Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 31

Ämne: triumph explorer vs honda crosstourer

  1. #21
    Säkert fina körhojar både 1050 och Explorern.

    Vad jag menade var att. En viktig tjusning med on-/offroad hojar tycker jag är att man sitter som förare högt på hojen, ser typ över bilar och man ser också vyer på ett helt annat sätt än på en sk streethoj med lägre sits.

  2. #22
    Medlem Tiger ofs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Bergslagen och Stockholm
    Inlägg
    35
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Säkert fina körhojar både 1050 och Explorern.

    Vad jag menade var att. En viktig tjusning med on-/offroad hojar tycker jag är att man sitter som förare högt på hojen, ser typ över bilar och man ser också vyer på ett helt annat sätt än på en sk streethoj med lägre sits.
    Jag är så kort (175cm) att mig räcker det gott och väl,
    Fast när jag provsatt flera "äventyrshojar" märkte jag inte så stor skillnad mellan olika märken.
    Vissa såg högre ut vad dom är
    Senast redigerat av Tiger of den 2012-05-19 klockan 18:06.

  3. #23
    Medlem Tiger ofs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Bergslagen och Stockholm
    Inlägg
    35
    Enligt specifikationer skiljer det sig 10 mm mellan det lägsta läget,
    alltså GS:n är 10 mm högre, men man borde se dom bredvid varandra
    att kunna jämföra
    Eller provsitta.

  4. #24
    Medlem classe8s avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    52
    Denna typ av hoj har aldrig tilltalat mig då jag tycker dom ser tråkiga o lite menlösa ut. Trots detta hade jag planer på att testa både explorern och crosstourern men då den lokala Honda handlaren inte verkade intresserad av att sälja något trots att jag besökte butiken två gånger fick jag ändra min plan.
    Provade därför en Yamaha i stället men tyckte tigern kändes lite rappare och Triumphs motor gick verkligen fint men personligen tycker jag motorns karaktär med lite annan modifiering skulle passa bättre i en vanlig tourer eller sporttourer. Direkt när jag körde iväg med Yamahan kände jag att det är ju så här en sån här maskin skall kännas. Provturen fortsatte med lite rondell körnig även det kändes bra sedan bar de ut på motorvägen och fortfarande inga negativa upplevelser, nu kände jag mig tvungen att ta ut den på lite grusväg. jag började med att köra med antispinnen inkopplad sedan byta jag till mellan läget och upptäckte att mycket bättre än så här kan det inte bli.
    Jag ångrar ändå lite att jag valde att prova Yamahan eftersom jag snart är ägare till en hoj som ser lite tråkig och menlös ut (den är dock allt annat). Vad hände???

  5. #25
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av classe8 Visa inlägg
    Denna typ av hoj har aldrig tilltalat mig då jag tycker dom ser tråkiga o lite menlösa ut. Trots detta hade jag planer på att testa både explorern och crosstourern men då den lokala Honda handlaren inte verkade intresserad av att sälja något trots att jag besökte butiken två gånger fick jag ändra min plan.
    Provade därför en Yamaha i stället men tyckte tigern kändes lite rappare och Triumphs motor gick verkligen fint men personligen tycker jag motorns karaktär med lite annan modifiering skulle passa bättre i en vanlig tourer eller sporttourer. Direkt när jag körde iväg med Yamahan kände jag att det är ju så här en sån här maskin skall kännas. Provturen fortsatte med lite rondell körnig även det kändes bra sedan bar de ut på motorvägen och fortfarande inga negativa upplevelser, nu kände jag mig tvungen att ta ut den på lite grusväg. jag började med att köra med antispinnen inkopplad sedan byta jag till mellan läget och upptäckte att mycket bättre än så här kan det inte bli.
    Jag ångrar ändå lite att jag valde att prova Yamahan eftersom jag snart är ägare till en hoj som ser lite tråkig och menlös ut (den är dock allt annat). Vad hände???
    Äh du förstod vad som är det rätta,det var det som hände får du sedan bort strypningarna som yamahan har så blir den mycket rappare knalla in hos yamaha center i Helsingborg och prata med Glenn så får du höra)
    Senast redigerat av engström67 den 2012-05-27 klockan 19:49.

  6. #26
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Vågar man lita på 19 tum fram istället för 21 ifall man far fram på mjuka och eller dåliga grusvägar? jag har inte så mycket erfarenhet av att köra med 19 fram på den typen av underlag. hur upplever ni som kör 19 eller mindre på grus?

  7. #27
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Vågar man lita på 19 tum fram istället för 21 ifall man far fram på mjuka och eller dåliga grusvägar? jag har inte så mycket erfarenhet av att köra med 19 fram på den typen av underlag. hur upplever ni som kör 19 eller mindre på grus?
    Kan ju inte vara så stor skillnad,men skulle jag köpa en hoj för att andvända för gruskörning,så skulle jag köpa en Ktm ellert nått,som är avsedd för ändamålet

  8. #28
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Kan ju inte vara så stor skillnad,men skulle jag köpa en hoj för att andvända för gruskörning,så skulle jag köpa en Ktm ellert nått,som är avsedd för ändamålet
    En hoj för många ändamål blir naturligtvis en komprimiss
    Jan

  9. #29
    Medlem classe8s avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Äh du förstod vad som är det rätta,det var det som hände får du sedan bort strypningarna som yamahan har så blir den mycket rappare knalla in hos yamaha center i Helsingborg och prata med Glenn så får du höra)
    Ja jag hoppas verkligen att det blir rätt.
    Strypningar är av ondo (ECU unleashed)

  10. #30
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av classe8 Visa inlägg
    Ja jag hoppas verkligen att det blir rätt.
    Strypningar är av ondo (ECU unleashed)
    Har kört 2000mil med min nu och är mer än nöjdsedan kan jag rekomendera Leo vince sbk slipon för det rätta ljudet

Liknande ämnen

  1. Problem triumph explorer 1200 xca
    Av pekkaman i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-09-07, 21:56
  2. Svar: 84
    Senaste inlägg: 2014-08-24, 22:45
  3. Triumph explorer xc
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2014-03-12, 19:36
  4. Triumph 1200 Explorer
    Av namn i forum Touring
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2013-05-03, 14:52
  5. Triumph Tiger Explorer 1200
    Av Mats Liifv i forum Touring
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2012-06-25, 15:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •