Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 37 av 37

Ämne: Fallucka?? (farthinder)

  1. #31
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Har själv bommat ett fartgupp med mc en gång och det va h-e va man flyger.

  2. #32
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Citat Ursprungligen postat av Duke Visa inlägg
    Inget som direkt påverkar oss som kör hoj. Läser man på tillverkarens hemsida står det att läsa:



    Alltså helt lugnt för oss. på en 30-väg kan t.o.m en harley vika undan.

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    16
    Dethär låter ju som att det kan bli mer olyckor än det kommer förhindra.. Hur blir det att tvärnita på kall, blöt plåt om det springer ut en unge på vägen? Även om de bara är en halvmeter långa gör de ju skillnad mot asfalt.

    Trodde inte man fick ge folk "fysiska påminnelser" i Sverige förresten Borde anmäla dem för misshandel

  4. #34
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av vblomberg Visa inlägg
    Dethär låter ju som att det kan bli mer olyckor än det kommer förhindra.. Hur blir det att tvärnita på kall, blöt plåt om det springer ut en unge på vägen? Även om de bara är en halvmeter långa gör de ju skillnad mot asfalt.

    Trodde inte man fick ge folk "fysiska påminnelser" i Sverige förresten Borde anmäla dem för misshandel
    Händer väl inte så mycket om man tvärnitar i 30kmh och inget större problem att hinna se vad som händer framför en är det heller i 30

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Händer väl inte så mycket om man tvärnitar i 30kmh och inget större problem att hinna se vad som händer framför en är det heller i 30
    Nae det är klart, men oftast är ju problemet det man inte hinner se eller det som är nästan försent att se. En halvmeter plåt att hasa på kan säkert göra skillnad även om det är marginellt.

    Jag säger inte att det är jättetroligt att man missar nåt i 30/50 km/h men när man väl gör det så vill man ju att det tar stopp direkt istället för nästan direkt.

  6. #36
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    Ingen här från Linköping? Ta en sväng till Ryd, där har ni en sån vid macken mot rondellen. Den har funnits där i minst 3 år, skyltat med gott om tid att sakta ner eller undvika luckan helt om du kör hoj.
    Bor inte i Linköping själv men har varit på Tekniska Verken i ett antal år o kört över den varje gång med bilen, håller man 30-40 så är det inga problem, det gör man automatiskt där för det är för jävla smalt väg
    Summa summarum, man kan köra förbi luckan så som vi redan gör med dem där fyrkantiga fartgupen som bara bilar blir påverkade av.

  7. #37
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Jag förstår att det kan bli jobbigt för vissa mc-typer.

    Själv tycker jag att det är lite kul att se fjädringen på min XTZ jobba lite ty tjälskadade vägar och grus med massa potthål är min visa.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •