Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 31

Ämne: triumph explorer vs honda crosstourer

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Mmmm,vanans makt är stor
    Jo det är väl så

  2. #12
    Medlem Tiger ofs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Bergslagen och Stockholm
    Inlägg
    35
    Men om man kör i skogen med en hoj som har delar i motor som sticker ut, då skulle man kunna "fjädra upp" framdelen, att man inte fastnar mellan stubbar

  3. #13
    Intressant iaktagelse det där med effkten Engström!

    Det jag reagerade på Explorern, var att i jämförelse med Yamman, Hondan och BMW:n så sitter man på hojen, såsom en on/offroad hoj är tänkt....tycker jag iallafall. På Explorern sätter man sig i hojen, dvs precis som vilken streethoj som helst.

    Kikar man på bilder där det sitter passagerare så ser man ju tydligt vad jag menar, så var ju också Tiger 1050.an också.

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Intressant iaktagelse det där med effkten Engström!

    Det jag reagerade på Explorern, var att i jämförelse med Yamman, Hondan och BMW:n så sitter man på hojen, såsom en on/offroad hoj är tänkt....tycker jag iallafall. På Explorern sätter man sig i hojen, dvs precis som vilken streethoj som helst.

    Kikar man på bilder där det sitter passagerare så ser man ju tydligt vad jag menar, så var ju också Tiger 1050.an också.
    Jag håller med dig

  5. #15
    Medlem Tiger ofs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Bergslagen och Stockholm
    Inlägg
    35
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jag håller med dig
    Kanske det, men är de någon nackdel för en hoj som är tänkt för att det mesta att köras på väg?

  6. #16
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Tiger of Visa inlägg
    Kanske det, men är de någon nackdel för en hoj som är tänkt för att det mesta att köras på väg?
    Inte direkt, står man och ser snopen ut i enduroslingan på en stortiger måste man nog erkänna för sig själv att man gjort ett ogenomtänkt val av hoj. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  7. #17
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Inte direkt, står man och ser snopen ut i enduroslingan på en stortiger måste man nog erkänna för sig själv att man gjort ett ogenomtänkt val av hoj. =)
    Helt rätt,dom här stora maskinerna är inte gjorda för skogskörning,men det finns ju dom som påstår det.men dom kommer aldrig köpa någon.Det är bara testförare och dom som har stor plånbok och åker jorden runt.Det är en hoj som hänger med touringhojarna fast med skön upprätt körställning,skön fjädring,och inte drar sig för lite normal grusväg.Jag köpte då knappast min för skogskörning då det finns mycket lättare och bättre maskiner för ändamålet
    Senast redigerat av engström67 den 2012-05-18 klockan 05:46.

  8. #18
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Tiger of Visa inlägg
    Kanske det, men är de någon nackdel för en hoj som är tänkt för att det mesta att köras på väg?
    Absolut inte,det är ju en skön hoj,man vet ju aldrig,kanske blir en sådan nästa gång

  9. #19
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Jag tror att det är känslan av att att inte vara begränsad som gör att man väljer en stor "offroad" hoj. Även fast det inte går bra att åka ut bland buskarna med dem så tar de sig fram hjälpligt. Igår hamnade jag på ett skogsmaskinsspår och det gick utmärkt att köra ett par meter på detta för att hitta ett lämpligt ställe att vända. Hasplåten slog i så de rungade om det, fast på en sån robust hoj är det inte något större problem.

    Tillämpligt skulle jag tro att man mest använder de begränsade offroadförmågorna till att ta sig in i skogen några meter till tältplats, fikaplats med mera.

  10. #20
    Medlem Tiger ofs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Bergslagen och Stockholm
    Inlägg
    35

    Cool

    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Jag tror att det är känslan av att att inte vara begränsad som gör att man väljer en stor "offroad" hoj. Även fast det inte går bra att åka ut bland buskarna med dem så tar de sig fram hjälpligt. Igår hamnade jag på ett skogsmaskinsspår och det gick utmärkt att köra ett par meter på detta för att hitta ett lämpligt ställe att vända. Hasplåten slog i så de rungade om det, fast på en sån robust hoj är det inte något större problem.

    Tillämpligt skulle jag tro att man mest använder de begränsade offroadförmågorna till att ta sig in i skogen några meter till tältplats, fikaplats med mera.
    Ungefär så som jag resonerade, när jag valde Explorer.
    Hade tidigare Tiger 1050, och hade tänkt att byta till nyare dito,
    men Explorer kom emellan

Liknande ämnen

  1. Problem triumph explorer 1200 xca
    Av pekkaman i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-09-07, 21:56
  2. Svar: 84
    Senaste inlägg: 2014-08-24, 22:45
  3. Triumph explorer xc
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2014-03-12, 19:36
  4. Triumph 1200 Explorer
    Av namn i forum Touring
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2013-05-03, 14:52
  5. Triumph Tiger Explorer 1200
    Av Mats Liifv i forum Touring
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2012-06-25, 15:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •