Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Enduro/cross på vintern

  1. #11
    Medlem kilimanjaros avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Den del av fosterlandet som är absolut bäst (just nu): Södra Norrlands Kustland: TIMRÅ
    Inlägg
    61

    SV: Enduro/cross på vintern

    Visst går det att njuta enduro mitt i vintern.

    4 soliga minus och ett snötäcke på 10-15 cm. Platsen är "Södra norrlands kustland" närmare bestämt gränstrakterna mellan medelpad och hälsingland precis vid vattnet, Bottenhavet kanske, mina tassemarker sedan barnsben.
    Redan som nioåring började jag med hjälp av motorcykel (ILO 98 cc) utforska stigar, grusgropar och alla andra ställen som landsfiskalen inte utforskade. ;D Han tog mig aldrig och sannolikt är den kraken jordgubbe vid det här laget och övrig polismakt är ju i det närmaste nerlagd så "hä är bare å åk", förresten nu kan dom komma med sina blåljus och "hur var det här då frågor" för nu är allt i sin ordning vad lagligheten gäller.
    Nåja, tänkte inte på terrängkörningslagen men har man inte läst den finns den inte, eller kanske kan vi vara "översnöfordon" ungefär som en snöskoter nu under vintern , ähh jag skiter i den för att prata klarspråk.

    Nu många många år senare sitter man fortfarande fast i utforskandets magi, fast nu handlar det mera om hur nära katastrofen och FARAN man kan komma utan att... ja ni vet säkert vad jag menar. Adrenalinkicken är baske mig beroendframkallande.

    Sugen som tusan på hojåkning ringer jag polarna och naturligtvis ställer dom upp, vi är av samma sort hehe.

    Kalle på aprilian, Bill på min gamla honda xr samt senare träffar vi Micke och "Frippe" på sina husabergare samt Karsten på en Sherco.
    Häftigt farlig högfartsåkning efter oplogad skogsväg för att komma till den gamla lilla crossbanan där grabbarna numera lagt en jäkligt jobbig enduroslinga.

    Samtliga kvaddade vi eller fastnade å det grövsta i myrpölarna som ännu är ofrusna (heter det ofrysta?).
    Sedan Bill plöjt ner hondan till naven och dessutom tappat försvarets otroligt fula hjälmluva gav vi upp och drog hemåt för att avsluta dagen med varv efter varv på isbanan vi gjorde på lilla tjärnen strax utanför min stuga. Mycket roligt ;D ;D

    Lägger ut några bilder.

    Att hoja är stort, vinterenduro större .

    // Karl B.


    Ps sorry för stora bilder men ett tips är att högerklicka och sedan "öppna länk i nytt fönster" och vips ser man hela bilden // lycka till








    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Bifogade filer Bifogade filer

  2. #12
    Medlem kilimanjaros avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Den del av fosterlandet som är absolut bäst (just nu): Södra Norrlands Kustland: TIMRÅ
    Inlägg
    61

    SV: Enduro/cross på vintern

    Tja så här kan det gå om man har bråttom med en Aprilia ;D ;D

    // Karl B.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Bifogade filer Bifogade filer

  3. #13
    Medlem kilimanjaros avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Den del av fosterlandet som är absolut bäst (just nu): Södra Norrlands Kustland: TIMRÅ
    Inlägg
    61

    SV: Enduro/cross på vintern

    Isbanan då till sist.

    Tack för visat intresse // Karl B.

    Ps.
    Om det är olämpligt att posta så här många bilder ge mig isf. en hint om vad som är lämpligt.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Bifogade filer Bifogade filer

  4. #14
    Nilsson
    Gäst

    SV: Enduro/cross på vintern

    tack för bilderna och jag har inget emot att de ligger här , annars lägg dem i gallerit

  5. #15
    Medlem kilimanjaros avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Den del av fosterlandet som är absolut bäst (just nu): Södra Norrlands Kustland: TIMRÅ
    Inlägg
    61

    SV: Enduro/cross på vintern

    Ber om ursäkt de här bilderna blev på tok för stora tror jag och jag vet inte hur man kan ändra dom. Någon som vet får gärna bertätta

    // Karl B.

  6. #16
    Nilsson
    Gäst

    SV: Enduro/cross på vintern

    det e ett jäkla jobb beror på villka program du har

  7. #17
    Medlem kilimanjaros avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Den del av fosterlandet som är absolut bäst (just nu): Södra Norrlands Kustland: TIMRÅ
    Inlägg
    61

    SV: Enduro/cross på vintern

    jag vet hur man gör i datorn men vad jag menar är om det går att ändra i forumet. Går det att ta bort dom och ersätta med r'ätt storlek?

  8. #18
    Nilsson
    Gäst

    SV: Enduro/cross på vintern

    vet ej , lägg ett pm till pewa om detta

  9. #19
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Enduro/cross på vintern

    riktigt härlig läsning kilimanjaro! jag känner entusiasmen genom skärmen man blev ju inte mindre sugen att köra lite själv!

    crossar ska välta, bli sktiga och även krångla lite lagom! endurolivet är bra härligt!

    på tal om bilderna måste du själv ändra storleken på dom i något bildredigeringsprogram, finns säkert nån som vet av något bra

Liknande ämnen

  1. ta mc kort med LV-enduro
    Av sebben i forum MC-kort
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-08-26, 07:11
  2. Enduro!!
    Av Gurrag i forum Offroad
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-01-22, 21:40
  3. Regler för enduro reggad hoj
    Av Johan T i forum Offroad
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-10-24, 14:48
  4. eco enduro
    Av turbo i forum Offroad
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-26, 20:19
  5. Min cross.
    Av Gibson i forum Offroad
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 02:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •