Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Bike Spa - Automatisk tvätt för MC

  1. #1

    Bike Spa - Automatisk tvätt för MC



    Bike Spa - Automatisk tvätt för MC
    Bike Spa är något så spännande som en helautomatiserad tvätt för MC/mopeder.
    Produkten kommer usprungligen från Israel och har funnits på marknaden i fem år.

    Tvättprocessen, som använder miljöklassade rengöringsmedel och återanvänder
    vattnet, tar mellan tre och fyra minuter. Tvätten i filmen står placerad utanför en
    Honda-handlare i Geneve och kostar där ungefär en hundralapp.

    Tvätten testades nyligen av en schweizisk website, resultatet finner ni här:
    AcidMoto.ch passe au Bike SPA

    Är detta en bra idé?

    Källa: twowheelsblog.com
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #2
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Jättebra ide'! Borde finnas utanför varje skogsbryn, skulle hjälpa varje gång frugan frågar varför jag är så sen från jobbet...
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #3
    Handtvätt för mig.

  4. #4
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Dynga,Hur ska den där maskinen kunna göra rent ÖVERALLT.Handtvätt ska det vara,bättre och roligare

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up

    Perfekta grejen! Vill ha tillgång till en sån. Tänk va skönt att slippa krypa runt och glöta med vatten och borste och det bara blir RENT!
    Ove

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    101
    Leta upp ett rejält regnväder o kör runt en bra stund. Se'n tar man resten med lite vatten och en borste.
    Kul, och näst intill gratis, dessutom

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Pfaff Visa inlägg
    Leta upp ett rejält regnväder o kör runt en bra stund. Se'n tar man resten med lite vatten och en borste.
    Kul, och näst intill gratis, dessutom
    På min ort är varma och sköna tropikregn bristvara så här års.
    Ove

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Jag vill inte vara pessimist, men fungerar detta verkligen OK? Jag vill minnas att när jag tog mitt körkort förra året påpekade utbildaren i riskettan att det var noga att inte få in vatten/tvålvatten i t.ex. stötdämpare etc...eller har jag dåligt minne och förväxlar saker och ting...:|

  9. #9
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Reject Visa inlägg
    Jag vill inte vara pessimist, men fungerar detta verkligen OK? Jag vill minnas att när jag tog mitt körkort förra året påpekade utbildaren i riskettan att det var noga att inte få in vatten/tvålvatten i t.ex. stötdämpare etc...eller har jag dåligt minne och förväxlar saker och ting...:|
    Tror inte att du behöver oroa dig det minsta! Tvätta med förstånd och spruta inte med högtryck rakt in i hjullager etc från nära håll så är det inga problem. Har tvättat mina hojar mestadels med högtryck under en massa år. Inga som helst problem om du bara håller lite avstånd på munstycket och använder sunt förnuft. Hojarna är byggda för att tåla det. Hur skulle det annars gå att köra i regn? Då letar sig både smuts och vatten in på alla möjliga ställen. Hur skulle man kunna få in vatten i en stötdämpare, känns ganska osannolikt för min del?
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Tror inte att du behöver oroa dig det minsta! Tvätta med förstånd och spruta inte med högtryck rakt in i hjullager etc från nära håll så är det inga problem. Har tvättat mina hojar mestadels med högtryck under en massa år. Inga som helst problem om du bara håller lite avstånd på munstycket och använder sunt förnuft. Hojarna är byggda för att tåla det. Hur skulle det annars gå att köra i regn? Då letar sig både smuts och vatten in på alla möjliga ställen. Hur skulle man kunna få in vatten i en stötdämpare, känns ganska osannolikt för min del?
    Öh...det var just något med högtrycksspruta som nämndes...men skit samma, det verkar ju mer logiskt det du säger!

Liknande ämnen

  1. hojar med automatisk ventiljustering
    Av glidare i forum Mekhörnan
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-10-31, 15:46
  2. Tvätt av hoj
    Av Jonas i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 09:25
  3. Tvätt och mek.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-08, 09:16
  4. Automatisk blinkers återgång.
    Av Hagalund i forum Mekhörnan
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-05-24, 13:06
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 14:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •