Visa resultat för omröstning: Kommer du köpa någon ny personlig mc-utrustning 2012?

Antal röster
82. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Hjälm

    25 30,49%
  • Jacka

    24 29,27%
  • Byxor

    28 34,15%
  • Skor/stövlar

    27 32,93%
  • Handskar

    27 32,93%
  • Ryggskydd

    17 20,73%
  • Övrigt

    5 6,10%
  • Nej (kör på det jag har)

    19 23,17%
Flervalsomröstning.
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: Ny personlig utrustning 2012?

  1. #21
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Vart en ny hjälm,Shoei Neotec och en ny gps,Garmin Zumo 350 LM
    Fungerar GPS:en bra? Våran gamla havererade när vi skulle
    Åka till Stokholm och hämta hojen. Har skaffat program till
    iPaden att använda när jag ska till Norge.

  2. #22
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Kimmo Visa inlägg
    Fungerar GPS:en bra? Våran gamla havererade när vi skulle
    Åka till Stokholm och hämta hojen. Har skaffat program till
    iPaden att använda när jag ska till Norge.
    Funkar kanon

  3. #23
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Funkar kanon
    Ett riktigt uttömmande svar

  4. #24
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Kimmo Visa inlägg
    Ett riktigt uttömmande svar
    Eller hur Faktum är att jag inte hunnit testat den riktigt än.Har bara provat den lite i bilen.Men är väldigt lätthanterlig och detalj rik.Den saknar telefon funktion och mp3 som zumo 550 hade,men vill ej ha det heller.Jag tror dom valt bort det i tanke på säkerheten.Finns blåtand ifall man vill ha körinstruktioner i hjälmen,och det är ju bra.Då kan man ju ha ett vanligt headset med kabel eller blåtand.Ipad med gps,visst det lär väl funka bra men om man är utomlands blir det inte dyrt då?den använder sig väl av internet eller har du något speciellt abonemang?.Har ju Iphone själv och funderar lite på hur man ska göra när jag själv ska åka till Norge i augusti.Man kanske ska slå av internet?jag är lite dålig på det där,så inte vet jag

  5. #25
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Eller hur Faktum är att jag inte hunnit testat den riktigt än.Har bara provat den lite i bilen.Men är väldigt lätthanterlig och detalj rik.Den saknar telefon funktion och mp3 som zumo 550 hade,men vill ej ha det heller.Jag tror dom valt bort det i tanke på säkerheten.Finns blåtand ifall man vill ha körinstruktioner i hjälmen,och det är ju bra.Då kan man ju ha ett vanligt headset med kabel eller blåtand.Ipad med gps,visst det lär väl funka bra men om man är utomlands blir det inte dyrt då?den använder sig väl av internet eller har du något speciellt abonemang?.Har ju Iphone själv och funderar lite på hur man ska göra när jag själv ska åka till Norge i augusti.Man kanske ska slå av internet?jag är lite dålig på det där,så inte vet jag
    Programvaran jag kör i iPaden är Sygic med norden kartorna (189kr). Den använder ingen data när programmet används då kartorna är nedladdade i iPaden. Stänger av mobildata så då går ingen datatrafik åt och därmed ingen kostnad. Programmet är även gjort för iPhone. Återkommer efter resan med mer angående hur programmet fungerade. Har iaf gjort klart den tänkta rutten i programmet och det var var hyfsat smidigt. I en större uppgradering av appen så ska man kunna göra rutter i Google maps och sedan föra över de till appen. Versionen med Europa kartor kostar 379kr just nu.

  6. #26
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Oljud i en integral??då måste du ju ha provat fel hjälm,i tanke på oväsendet och komforten i en crosshjälm
    Har visserligen inte provat alla integraler på marknaden, har för långsmalt huvud så det klämmer aldrig åt tillräckligt på sidorna. Resultat; resonans. Shoei har hyffsat tajta hjälmar medans jag upplever arai rundare. Hursom så blir det inte lika mycket oljud i crosshjälmen då det inte blir nån resonanslåda som jag upplever det.

    //amatörakustiker
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Har visserligen inte provat alla integraler på marknaden, har för långsmalt huvud så det klämmer aldrig åt tillräckligt på sidorna. Resultat; resonans. Shoei har hyffsat tajta hjälmar medans jag upplever arai rundare. Hursom så blir det inte lika mycket oljud i crosshjälmen då det inte blir nån resonanslåda som jag upplever det.

    //amatörakustiker
    Samma problem - långsmal skalle. Fann min idealhjälm på BILTEMA, alla "riktiga" knuttars klagomur.
    Ove

  8. #28
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Samma problem - långsmal skalle. Fann min idealhjälm på BILTEMA, alla "riktiga" knuttars klagomur.
    Jodå det är många som gillar den vet jag.Men den öppningsbara är ju så tung,och sedan är det ju många som köper den BARA för att den är så billig.Men det är väl inget fel med det.Alla tänker ju lite olika när det gäller mc åkning,själv satsar jag på dom bättre och mycket dyrare alternativen när det gäller utrustning pga jag vill ha det så,aldrig behöva tänka på att nått går sönder,eller aldrig behöva bry mig vad det är för väder.Jag lägger otroliga pengar på utrustning och hoj,men enda intresset jag harSom sagt har många kompisar som handlar på BT och jag har då absolut inga problem med det,huvudsaken man är nöjd själv.
    Senast redigerat av engström67 den 2012-07-17 klockan 10:07.

  9. #29
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Regeln= man får vad man betalar för kan kännas lite tveksam ibland. Men när man haft grejerna några år vet man vad man köpt. Allväderstället som är tätt i tio år, hjälmen som behåller sin passform. Men hur fanken vet man det i butiken?
    Jan

  10. #30
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Regeln= man får vad man betalar för kan kännas lite tveksam ibland. Men när man haft grejerna några år vet man vad man köpt. Allväderstället som är tätt i tio år, hjälmen som behåller sin passform. Men hur fanken vet man det i butiken?
    Ja det kan man ju undra enda jag vet att mitt allvädersställ har 10års garanti så förhoppningsvis heltätt i 10år

Liknande ämnen

  1. Säljes: Mc-utrustning.
    Av pentti01 i forum Köp & Sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-06-25, 20:09
  2. Ny utrustning 2013?
    Av Nina i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2013-04-10, 11:50
  3. Ny mc-utrustning 2011?
    Av pewa i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2011-05-26, 20:03
  4. Personlig utrustning
    Av Beppe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-05-26, 15:50
  5. Ny utrustning
    Av Jonas76 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 22:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •