Visa resultat för omröstning: Ska vi ha kvar denna "Göteborg, dags- eller kvällstur" ?

Antal röster
1. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • JA! Jag meddelar mina turplaner så andra kan hänga med!

    1 100,00%
  • NEJ! Jag åker helst själv eller mycket oplanerat.

    0 0%
Sidan 5 av 8 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 78

Ämne: Göteborg, dags- eller kvällstur

  1. #41
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Klippt ur en grupp på Facebook:

    Vi träffas vid Klippans konstkafe kl 11.
    2012-05-01 . Tag med ett gött humör å soliga leénden för nu skall det åkas hoj å njuta av värmen å fartvinden .
    Alla är välkomna för en skön tur .Turen blir ca 15-20mil ink, fika nån timme på nåt mysigt ställe ;-)
    *Även dom utan hoj som kan få en bönpall att sitta på . Medela gärna här om bönpall önskas *
    Klippans Konst Café ligger på Banehagsgatan 15 i Göteborg.
    Välkomna ALLA till ett gött gäng med mycket humor .*Doggen

    Låter väl bra!
    tom så bra att jag tar och klär på mig och åker dit...
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    I dag 1 maj kl.09 går "Cylinderloppet", ett mopedrally vid Shelltappen söder Kungälv vid Rödbo. Moped det är nostalgi det , tänk om det deltar en röd Puch med trampor, uj uj uj. Jag åker dit o kollar.
    http://cylinderloppet.zoomin.se/index.html
    Du milde vad mopedfantaster det finns...
    Ingen hade dock exakt sådan som jag hade på 50-talet, men nära, en modell nyare fanns det flera stycken av. Kul att höra, se och lukta. Ett blått dis genom hela Kungälv med rök från oljeblandad bensin. Roligt att se.
    http://cylinderloppet.zoomin.se/A144962
    Senast redigerat av wbr den 2012-05-08 klockan 11:47.

  3. #43
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Tisdag 8/5 mitt på dagen glider jag runt lite i Gbg, skall besöka Honda bl.a.
    Funderar att skaffa mig en videokamera att kunna sätta på MCn. Min nuvarande går inte, den har hårddisk som "spårar ur" för minsta skakning. Kameran måste lagra på kort. Men vad...?
    Senast redigerat av wbr den 2012-05-08 klockan 11:49.

  4. #44
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    Tisdag 8/5 mitt på dagen glider jag runt lite i Gbg, skall besöka Honda bl.a.
    Funderar att skaffa mig en videokamera att kunna sätta på MCn. Min nuvarande går inte, den har hårddisk som "spårar ur" för minsta skakning. Kameran måste lagra på kort. Men vad...?
    GoPro HD HERO2 har jag införskaffat mig, motorsports edition. Är samma kamera bara tillbehören som skiljer mellan versionerna.
    Klart nöjd med både bildkvalitet och fästmöjligheter än så länge, har bara provat en 3-4 turer. Spelar in på SD-kort

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av oban Visa inlägg
    GoPro HD HERO2 har jag införskaffat mig, motorsports edition. Är samma kamera bara tillbehören som skiljer mellan versionerna.
    Klart nöjd med både bildkvalitet och fästmöjligheter än så länge, har bara provat en 3-4 turer. Spelar in på SD-kort
    Jag har sett GoPro på avstånd, jag skall nog kolla den närmare och läsa på... tack för tipset.

  6. #46
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    Tisdag 8/5 mitt på dagen glider jag runt lite i Gbg, skall besöka Honda bl.a.
    Funderar att skaffa mig en videokamera att kunna sätta på MCn. Min nuvarande går inte, den har hårddisk som "spårar ur" för minsta skakning. Kameran måste lagra på kort. Men vad...?
    Det blev lite mer än glida runt i stan, det blev en repa till Marstrand och snack med kompisen Reidar som hyr ut kajaker där. Fin tur, nu kan regnet komma.

  7. #47
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Tar en tur och kollar in Göteborgsvarvet och allt runt omkring, med 62513 deltagare blir det mycket runt omkring.

  8. #48
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    Tar en tur och kollar in Göteborgsvarvet och allt runt omkring, med 62513 deltagare blir det mycket runt omkring.
    Det var kul att studera deltagarnas olika löpstilar, det finns lika många varianter som det finns löpare. Hur är kenyaner skapta, dom springer 21 km i ett rasande tempo på en timma och det syns inte på dem, helt otroligt.
    Hatten av för alla som deltog, imponerande med all denna energi.

  9. #49
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    17 maj 2012 går "KUNGSRALLYT" i Kungsbacka, då skall jag dit o kolla in veteran MC o mopeder.
    Kl.09:30 kör dom ut på en 7-mila rallysväng, innan dess kan dessa rariteter beskådas på torget.
    Man brukar i högtalare berätta vid starten om både åkdon och förare på ett roligt och detaljrikt sätt.
    Skall bli kul...

  10. #50
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av wbr Visa inlägg
    17 maj 2012 går "KUNGSRALLYT" i Kungsbacka, då skall jag dit o kolla in veteran MC o mopeder.
    Kl.09:30 kör dom ut på en 7-mila rallysväng, innan dess kan dessa rariteter beskådas på torget.
    Man brukar i högtalare berätta vid starten om både åkdon och förare på ett roligt och detaljrikt sätt.
    Skall bli kul...
    Kul med dessa äldre "smycken", vädret var inte det bästa men det glömde man av. 17,5 mil blev det för min del som åskådare.
    (Jag får inte till hur jag lägger in en bild från min egen dator - sorry).

Liknande ämnen

  1. Hälig kvällstur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-26, 22:30
  2. Härlig kvällstur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-20, 21:25
  3. Kvällstur Nynäshamn 3/8
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-08-07, 03:23
  4. Kvällstur Sthlm 6/7
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-07-07, 22:27
  5. Kvällstur på film
    Av Gnistvändaren i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-09, 11:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •