Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 47 av 47

Ämne: Tveksam till att köpa MC (ER6:a som pendlarhoj?)

  1. #41
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    ....och vad har man hjälmen till för?
    ....jag personligen brukar aldrig sitta på hjälmen, men det är klart, det kan vara olika seder i olika län..
    Ove

  2. #42
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    ....jag personligen brukar aldrig sitta på hjälmen, men det är klart, det kan vara olika seder i olika län..
    vitsigt!

    Nu tänkte jag mer på, den är ju inte bara till för att skydda skallen, den har en funktion för att skydda identitet.

    Hur många gånger har inte jag sett i ögonvrån nån flina med ett leende från sidorutan på bilen.....bara för att jag förberett slipstreaming med innovan och lagt mig på tankpress när jag sett en bil med lagom fart komma bakifrån

  3. #43
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    vitsigt!

    Nu tänkte jag mer på, den är ju inte bara till för att skydda skallen, den har en funktion för att skydda identitet.

    Hur många gånger har inte jag sett i ögonvrån nån flina med ett leende från sidorutan på bilen.....bara för att jag förberett slipstreaming med innovan och lagt mig på tankpress när jag sett en bil med lagom fart komma bakifrån
    AHA! Du tänkte så!

    Jag tror nog att de flesta som kör hoj törs visa sin identitet. Varför är annars så många intresserade av att göra sin hoj unik genom lack, pynt och att ändra stuket. Eller att se till att ha rätt kläder och hjälm och sånt. Att man ibland beter sig så att folk börjar undra får man ta som bonus, exhibitionister emellan.

    Detta blev lite OT men hör ändå på något sätt samman med trådens anda - måste man ha snyggaste hojen redan från början?
    Ove

  4. #44
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    AHA! Du tänkte så!

    Jag tror nog att de flesta som kör hoj törs visa sin identitet. Varför är annars så många intresserade av att göra sin hoj unik genom lack, pynt och att ändra stuket. Eller att se till att ha rätt kläder och hjälm och sånt. Att man ibland beter sig så att folk börjar undra får man ta som bonus, exhibitionister emellan.

    Detta blev lite OT men hör ändå på något sätt samman med trådens anda - måste man ha snyggaste hojen redan från början?
    Som sagt, så tror jag inte att den mest ekonomiska pendlarhojen samtidigt är drömhojen.
    En del sitter ju och pendlar i en gammal skruttbil och har Volvon till familjen på helgerna.
    Det är ju inte bara en fråga om identitet när det gäller hojvalet utan även ekonomi. Som jag nämnt förut, så tror jag mycket väl att en något begagnad och lite enklare hoj kan gå ihop ekonomiskt.

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Klart att en billig hoj går ihop ekonomisk.Köp en typ 250 eller 500cc för en 10 000 och pendla 8-10 mil om dagen.Ha dessutom enbart trafikförsäkring,kör vettigt,gör basservice själv och gemför detta med att pendla med en dyr bil.Gör du sedan avdrag i deklarationen ovanpå detta(Hur du gör avdraget är upp till ditt samvete.
    Lägger du sedan till det du får för hojen när det väl är dax att sälja den och du kan lätt räkna in massor av goa pengar i ren förtjänst.

  6. #46
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Klart att en billig hoj går ihop ekonomisk.Köp en typ 250 eller 500cc för en 10 000 och pendla 8-10 mil om dagen.Ha dessutom enbart trafikförsäkring,kör vettigt,gör basservice själv och gemför detta med att pendla med en dyr bil.Gör du sedan avdrag i deklarationen ovanpå detta(Hur du gör avdraget är upp till ditt samvete.
    Lägger du sedan till det du får för hojen när det väl är dax att sälja den och du kan lätt räkna in massor av goa pengar i ren förtjänst.
    Ja då har vi kommit därhän och det hela är ju därmed avgjort, att det går att ha en pendlarhoj och sedan en till som är mera i personens smak.

  7. #47
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Ja då har vi kommit därhän och det hela är ju därmed avgjort, att det går att ha en pendlarhoj och sedan en till som är mera i personens smak.
    Varför? Blir det inte billigare att då skippa pendlarhojen och enbart köpa smakhojen och pendla med den?

Liknande ämnen

  1. Vågar man köpa en billig Intercom till hjälmen?
    Av biker i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2020-03-15, 19:29
  2. Köpa pendlarhoj?
    Av Motormannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-03-10, 11:23
  3. Att köpa hoj...
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-08-29, 19:27
  4. Custom som pendlarhoj?
    Av Helmut i forum Custom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 22:51
  5. Köpa HD i USA
    Av Ändy i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 21:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •