Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 63

Ämne: Köpråd första-hoj

  1. #11
    Hej,

    Tack för aller input.

    Ni som tipsar om begagnat och andra typer av hojar. Tack, men jag är bara ute efter nytt och naket.

    Har precis kommit hem efter att ha provkört 2012 Kawasaki ER-6N och 2012 Suzuki SFV650 Gladius. Tyvärr fanns det bara tid för att köra varje hoj i ca 10-15 min men under den tiden var det inte obekvämt att köra utan kändes helt ok. Vinkeln på benet var lite snävare än önskvärt på Suzukin men som sagt inte obekvämt, bara annorlunda. Kan kanske bli obekvämt om man åker riktigt långt. Går dock att stanna och sträcka på benen, något man bör göra även om man skulle sitta i en fåtölj och köra.

    Kawasakin var mycket trevlig att köra och hade inte många brister. Favoriten är dock Suzukin. Den känns smidigare, låter bättre och vibrerar inte på medelhöga varvtal vilket Kawasakin gjorde. Enda nackdelen, om man ens ska se det som en då man per automatik stannar och sträcker på benen när (om) man krampar, är den något snäva vinkeln på benen.

    Jag ska provköra hojarna igen på lördag. Har bokat in en hel timma efter stängningsdags. Konstigt vad man som säljare är hjälpsam när det ska köpas nytt och betalas kontant.

    Återkommer.
    Alt är under Ctrl

  2. #12
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Kanon att du vet vad du vill ha!

    Försök att få till lite längre provkörningar. Alla hojar kan verka bra på kortare turer, när du kört några mil kan intrycken ändras...

    Återkom gärna och berätta vilket val du gör och lägg gärna upp lite bilder, det är alltid kul!
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av [ESC] Visa inlägg
    Hej,

    Tack för aller input.

    Ni som tipsar om begagnat och andra typer av hojar. Tack, men jag är bara ute efter nytt och naket.

    Har precis kommit hem efter att ha provkört 2012 Kawasaki ER-6N och 2012 Suzuki SFV650 Gladius. Tyvärr fanns det bara tid för att köra varje hoj i ca 10-15 min men under den tiden var det inte obekvämt att köra utan kändes helt ok. Vinkeln på benet var lite snävare än önskvärt på Suzukin men som sagt inte obekvämt, bara annorlunda. Kan kanske bli obekvämt om man åker riktigt långt. Går dock att stanna och sträcka på benen, något man bör göra även om man skulle sitta i en fåtölj och köra.

    Kawasakin var mycket trevlig att köra och hade inte många brister. Favoriten är dock Suzukin. Den känns smidigare, låter bättre och vibrerar inte på medelhöga varvtal vilket Kawasakin gjorde. Enda nackdelen, om man ens ska se det som en då man per automatik stannar och sträcker på benen när (om) man krampar, är den något snäva vinkeln på benen.

    Jag ska provköra hojarna igen på lördag. Har bokat in en hel timma efter stängningsdags. Konstigt vad man som säljare är hjälpsam när det ska köpas nytt och betalas kontant.

    Återkommer.
    Suzukin har säkert den bästa motorn av de två - det är trots allt en V2 , men har du långa ben (hela kroppslängden säger inte ett dugg om vad du behöver!) skulle jag tro att du kommer att bli vansinnig efter några timmar på väg på den hojen!
    Det går givetvis att bygga om sadeln och skaffa justerbara fotpinnar, om du gillar den i övrigt.
    Skulle tro att en BMW F 800 R (tror jag den heter) passar en lång förare bättre. Synd bara att den är så ful att man måste köra med rånarluva för att inte bli igenkänt...

  4. #14
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Efter att han har gett exempel på vilken typ av hoj han vill ha;

    2012 Kawasaki ER-6N
    2012 Suzuki SFV650 Gladius
    2012 Yamaha XJ6-N

    Så rekommenderas något så gräsligt som en Suzuki GXS 1400.....kan inte tänka mig en fulare hoj...

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Efter att han har gett exempel på vilken typ av hoj han vill ha;

    2012 Kawasaki ER-6N
    2012 Suzuki SFV650 Gladius
    2012 Yamaha XJ6-N

    Så rekommenderas något så gräsligt som en Suzuki GXS 1400.....kan inte tänka mig en fulare hoj...
    Jämfört med dom hojar du räknat upp som ser ut som leksakshojar man köper på ÖB så är GXS 1400 riktigt snygg. Den ser ut som en motorcykel i alla fall och har dessutom motor som en motorcykel också...

  6. #16
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Jämfört med dom hojar du räknat upp som ser ut som leksakshojar man köper på ÖB så är GXS 1400 riktigt snygg. Den ser ut som en motorcykel i alla fall och har dessutom motor som en motorcykel också...
    Håller med dig fullständigt men det är ju hans val.

  7. #17
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Efter att han har gett exempel på vilken typ av hoj han vill ha;

    2012 Kawasaki ER-6N
    2012 Suzuki SFV650 Gladius
    2012 Yamaha XJ6-N

    Så rekommenderas något så gräsligt som en Suzuki GXS 1400.....kan inte tänka mig en fulare hoj...
    Tycker du?? snyggaste nakenhojen ju i klassikerstuket.Perfekt nybörjarhoj,lättkörd,bra pris.För en stor person så är det ju mycket bättre.Men det är ju han som bestämmer.Fina hojar dom andra med,men framstår och går som mopeder jämfört 1400,an,skulle han provköra så vart han nog varseMen han tycks ju fastnat för Gladius så det är väl bara att gratulera
    Senast redigerat av engström67 den 2012-03-21 klockan 08:32.

  8. #18
    Gladius är en grymt skön kärra. Kul med twinnen. Lite underskattad, men det får nog Suzuki ta på sig genom att dom kallade den för tjejhoj när den kom ut på marknaden 2009.
    Nu när folk märkt att det är ju definitivt ingen tjejhoj, så har den börjat sälja ganska bra. till Sverige kom den ju först året efter.....och visst lever det där med tjejhoj kvar ännu. Nåja, mina tolv ponäng går till Gladiusen. Suka har en grymt bra märkesförsäkring på den också.

    Tänk sen också på hur du ska använda hojen, har för mig att XJ:n varvar ca 1000 varv mer i dryga 100 knyck....kan ju vara att tänka på utifall man ligger nycket på motorväg osv.

    GSX1400, skönheten ligger i betraktarens ögon. Som retrohoj är den ju faktiskt riktigt vacker.
    Senast redigerat av V Saarela den 2012-03-21 klockan 19:34.

  9. #19
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Tycker du?? snyggaste nakenhojen ju i klassikerstuket.Perfekt nybörjarhoj,lättkörd,bra pris.För en stor person så är det ju mycket bättre.Men det är ju han som bestämmer.Fina hojar dom andra med,men framstår och går som mopeder jämfört 1400,an,skulle han provköra så vart han nog varseMen han tycks ju fastnat för Gladius så det är väl bara att gratulera
    Små kompakta moppar ansess som instegshojar,så är det!
    Jan

  10. #20
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Små kompakta moppar ansess som instegshojar,så är det!
    visst är det såmen som jag sa,fina hojar dom med

Liknande ämnen

  1. Köpråd ?
    Av lassebe i forum Touring
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-01-26, 10:03
  2. Köpråd ER-6n
    Av Tjita1 i forum Street
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2013-04-29, 16:27
  3. Köpråd!
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Offroad
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2013-03-02, 16:43
  4. Köpråd åt en färsking
    Av Aset i forum Offroad
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2012-09-20, 14:15
  5. Köpråd 80 cc KTM
    Av KTMFt i forum Offroad
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 00:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •