Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Bike Spa - Automatisk tvätt för MC

  1. #11
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Finns en skylt i slutet på filmen där det står "Danger" och sen nåt på franska, såg det ut som. Kanske en friskrivning för eventuella fel som uppstår på mc.n i efterhand?

    Måste definitivt köpa nytt regnställ.......såg dock inte ut som en högtryckstvätt direkt..

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Ljungby
    Inlägg
    47
    såg ju inte så effektivt ut tycker jag...... lite vatten, lite skum sen vatten igen.. Hårt ingrodd smuts då? Fälgarna brukar ju inte precis bli rena av lite vatten om man inte tvättat dom på ett tag. Tror nog att dom som bryr sig om sin mc (särskilt pedanter) handtvättar den. Likadant med bilpedanter, jag kör aldrig min bil i biltvätt pga av repor och att det ALDRIG blir riktigt rent. Nej tack till denna idén!

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Om man kan ha sina vanlga goretexkläder, så kanske det är ok. Verkar då vara en ok idé speciellt om man kommer från en 20milarunda på skitig grusväg.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Om man kan ha sina vanlga goretexkläder, så kanske det är ok. Verkar då vara en ok idé speciellt om man kommer från en 20milarunda på skitig grusväg.
    Tror dock att denna tvätt mest är till för dammiga stadshojar och för dem som eftertorkar med sämskskinn.
    Jag brukar nog helst köra fort när det regnar. Använder ibland högtryckstvätt.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    11
    Med högtryckstvätt finns det mycket stor risk att man pressar in vatten i svinglagringar, hjullager etc. så för mig är det vattenslang och hink som gäller.

Liknande ämnen

  1. hojar med automatisk ventiljustering
    Av glidare i forum Mekhörnan
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-10-31, 15:46
  2. Tvätt av hoj
    Av Jonas i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 09:25
  3. Tvätt och mek.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-08, 09:16
  4. Automatisk blinkers återgång.
    Av Hagalund i forum Mekhörnan
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-05-24, 13:06
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 14:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •