist som genade i en kurva. tror att om jag inte övat på detta moment hade jag nog funderat någon sekund................
    Brukar inte köra så det det skrapar, men kan vara skönt att vata attt man har lite marginal

Liknande ämnen

  1. Hälig kvällstur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-26, 22:30
  2. Härlig kvällstur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-20, 21:25
  3. Kvällstur Nynäshamn 3/8
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-08-07, 03:23
  4. Kvällstur Sthlm 6/7
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-07-07, 22:27
  5. Kvällstur på film
    Av Gnistvändaren i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-09, 11:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •