Visa resultat för omröstning: Ska vi ha kvar denna "Göteborg, dags- eller kvällstur" ?

Antal röster
1. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • JA! Jag meddelar mina turplaner så andra kan hänga med!

    1 100,00%
  • NEJ! Jag åker helst själv eller mycket oplanerat.

    0 0%
Sidan 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 78

Ämne: Göteborg, dags- eller kvällstur

  1. #31
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    I dag är det SMCs "grundkurs" på Volvos parkering som gäller.
    Det var nyttigt, det vi tränade här kan var och en göra på någon tom parkering exempelvis -
    MEN DET BLIR JU INTE AV. Nu blev det av, utmärkt.
    Att dra till bromsarna så att man får vara med om att ABSen träder in, så vet man att den fungerar t ex.

    Den 13/5 är det KNIX i Uddevalla som gäller. Har åkt en KNIX tidigare men då med en glidare (Virago) med motorbågar som skrapade i varje kurva, inte så kul. Nu blir det till o lära sig att luta lite mer.
    Senast redigerat av wbr den 2012-04-23 klockan 12:59.

  2. #32
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Sitter o skissar på en tur långt fram i juni.
    Rakkestad och Järnskog. På båda ställena finns det museum som handlar om 40-talet och krigstiden. Mycket sevärt. Så blir det ju en tur på förhoppningsvis mysiga vägar också och någon övernattning i någon hytte eller campingstuga. Får se hur jag skall få till det.

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    Sitter o skissar på en tur långt fram i juni.
    Rakkestad och Järnskog. På båda ställena finns det museum som handlar om 40-talet och krigstiden. Mycket sevärt. Så blir det ju en tur på förhoppningsvis mysiga vägar också och någon övernattning i någon hytte eller campingstuga. Får se hur jag skall få till det.
    Kör du även på grusväg??
    I så fall rekommenderas verkligen ett besök vid Sjöänd Skans i Glaskogen. Mellan Södra Ström och Lenungshammar.
    Senast redigerat av Olle Å den 2012-04-23 klockan 08:38. Anledning: xx

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kör du även på grusväg??
    I så fall rekommenderas verkligen ett besök vid Sjöänd Skans i Glaskogen. Mellan Södra Ström och Lenungshammar.
    Köra på grus? ja som jag ser det så är det oftast tvunget, åtminstone sista biten om man skall få se och komma åt alla mysiga små ställen vi har. Eftersom jag har släta "asfaltsdäck" så får jag ta det försiktigt, inga dubbar som greppar utan i stället slinter/spårar det lite hit och lite dit på spåriga grusvägar. Men så får man se riktiga "pärlor" också.
    Jag kom inte ihåg namnet "Sjöänd skans" men tror att det är där jag klivit omkring i terrängen och kollat olika skyttevärn m.m. Det låg mycket fint på en höjd vid sjöar. Kanske jag övernattar där vid Glaskogen, där har jag stått många gånger med husvagn som jag drog i 20 år. Man vet aldrig förrän det är färdigplanerat.

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    I morgon fredag - skall det sluta regna vid 9-tiden visar SMHI. Då tar jag en sväng, skall ett kort ärende till Kungsbacka, sedan förlänger jag nog svängen där i Halland.

  6. #36
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    I morgon fredag - skall det sluta regna vid 9-tiden visar SMHI. Då tar jag en sväng, skall ett kort ärende till Kungsbacka, sedan förlänger jag nog svängen där i Halland.
    Ja det blev en fin tur till Getterön i Varberg - Grimeton radiostation och sedan norr ut, passerade bl.a. Fotskäl innan NV mot Kungsbacka och götet igen. Mörka moln inåt land men klarade mig undan regn, lite tur skall man ha

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    I morgon söndag tänkte jag åka upp till Trollhättan och kolla lite på "bikedagarna" avresa ca 10-11 tiden från Surte, Någon fler som tänkt ungefär samma sak?
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    I morgon söndag tänkte jag åka upp till Trollhättan och kolla lite på "bikedagarna" avresa ca 10-11 tiden från Surte, Någon fler som tänkt ungefär samma sak?
    Hej vi är flera som sett ditt "upprop", men i dag blev det trädgårdsjobb i stället - sorry.

    Men till tisdag 1 maj tänker jag (och sonen) åka till Kungälv (Shell vid Rödbo) och kolla på "Cylinderloppet", ett mopedrally. Det är nostalgi det , tänk om någon har en röd Puch med trampor, oj oj oj .
    http://cylinderloppet.zoomin.se/index.html

  9. #39
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    Hej vi är flera som sett ditt "upprop", men i dag blev det trädgårdsjobb i stället - sorry.

    Men till tisdag 1 maj tänker jag (och sonen) åka till Kungälv (Shell vid Rödbo) och kolla på "Cylinderloppet", ett mopedrally. Det är nostalgi det , tänk om någon har en röd Puch med trampor, oj oj oj .
    http://cylinderloppet.zoomin.se/index.html
    Jag idag var det inte något fel på vädret, synd att förstöra en sådan dag med jordbruk.

    körde väster om älven upp, ingen risk att känna sig ensam på den vägen, bara att ta rygg på någon av alla hundra hojar som rullade norrut så löste resten sig själv.

    Hem fick det bli 45:an i lite raskare tempo då mitt nya bakdäck och en 4"spik bestämde ett spontant möte, och jag mitt nöt har lagt däckrep.kittet hemma på köksbordet! (borde veta bättre vid snart 40år) väl hemma så är det nu pluggat, pumpat, klart för nya äventyr...

    Bikedagarna... ja, jag hittade en ny jacka, köpte den inte, men nu vet jag vad jag SKA köpa... Rukka is da shit, bara lite "dyra". Stuntgrabben, Matti någonting såg man inte mycket av, svårt att se något när all publik står i samma nivå som showen, någon slänt eller liknande hade varit guld, man behöver inte en läktare om naturen har något liknande att bjuda på. tyvärr fanns ingen just där
    2.95% ränta på nya hojar 3.95% på begagnade, okej det är en bra deal, men det är inte räntan som jag tycker är tung, Amorteringarna på en ny 1200gs för 160 000kr plus lite väskor!!! a20 000, känns som den tunga biten... tur jag är nöjd med v-stromen och inte vill byta (ännu)

    Stefan

    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    I dag 1 maj kl.09 går "Cylinderloppet", ett mopedrally vid Shelltappen söder Kungälv vid Rödbo. Moped det är nostalgi det , tänk om det deltar en röd Puch med trampor, uj uj uj. Jag åker dit o kollar.
    http://cylinderloppet.zoomin.se/index.html

Liknande ämnen

  1. Hälig kvällstur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-26, 22:30
  2. Härlig kvällstur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-20, 21:25
  3. Kvällstur Nynäshamn 3/8
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-08-07, 03:23
  4. Kvällstur Sthlm 6/7
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-07-07, 22:27
  5. Kvällstur på film
    Av Gnistvändaren i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-09, 11:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •