Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Enduro/cross på vintern

  1. #1

    Enduro/cross på vintern

    Vad finns det för möjligheter att få användning av crossen vintertid?

    Har funderat på vinterdäck men vet inte riktigt var jag ska köra, isen ute vid stugan är ett alternativ. Kör man på skoterleder får man nog en del sura miner

    Är crossbanor öppet vintertid?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #2

    SV: Enduro/cross på vintern

    Många crossbanor är öppet under vintern, då är dom plogade och täckta med is/packad snö.. Fästet är mycket MYCKET bra med dubbdäck..
    Ska du köra på isen så slits vanliga dubb ut lite fortare, det finns en sorts dubb som heter finndubb.. Dom är gjorda för att användas på is, riktigt vassa.. Där är det garanterat knäskrap i kurvorna..

    Men alla jag känner kör med vanliga dubb och kör då antingen i skog eller på bana, och ibland även litegranna på isen..
    Tänk själv va skönt att dra ut en tur på isen och sen stanna på en udde och grilla lite korv, och dricka lite varm oboy.. Usch, nu vart jag lite sugen faktiskt!..

    // Anders

  3. #3
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Enduro/cross på vintern

    jag har testat cross med dubbade däck på en upplogad isbana, så jävla skoj! fästet är brutalt.
    skoterleder skulle jag inte rekomendera, det river upp och förstår en hel del.

    innan det kommer för mycket snö kan man köra på små skogsvägar och liknande, kul!

  4. #4

    SV: Enduro/cross på vintern

    Någon som vet ifall någon bana vid örebro trakten som har öppet undervintern?
    If she would ride me as much as I ride my motorcycle I'd be with her right now

  5. #5

    SV: Enduro/cross på vintern

    Citat Ursprungligen postat av TcAnders
    Tänk själv va skönt att dra ut en tur på isen och sen stanna på en udde och grilla lite korv, och dricka lite varm oboy.. Usch, nu vart jag lite sugen faktiskt!..

    // Anders
    Sånt vi norrlänningar brukar göra med skoter Men det vore skoj att testa på med crossen också!

    Citat Ursprungligen postat av Nicce
    Någon som vet ifall någon bana vid örebro trakten som har öppet undervintern?
    Ett tips kan vara att kolla med Örebro motorklubb, de borde ha koll på banorna tycker man.
    http://www.orebromk.nu/
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  6. #6
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Enduro/cross på vintern

    finns det några cross eller endurotävlingar på vinteföre?

  7. #7

    SV: Enduro/cross på vintern

    Sjääälvklart..

    Vintercupen heter en endurotävling som går härikring, sen finns det kattcupen vilket är en crosstävling som går i Kungsör, förmodligen finns det tävlingar även nära dig.. Hör med närmsta klubben.

    // Anders

  8. #8
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Enduro/cross på vintern

    Citat Ursprungligen postat av TcAnders
    Sjääälvklart..

    Vintercupen heter en endurotävling som går härikring, sen finns det kattcupen vilket är en crosstävling som går i Kungsör, förmodligen finns det tävlingar även nära dig.. Hör med närmsta klubben.

    // Anders
    härligt! endurofolk är riktiga entusiaster det, finns inga säsonger i den sporten
    men t.ex. vintercupen, är den på fryst underlag i skog? djupsnö? på is?

  9. #9

    SV: Enduro/cross på vintern

    Vintercupen går i skogen, det är lite blandat före.. Men det är inte så att man kör i meterdjup snö iaf, sen finns det ett flertal till tävlingar, men jag kan inte komma på vad dom heter.. Men det är kanske 3 till endurotävlingar som jag vet om häromkring iaf, man startar på isen för att sen köra in i skogen i en utav dom, det är lite häftigt..


    // Anders

  10. #10

    SV: Enduro/cross på vintern

    Vill man inte köra cross på vintern så finns det alternativ, den här till exempel

    [html]<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/8q_kA-Aj5Vo&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/8q_kA-Aj5Vo&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>[/html]


    Funkar inte filmen?
    Klicka här
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

Liknande ämnen

  1. ta mc kort med LV-enduro
    Av sebben i forum MC-kort
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-08-26, 07:11
  2. Enduro!!
    Av Gurrag i forum Offroad
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-01-22, 21:40
  3. Regler för enduro reggad hoj
    Av Johan T i forum Offroad
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-10-24, 14:48
  4. eco enduro
    Av turbo i forum Offroad
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-26, 20:19
  5. Min cross.
    Av Gibson i forum Offroad
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 02:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •