Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Hjälp min harley startar inte

  1. #11
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    En följdfråga. Hur gör man enklast då man behöver ta bort tanken?
    Pluggar bensinslangen!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av bikersussi Visa inlägg
    Jag har en Wide Glide 2005 med insprutningsmotor.
    Den har stått i varm garage sen sep i fjol och då gick den som en klocka.
    Nu så startar den inte, det verkar som att den inte får bränsle.
    Bränslepumpen går när man slår igång tändningen. Och den startar snabbt på en sup
    men stannar lika fort.

    Är det någon som har nån ide vad det kan vara för fel?
    Hade du mycket bensin i hojen då du ställde in den för vintern ? Var den nästan tom skulle du kunna prova att fylla tanken med nytt friskt bränsle och se om det hjälper.Prova att ha av tanklocket när du startar (Har du nog redan testat)
    Jag tror på luft i systemet i kombination med gammalt bränsle.

  3. #13
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Pluggar bensinslangen!
    Eller har en snabbkoppling på slangen. Kostar inte många kronor, men underlättar tankborttagande betydligt!
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Eller har en snabbkoppling på slangen. Kostar inte många kronor, men underlättar tankborttagande betydligt!
    En enkel och lysande ide
    Tänk om motorcyklar skulle tillverkas av de aktiva brukarna,då skulle dom vara späckade med finurliga finesser

  5. #15
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    En enkel och lysande ide
    Tänk om motorcyklar skulle tillverkas av de aktiva brukarna,då skulle dom vara späckade med finurliga finesser
    Exempelvis skulle man inte placera bränslepumpen inne i tanken, såsom BMW gjort på flera modeller. Fullständigt idiotiskt ur servicesynpunkt!
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #16
    Kanske Olle tänker nu på dom större on/offroadare(Varadero, KTM etc) med insprut. Dom har oftas kran längst ner, men det har mer pga tankens utformning att göra, tex pga tämning etc.


    Nu har ju TS fått igång den med att ge den en sup i cyllen. Att soppan kan bli dålig är ju sant, men väl när man tex fått igång den(med en sup), så tycker jag att den kan ju inte bli så dålig efter 6 månader att den inte går alls, dvs den går....men lite risigt?

    Tycker det är nåt annat fel.....

  7. #17
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Borde ju inte bero på soppan tycker jag.Min startade direkt efter vinterdvalan.Stått med halv tank hela vintern.Snabbkopplingar under tanken för bränsleledningen har jag haft på alla hojar jag haft som har insprut.Triumph,kawa,yamaha.Det är kanon,sitter ju backventil i så bara att rycka isär utan sull och ta bort tanken.Jag tror det är något annat fel på den Där Hd,n.Det jag lärt mig är att man skall undvika att starta hojen ibland under vintern.Kör man den riktigt varm så är det ju ok,men annars är det inte bra.Jag gjorde det med min och hade ett helve...att få igång den,och jag vet stiften kan pajja med om man surar ner motorn.Jag fick köra med startgas och fullgaslänge till slut hoppade den igång.Men nu är det ju värst med stora långslagiga twinnar som är värst,pga svängmassan,typ Hd och den hojen jag har,visserligen ingen v-motor,men pga av den 270graders veven så jobbar den exakt som en 90graders v-motor.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Halland
    Inlägg
    45
    Kan vara soppan som om du tankar skit 95 bensin! Då den har 10% ethanol i sig.
    Detta bidrar till att det blir en massa vatten i skiten!
    Tanka 98 så slipper du problem på våren!

    Du som skriver att harley åkarna har problem med startande hojjar Väx upp och kolla årsmodellen!
    En honda från 49 startar aldrig då det inte finns någon!!!!!

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Coax Visa inlägg
    Kan vara soppan som om du tankar skit 95 bensin! Då den har 10% ethanol i sig.
    Detta bidrar till att det blir en massa vatten i skiten!
    Tanka 98 så slipper du problem på våren!

    Du som skriver att harley åkarna har problem med startande hojjar Väx upp och kolla årsmodellen!
    En honda från 49 startar aldrig då det inte finns någon!!!!!
    Nu undrar jag om du har rätt. Har för mig att ehanol tvärtom, löser upp vattnet så att det följer med soppan och förbränns.
    Den gamla sortens karburatorsprit var väl en etanolblandning just i det syftet.
    Vill gärna bli rättad om jag har fel.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Coax Visa inlägg
    Kan vara soppan som om du tankar skit 95 bensin! Då den har 10% ethanol i sig.
    Detta bidrar till att det blir en massa vatten i skiten!
    Tanka 98 så slipper du problem på våren!

    Du som skriver att harley åkarna har problem med startande hojjar Väx upp och kolla årsmodellen!
    En honda från 49 startar aldrig då det inte finns någon!!!!!
    Så du menar att man bör tanka 98 innan hojen ställs av för vintern,kanske ingen dum ide.Jag har iofs aldrig problem att starta min mc till våren(Jag kör HONDA).
    Har man återkommande problem varje år finns ju alternativet att starta upp hojen nån gång i månaden,men det viktiga är då att man verkligen kör motorn ordentligt varm vid dessa tillfällen.
    (De flesta jag känner som åker HD,och då menar jag även nyare sådana har ofta problem efter problem.Nu köper man ju inte en Harley för kvaliten utan för känslan och hela den grejen med detta märke.Jag tycker dessutom att det är kul att entusiaster håller på med dessa maskiner.Man kan också vända på myntet och säga-Har HD funnits så länge utan att lära sig att tillverka maskiner som funkarmedan japsarna har klarat detta på mycket kortare tid

Liknande ämnen

  1. Hjälp, MC startar inte
    Av suzukivl800 i forum Mekhörnan
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2016-08-20, 21:48
  2. Kx 250 -92 Startar inte!!
    Av Kx250 i forum Mekhörnan
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-02-25, 11:37
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 23:08
  4. Hjälp den startar inte!!! (xv1600)
    Av MJ_750 i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-06-01, 07:26
  5. Hojen startar inte HJÄLP!!! ( meck tips till mig ? )
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Mekhörnan
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2012-05-29, 17:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •